Dar 2020 m. Kinijos vyriausybė nubrėžė ambicingą tikslą šalies automobilių pramonei: iki 2035 m. šalyje turėtų būti parduota daugiau elektrinių transporto priemonių nei automobilių su vidaus degimo varikliais. 2025 metams buvo iškeltas tikslas padidinti naujos energijos transporto priemonių (elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių) segmento dalį nuo 5 iki 20 proc. Ir jei pirmajam tikslui pasiekti dar daug laiko, tai antroji užduotis jau seniai įvykdyta ir net viršyta.
Preliminariais skaičiavimais, elektrifikuotų automobilių dalis Kinijos rinkoje jau šiais metais viršys 50 proc. Bent jau tokios nuomonės laikosi dauguma konsultacinių ir investicinių bendrovių. Jų skaičiavimais, 2024 m. Kinijoje buvo parduota 12 mln. naujų energijos automobilių, t. y. 20 proc. daugiau nei 2023 m. Tuo pat metu naftos produktais varomų automobilių pardavimai sumažės 10 proc. iki 11 mln. egzempliorių.
Laikraštis „Financial Times“ mano, kad 2034 m. elektromobilių pardavimai Kinijoje pasieks 18 mln. vienetų. O benzininių automobilių paklausa iki to laiko sumažės žemiau 3 mln. Vienetų per metus ribos. Šiuo metu populiarėjančių įkraunamų hibridinių automobilių augimas bus kuklesnis. Tikimasi, kad 6iais metais jų bus parduota 4,4 mln. vienetų, o 2034 m. – 6 mln. vienetų.
Toks didžiulis rinkos pertvarkymas sukels tektoninius pokyčius automobilių pramonėje. Kelios Kinijos bendrovės, kurioms nepavyks pereiti prie elektromobilių, bus pamirštos. Tačiau net įmonės, kurioms pavyks gaminti kokybiškus elektromobilius mažomis kainomis, nesijaus saugios. Viskas priklauso nuo konkurencijos: ji jau dabar yra didžiausia ir laikui bėgant tik stiprės.
Šie procesai paveiks ne tik vietos automobilių gamintojus, bet ir Kinijos rinkoje veikiančias užsienio bendroves. Jau 2024 m. jų dalis pardavimuose sumažėjo iki 37 %, palyginti su 64 % prieš ketverius metus. Matyt, jų dalis ir toliau mažės, nes Kinijos pirkėjams bus prieinamas platus vietinių elektromobilių asortimentas, dažnai už patrauklesnes kainas. Taigi, Vokietijos, Japonijos ir JAV automobilių gamintojai praras nemažą dalį savo pajamų.