Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Finansai
  • Kriminalai
  • Gyvenimas
  • Sportas
  • Video
  • Apklausos
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Finansai
    • Kriminalai
    • Gyvenimas
    • Sportas
    • Video
    • Apklausos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Problemų inspiruoti: festivalis „Išeities taškas“

  • 2017-12-01
  • Kaunieciams.lt
  • Naujienos
Iseities taskas 829x403

 

Miglė Munderzbakaitė

kamane.lt

Rugsėjo pabaigoje Kauno miesto kameriniame teatre intensyviai buvo ieškoma „išeities taškų“. Festivalis vyko jau antrą kartą. Kaip ir praėjusiais metais, šiemet teatras vėl pasiūlė erdvę jauniesiems kūrėjams, siekė pritraukti jaunimo, paauglių auditorijas bei išlaikė pagrindinę aktualių klausimų kėlimo, išviešinimo idėją. Spektakliuose buvo sprendžiamos įvairios problemos, bet ar patys spektakliai netapo problemiški? Šiame tekste – kiek išsamiau apie daugumą festivalio pasirodymų.

Režisierės Eimantės Urmonaitės spektaklis „Mano instrukcija“, kurio ištrauką galėjome matyti praėjusio festivalio metu, įgavo išbaigtą, galima sakyti, stabilią formą. Šio teksto autorei spektaklį teko matyti jau trečią kartą (antrasis įvyko besibaigiant teatro sezonui pavasarį). Nuo pirmosios versijos – ištraukos – pažengta tikrai toli ir pačia teigiamiausia prasme. Režisierė nenutolo nuo pirminės idėjos – temos, tvirtai išlaikė savo poziciją ir daugeliui įrodė, kad pirminis gana painus ir daugelyje vietų problemiškas spektaklio variantas gali tapti kažkuo daugiau. Norisi pasidžiaugti, kad pagaliau, kaip kokioje L. Pirandelo pjesėje, personažai surado savo autorius – aktorius. Žinoma, personažai čia labai santykinis įvardijimas, nes nei tradicinės pjesės, nei įkūnijamų personažų čia tikrai nerasime.

Viso spektaklio pradžia, atskaitos tašku tampa skirtingos pasaulio atsiradimo teorijos – religinė, mokslinė, mistinė, kurios tarsi inspiruoja nuolatinį konfliktą, viskuo abejojimą, lydintį viso spektaklio metu. Prisiliečiama prie daugelio aktualių, negatyvių, nepatogių temų: nuo prekės ženklų reikšmės, facebookinio gyvenimo, asmenukių iki manipuliacijos, santykių šeimose, homoseksualumo, tėvų ir apskritai visuomenės keliamų lūkesčių bei savęs, kaip individo, kvestionavimo. Nemažai dėmesio skiriama jauną žmogų veikiančiai informacijai, gaunamai mokykloje. Kertinę poziciją atspindėtų personažo-aktoriaus, kurio vaidyba šiame spektaklyje, be abejo, dominuoja, Roko Lažaunyko išvada apie visus perskaitytus literatūros kūrinius ir perprastas teoremas: „Ten nėra parašyta, kaip gyventi.“ Spektaklis suskyla į dvi dalis – kokių nors idėjų, stereotipų neigimą ir liūdesį, susietą su aktorių pasakojamais prisiminimais. Kuriami personažai, pasakojimai pasižymi visko hipertrofavimu ir ironizavimu. Tiek kuriamuose naratyvuose, tiek ir scenografijoje, kuri šiame spektaklyje atlieka itin svarbią funkciją, būdingas tam tikras aštrumas, nuolatinis nejaukumo kūrimas (gal ir noras šokiruoti). Jau pirmojoje versijoje buvo svarbi muzika, tačiau galutiniame variante ji užima dar tvirtesnę poziciją, itin taikliai atspindi ir papildo spektaklio diktuojamą ritmą.

Spektaklis „Mano instrukcija“ neigia daugelį dalykų, tačiau, deja, neparodo to, už ką kritikuoja kitus – „kaip gyventi“. Tai yra kūrinys antiinstrukcija, net nebandantis pasiūlyti savo versijos, o gal kaip tik konstatuojantis, kad jos nėra? Spektaklio metu aktoriai šiek tiek komunikuoja su publika – paklausia jos kelių personažams svarbių klausimų, bet, kaip teigė pati režisierė, žiūrovui čia nėra suteikiamas svarus žodis, kuris pakeistų spektaklio eigą.

Kaip ir praėjusiais metais, šiemet festivalyje vyko Vytauto Gasiliūno projektas „Man ne*x“, sukurtas pagal forumo teatro metodus, sulaukęs nemažo žiūrovų dėmesio. Tiesa, šįkart labiau reiškėsi kiek vyresnė publikos dalis. Režisieriaus ir aktorių kuriamos probleminės situacijos šiek tiek pasikeitė, tačiau esminės temos išliko tos pačios – patyčios ir smurtas gatvėje, mokykloje, namuose. Kuriamos situacijos aiškios, nesunkiai kiekvienam atpažįstamos. Nors šių problemų aktualumu sunku suabejoti, bet visgi tikrai galima atrasti ir įvairesnių, sudėtingesnių klausimų, kurie leistų šiek tiek daugiau atsiskleisti ir pačiai teatro specifikai, aktorių galimybėms, ne tik didaktiškiems pamokymams, juolab kad režisierius gana dažnai įsiterpdamas ir koreguodamas veiksmą vis primena: „Čia visgi teatras.“

Vienos dalies šou „#YOLO“[1] – tai režisieriaus Arnio Aleinikovo kuriamas šou, kurio pabaigoje, kaip teigia vakaro vedėjas Lukas Alsys, miršta visi dalyviai. Dar besirenkant žiūrovams, scenoje skambanti muzika traukia į būsimą vakarėlį. Režisieriaus pasirinkta strategija – kalbėti apie žmogų-aktorių-personažą ir, likus kelioms valandoms iki jo mirties, suteikti jam paskutinę progą pasireikšti. Septyniems aktoriams suteikiamas laikas kažką parodyti, pasakyti. Vakaro vedėjas iš jų vis reikalauja ypatingų siurprizų, deja, vis nesulaukia, kaip galbūt ir dažnas žiūrovas. Aktoriai paeiliui keliauja sakyti savo kalbų. Tuo tarpu vakaro vedėjas vis įsiterpia su įvairiais sąmojais: nuo socialinių tinklų „išminties“ iki populiarių ir mažiau žinomų rašytojų citatų. Žvelgdamas į šį šou, nejučiomis prisimeni įvairius televizinius projektus (sakykime, kad ir muzikinius), kurių pagrindą sudaro ne atlikėjo talentai, gebėjimai, bet savo biografinių faktų išviešinimas, atrodo, tarsi vyksta kažkokios lenktynės, kuriose žiūrovų dėmesį turėtų laimėti tas, kurio gyvenimas nelaimingesnis (šeima blogiausia, ligos sudėtingiausios ar jis buvo didžiausia patyčių auka mokykloje). Tiesa, tų projektų-laidų žiūrėti net ir nereikia, kad pajustum šią atmosferą, užtenka jau ašarose ir melancholiškoje muzikoje paskendusių jų reklamų. Įdomu, ar režisierius siekė aktualizuoti šią televizinę prodiuserių kuriamą tendenciją? Aktoriai-personažai kalba apie įvairiausius dalykus, kurie be išimties galiausiai susiveda į kažkokias svajones ar prisiminimus, susietus su šeima, santykiais su artimaisiais. Paskutinės personažų valandos nestebina. Žinoma, esama keleto tikrai dėmesį prikaustančių momentų, tokių kaip Roko mamos laiškas, Skaistės cituojamas Č. Bukovskio eilėraštis ar pasyvus bandymas ištrūkti iš šou. Vedėjas šou pabaigia citata: „Mirti – tai nereiškia mirti, mirti reiškia užmiršti.“ Ši citata suponuoja idėją ne tik apie žmogų, bet ir apie šio spektaklio pretendavimą į ilgą gyvenimą ar greitą užmarštį – mirtį. „#YOLO“ aktoriai atlieka jiems pavestas užduotis, tačiau iš režisūrinės pusės norisi kažko paveikesnio. Galbūt tokius įspūdžius skatina prieš kurį laiką matytas Povilo Makausko spektaklis, atsiremiantis į tą pačią, dabar itin madingą sąvoką – YOLO. Jo bandymas buvo gerokai sudėtingesnis, prisiliečiantis prie galybės temų, jas bandant sujungti į bendrą koliažą, kuris dar papildomas ir netikėtų scenografinių sprendimų, rekvizito gausa.

Gildo Aleksos spektaklis „Pasimetimas“ iš pirmo žvilgsnio yra itin autoironiškas kūrinys visų teatro kūrėjų atžvilgiu. Atrodytų, keliant publikos šypsenas, sėkmingai žaidžiama teatriniais stereotipais, tačiau ta žaismė su laiku mažėja ir spektaklis perauga į rimtą dramą, žiūrovą dar palikdamas su ta šypsena, kuri lyg pajautus nejaukumą netrukus pranyksta. Spektaklyje veikia trys personažai – režisierius Karolis Kasperavičius, psichologė Renida Baltrušaitytė ir aktorius Džiugas Kunsmanas. Dž. Kunsmanas meistriškai įkūnija tradicinės teatrinės mokyklos aktorių, visur ieškantį gilių filosofinių gelmių, negebantį susikalbėti su režisieriumi atrankos metu. O K. Kasperavičius atstovauja tam diktatoriškam, bekompromisiam režisieriaus tipui, kuriam visi turi paklusti. Režisierių konsultuojanti psichologė parodoma kaip nervinga, susitelkusi į froidiškas teorijas ir, neleisdama net išsamiai išdėstyti problemos, imasi daryti išvadų.

 

Įvairios aktoriaus daromos nesąmonės, siekiant išsaugoti savo būsimą vaidmenį dar net nežinomame spektaklyje, yra linksmoji dalis, tačiau pamažu pereinama prie bendresnių problemų, bendro sutrikimo, nesusivokimo, kuris nurodomas jau pavadinime. Paliečiamas teatras, apskritai kūryba, psichologės personažu kvestionuojamas kūrybos tikslas, pobūdis – negatyvumas ar pozityvumas, galiausiai prieinama prie sutrikimo kaip psichologinės būsenos, vedančios į depresiją. Aktorių trio sėkmingai atskleidė šią temą, palaipsniui ėjo į ją vis gilyn, abejonių kėlė gal tik vienas pasirinkimas – tas gana formalus, gal net didaktiškas depresijos bruožų pažėrimas spektaklio pabaigoje.

Režisierius Antanas Gluskinas festivalio žiūrovams pasiūlė spektaklio „TI“ eskizą. Pagal Justinos Stučinskaitės knygą „Ačiū, gyvenu gerai“ (2004 m.) kuriamas spektaklis – tai vienas pirmųjų bandymų į mūsų teatro sceną įtraukti išmaniuosius telefonus ne tik kaip smulkų elementą, skirtą vien tik trumpai žiūrovų interakcijai, bet nuolatinei komunikacijai su žiūrovu, perteikiant ir dalį spektaklio prasminio turinio per vaizdo, garso įrašus. Knygoje pasakojamas merginos Tytės gyvenimas – draugai, nusivylimas meile ir pan., svarbus vaidmuo čia tenka ir aplinkai, tuo metu vyraujančioms paaugliškoms madoms – lankomoms vietoms, muzikai. Žvelgiant į spektaklio eskizą ir nesiimant analizuoti dar neišbaigto spektaklio naratyvo, neatskleistų personažų, keletas dalykų kelia dviprasmiškas nuojautas. Spektaklyje naudojama daug muzikos, viena jos dalis – dabartinė lietuviška popmuzika, tuo tarpu kita – grąžinanti ne vieną dešimtmetį į praeitį, pavyzdžiui, „SEL“ daina „Kiemas“ (1993 m.). Spektaklis savo tema ir forma, atrodytų, pretenduoja į dabartinį jaunimą, paauglius, bet ar jiems ši sena muzika ką nors reiškia?.. Panašų klausimą gali kelti ir spektaklyje vakarėlio metu atliekami šokio judesiai. Vis dėlto sunku vertinti dar neišbaigtą darbą. Verta atkreipti dėmesį į spektaklio metu telefonu transliuojamus vaizdo įrašus – jų aiškumą, techninį tvarkingumą. Veikėjos vidinio pasaulio perteikimas tokia forma kuria artimesnį santykį su personažu, gali skatinti empatiją. Kiek netikėtas režisieriaus pasirinkimas į spektaklio komandą įtraukti skirtingos patirties aktorius (profesionalus ir ne). Tai vienais momentais žavi, kitais iškyla įgūdžių trūkumas, tačiau norisi tikėti, kad šie dalykai darbo proceso metu išsispręs ir teatro scenoje turėsime išmanųjį spektaklį, sugebėsiantį pritraukti galbūt tą paauglių dalį, kuri nė minutei iš rankų negali paleisti mobiliojo telefono.

Trupė „Aštuonetas“ ir režisierius Valentinas Masalskis, pasitelkę dramaturgą Joelį Pommeratą, spektaklyje „Šitas vaikas“ atsigręžė į amžinąjį kartų konfliktą, tėvų ir vaikų santykius, negebėjimą susikalbėti. Vieną po kitos scenoje galėjome stebėti skirtingas situacijas, problemas, kuriose atsispindėjo nepagarba, nesupratimas, neįsiklausymas, kaltės jausmas, negalėjimas atleisti, įvairūs nepateisinti lūkesčiai. Trumpos probleminės scenos – tai tarsi vis kaskart naujas žvilgsnis į kitą, vis skirtingos šeimos gyvenimą, kuris nuveda prie tų pačių pamatinių problemų. Spektaklyje ypatinga reikšmė teikiama tylos momentams. Taip pat ypač techniškai atskirtos scenos – tarsi kokie kino kadrai, besikeičiant scenoms, akimirkai viskas paskęsta aklinoje tamsoje. Žavi kūrybinės komandos sugebėjimas, nenaudojant jokios scenos uždangos, taip greitai ir tiksliai pakeisti erdvę-vietą.

Festivalį užbaigė režisieriaus Agniaus Jankevičiaus ir plataus meninio profilio sindikato „Bad Rabbits“ bendras darbas „Samurajaus knyga“. Kaip būdinga A. Jankevičiui, kurdamas su savo komanda jis nenutolsta nuo laikiško, socialinio teatro, pasitelkdamas praėjusių amžių Rytų filosofiją kaip formą, ją užpildo šiuolaikinio konteksto problemomis. Spektaklis, jei ne paskutinės scenos, būtų tapęs monospektakliu – monologu, kuriame nėra jokio įsikūnijimo į spektaklio centre esantį Tomą Lašą (akt. Jurgis Marčėnas). Aktorius trečiuoju asmeniu pasakoja vieno dešimtmečio berniuko istoriją, tačiau sugeba taip sutelkti žiūrovų dėmesį, kad ne vienas įsijaučia į mažojo samurajaus situaciją. Režisierius atsiremia į samurajaus fenomeną, kaip visiškai pasitikintį kitų sukurtomis taisyklėmis, išmintimi, priimantį įtvirtintas nuostatas kaip neginčytiną duotybę, kad ir kas tai būtų (geriau jau mirti, nei nuvilti savo šeimininką, savo šeimą). Ideologija, stipresnis „kitas“, be jokio kvestionavimo valdantis gyvenimą, – tai tik viena, labai plati tema, plėtojama įvairiais rakursais, kur prasmės sluoksnis po sluoksnio skleidžiasi spektaklio metu. Jaunam žmogui – Tomui, atsidūrus tokiame kontekste, kur viskas atrodo aišku, tikslinga, tik pasiremiant samurajaus išmintimi, nepaliekama jokios erdvės savo pasirinkimams, savo mąstymui. Paliečiama ir labai svarbi, aktuali šiam laikui savižalos, savižudybės problema. Tomas Lašas, grūdindamas ar bausdamas save, naudoja elektros srovę, kaskart rizikuodamas ir balansuodamas ant mirties ribos. Tomo Lašo gyvenimui, asmenybės formavimuisi svarbūs santykiai su tėvais, kurie tobulą gyvenimą mato nespręsdami problemų, tam tikra prasme jas ignoruodami, neigdami arba, kaip sako patys veikėjai, „nuolatos laikydamiesi pozityvaus mąstymo, nes tik tokia gyvenimo pozicija yra teisinga“. T. Lašo pasakojimas, jo asmeninė istorija yra ašis, aplink kurią sudėliojami kiti sluoksniai – tai, kad mes esame Europos Sąjungos dalis, emigrantų integracija ir pan. Kūrybinė komanda sėkmingai sužaidžia su vizualiais sprendimais. Spektaklio metu matome įvairias fotografijas, koliažus, papildančius pasakojimą kontekstine informacija, kuri ir ironizuojanti, ir kelianti šypseną, tačiau taikli ir apgalvota.

Festivalis iškėlė daugybę problemų, tačiau ar jų sprendimo būdai buvo rasti? Spektaklių kūrėjai siūlė savo išeities tašką, problemų sprendimo linkmę arba prasmingą daugtaškį…

_____________

[1] YOLO – You Only Live Once (gyveni tik kartą – angl. k.) akronimas.

Šaltinis: http://www.kamerinisteatras.lt/problemu-inspiruoti-festivalis-iseities-taskas/

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

Skrydis aplink Lietuvą: oreiviai kyla į pažintinę aviacijos kelionę

Ypatinga Vytauto Didžiojo karo muziejaus rinkinių vertybė – brg. gen. Kaziui Skučui dovanota dėžutė cigarams

Joninės su LRT: nuo šventinio koncerto Nidoje iki specialios filmų programos

Nepastebimas pavojus iškylos metu: kada padažai ir prieskoniai gali pakenkti sveikatai

Seimas nepritarė Laisvės gynėjų dienos įtraukimui į švenčių sąrašą

Buvusį Seimo narį T. V. Raskevičių „į laužą“ komentaru siuntęs vyras lieka išteisintas

Tomas Čyvas

STT, čekiukai ir niekdara

Vilties šventei artėjant

Pabėgimas į gamtą: ką pasiimti, kad žvejyba taptų malonumu, o ne iššūkiu?

Kauno teismas ėmėsi pacienčių slaptu filmavimu kaltinamo ginekologo V. Abraičio bylos

Etikos sargų prašys išsiaiškinti, kiek BK pataisas inicijavusių Seimo narių gali turėti interesų konfliktą

Kur rasti stilingų rūbų už prieinamą kainą?

Nosies korekcija vasarą: ar tai – geras metas operacijai?

Apie „Žalgirio“ sunkumus kalbėjęs L.Kleiza: Trinchieri rotacijas yra sunku suprasti

Saulė ir sveikata: kaip suderinti malonumą su saugumu

„Teka loftai“ – šiuolaikiška erdvė jūsų gyvenimui ar verslui

VRM ministras: rudenį bus skelbiamas antras etapas priedangoms savivaldybėse finansuoti

Ieškomas iš tranzitinio traukinio pabėgęs Rusijos pilietis

Pradėtas tyrimas dėl chuliganiškai besielgusio vairuotojo

COVID-19 testų byloje liudijęs S. Skvernelis: nesuprantu, ką L. Jaruševičienė veikia teisme

Kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių?

Norintiems pradėti verslą? Jums reikia žinoti 3 būtinus žingsnius

Kauno miesto savivaldybė apjungs dalį seniūnijų

Teismas atmetė kalinčio R. Kurlianskio ieškinį STT pareigūnui

Dėl L. Kasčiūno ir G. Liaudansko pasisakymų tyrimas nebus pradėtas

Kauno policijos reidai: 903 greičio viršijimo atvejai ir 7 neblaivūs vairuotojai

Perspėjimas tėvams: vaikų pornografijos ieškantys nusikaltėliai neretai savo aukas randa socialinėse paskyrose

Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo klastotės

„Garbė Tėvui ir Sūnui, ir Šventajai Dvasiai” Švč. Trejybės sekmadienis

Birželio 15 d. – Švenčiausioji Trejybė

Kauno viešajame transporte bekontaktis atsiskaitymas jau rugpjūtį

Paauglių tvirkinimu kaltinamas A. Ulvidas: aš vaikų darželyje demonstravausi nuogas

Petras Gražulis: LGBTQ asmenų ne niekinau, tik citavau Šventąjį Raštą

G. Paluckas remia iniciatyvą naikinti desovietizacijos komisiją

Balinis vėžlys

Didelis mažų žingsnių tikslas – baliniai vėžliukai grįžo namo

Sinoptikas: artimiausiomis dienomis Lietuvoje bus vasariški orai, tačiau šiluma neužsilaikys

Knygų apie Lietuvos kriminalinį pasaulį autorius D. Dargis paleistas į laisvę

Vaišvydavos tvenkinyje vyks narų pratybos

KTU doktorantūros vasaros mokykloje – dėmesys šiuolaikinėms kompetencijoms

Pasirašytas verslo bendruomenės įsipareigojimas ateities kartoms

Renginiai, skirti Gedulo ir vilties dienai paminėti

Kauno rajone susidūrus automobiliams, nukentėjo du žmonės

Vilkijoje tyčia padegta vaikų žaidimų aikštelė?

Ekspertai: psichologinis komfortas medicinoje Lietuvoje dažnai nuvertinamas

Robertas Kaunas: L. Kasčiūno raginimai žudyti „nelojalius piliečius“ – šokiruojantys

Tarptautinė žaidimų diena paminėta futbolo aikštelėje

Karas Ukrainoje pareikalavo dar vieno lietuvio gyvybės?

STT nepritaria pataisoms, kurios sušvelnintų sankcijas „čekiukų“ istorijų dalyviams

Kaip kajeno pipirai, imbieras ir česnakai gali tapti natūralia pagalba medžiagų apykaitai?

Kauno viešajame transporte už bilietus bus galima atsiskaityti bekontakte banko kortele

Kaune rasta žemėje užkasta dėžė su galimai haliucinogeniniais grybais, kanapėmis

Kaune iš 9-ojo forto pavogtos artilerijos pabūklo sviedinių kopijos

Paskutinė galimybė pamatyti parodą „Mūsų pasirinkimai: žvilgsnis į keturias politikų kartas”

V. Kondratovičius: kalbamės apie strategiją, kurios siekis – 0 žūčių vandenyje

Tomas Čyvas

Tomas Čyvas. Mokesčių „reforma” yra banalus apiplėšimas (Video)

1700 daugiabučių Kaune turi galimybę žiemą šildytis pigiau: reikia suskubti

Seimas atmetė siūlymą drausti rūkyti jaunesniems nei 21 metų amžiaus jaunuoliams

V. Gapšys veržiasi į laisvę, bet komisija nepritaria lygtiniam paleidimui

Prie Seimo rūmų – antrasis mitingas prieš NT mokestį: susirinkusieji netiki valdančiųjų pažadais

Premjero vizite Kauno rajone – dėmesys sveikatos priežiūros, švietimo ir infrastruktūros projektams

Ką veikti Kauno rajone birželio 9-15 dienomis?

Lietuva bando užsitikrinti pozicijas puslaidininkių gamybos srityje

Teismas neleido vaikų prievartavimu kaltinamam K. Bartoševičiui išvykti į užsienį

Stasys Buškevičius

Stasys Buškevičius. Dirbtinis intelektas – ateities ginklas prieš biurokratinį absurdą

Kauno regioninis valstybės archyvas kviečia į parodos „Kazachės moterys stepių kultūroje“ atidarymą

Išpuolis Kauno centre: peiliu sužalotas vyras

Premjeras: Giraitės ginkluotės gamykla rengiasi plėtrai

Ministerija siūlo Lietuvoje išplėsti defibriliatorių tinklą

„Rusiškas pasaulis” lietuvių galvose? Ekspertai teigia, kad nenoras mokytis vokiečių kalbos – didžiulė problema

Birštone atidarytas naujas viešbutis

KAM skelbia Kairių karinio miestelio vystymo ir priežiūros paslaugų pirkimą

Parlamentaras siūlo uždrausti nesveiko ir greitojo maisto reklamą

„Imkite Šventąją Dvasią” (Jn 20, 22) Sekminės

Vaikų vasara Kaune: priėmimas į papildomas stovyklas jau kitą savaitę

Ateina savaitgalis: kokie orai laukia?

B. Ulvaeusas iš grupės ABBA kūrybai pasitelkia dirbtinį intelektą

Pasiruošimas J. Timberlake‘o koncertui Kaune: kas vyksta užkulisiuose?

Įmonių įsigijimai ar susijungimai: tikroji sutarties rizika slypi derybose

Dvigubi pasiekimai: gabiausi Kauno mokiniai pagerbti šventėje

MKL sezono uždaryme apdovanojimais džiaugėsi ir jaunieji krepšininkai iš Kauno

Gydytoja rekomenduoja: prieš kelionę pasitikrinkite širdį

Gamtininkui Selemonui Paltanavičiui – V. Adamkaus premija

JAV ir Lietuvos kariai atliko kovinius šaudymus Baltijos jūroje

Kaunietis kaltinamas turto iššvaistymu

Policija ieško nepilnametę sužalojusio asmens

R. Popovienė sureagavo į prezidento kritiką: sieks užtikrinti kokybišką sporto projektų administravimą

Jaunimo renginys Kaune – apie draugystę, kūrybą ir psichologinę sveikatą

Vejos robotų priežiūra – paprasta, bet būtina

Lietuvos ūkininkų mylimiausia stogo danga: kaip juos taip pakerėjo trapecinė skarda?

Nėštumas ir hemorojus: kaip sau padėti ir kada kreiptis į gydytoją?

Galvūgalis – tik dekoracija ar svarbus komforto elementas?

Autoserviso mitai – ar tikrai reikia keisti tepalus kas 10 tūkst.?

E-sporto augimas: kodėl virtualios varžybos tampa nauja sporto ateitimi?

Rimas Armaitis

Ukrainoje kovojęs lietuvis: tautiečiai, ar suvokiate, ką išrinkote į Seimą?

Kauną užlies folkloro garsai – vyks XXXIX tarptautinis folkloro festivalis „Atataria lamzdžiai 2025“

Keramikos gaminiai

Kurti – tai augti: keramika, kaip menas, amatas ir terapija

Kokios yra butų kainų augimo didmiesčiuose priežastys?

Stanislovas Buškevičius. Partijos "Jaunoji Lietuva" pirmininkas

Stanislovas Buškevičius. Pelenais virtę rusų lėktuvai: NATO Putinui neįkandama

Tomas Čyvas

Lietuvos rerusifikacija – vilniečio atsakymas kauniečiui

Ne tik ūgis ir svoris: gydytoja primena, ką būtina stebėti augant vaikui

Miestą užplūs dviratininkai – laukia orientacinės varžybos „Įmink Kauną“

Neveronių vaikams – „Lobių sala“!

Skrydis aplink Lietuvą: oreiviai kyla į pažintinę aviacijos kelionę

2025-06-19

Ypatinga Vytauto Didžiojo karo muziejaus rinkinių vertybė – brg. gen. Kaziui Skučui dovanota dėžutė cigarams

2025-06-19

Joninės su LRT: nuo šventinio koncerto Nidoje iki specialios filmų programos

2025-06-19

Nepastebimas pavojus iškylos metu: kada padažai ir prieskoniai gali pakenkti sveikatai

2025-06-19

Seimas nepritarė Laisvės gynėjų dienos įtraukimui į švenčių sąrašą

2025-06-19

Buvusį Seimo narį T. V. Raskevičių „į laužą“ komentaru siuntęs vyras lieka išteisintas

2025-06-19
Tomas Čyvas

STT, čekiukai ir niekdara

2025-06-18

Vilties šventei artėjant

2025-06-18

Pabėgimas į gamtą: ką pasiimti, kad žvejyba taptų malonumu, o ne iššūkiu?

2025-06-18

Kauno teismas ėmėsi pacienčių slaptu filmavimu kaltinamo ginekologo V. Abraičio bylos

2025-06-18

Etikos sargų prašys išsiaiškinti, kiek BK pataisas inicijavusių Seimo narių gali turėti interesų konfliktą

2025-06-18

Kur rasti stilingų rūbų už prieinamą kainą?

2025-06-17

Nosies korekcija vasarą: ar tai – geras metas operacijai?

2025-06-17

Apie „Žalgirio“ sunkumus kalbėjęs L.Kleiza: Trinchieri rotacijas yra sunku suprasti

2025-06-17

Saulė ir sveikata: kaip suderinti malonumą su saugumu

2025-06-17

„Teka loftai“ – šiuolaikiška erdvė jūsų gyvenimui ar verslui

2025-06-17

VRM ministras: rudenį bus skelbiamas antras etapas priedangoms savivaldybėse finansuoti

2025-06-17

Ieškomas iš tranzitinio traukinio pabėgęs Rusijos pilietis

2025-06-17

Pradėtas tyrimas dėl chuliganiškai besielgusio vairuotojo

2025-06-17

COVID-19 testų byloje liudijęs S. Skvernelis: nesuprantu, ką L. Jaruševičienė veikia teisme

2025-06-17

Kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių?

2025-06-16

Norintiems pradėti verslą? Jums reikia žinoti 3 būtinus žingsnius

2025-06-16

Kauno miesto savivaldybė apjungs dalį seniūnijų

2025-06-16

Teismas atmetė kalinčio R. Kurlianskio ieškinį STT pareigūnui

2025-06-16

Dėl L. Kasčiūno ir G. Liaudansko pasisakymų tyrimas nebus pradėtas

2025-06-16

Kauno policijos reidai: 903 greičio viršijimo atvejai ir 7 neblaivūs vairuotojai

2025-06-16

Perspėjimas tėvams: vaikų pornografijos ieškantys nusikaltėliai neretai savo aukas randa socialinėse paskyrose

2025-06-15

Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo klastotės

2025-06-15

„Garbė Tėvui ir Sūnui, ir Šventajai Dvasiai” Švč. Trejybės sekmadienis

2025-06-15

Birželio 15 d. – Švenčiausioji Trejybė

2025-06-14

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos