Praėjusiais metais visus svarbiausius veiklos rodiklius gerinusi ir 21,6 mln. eurų grynojo pelno uždirbusi LTG grupė valstybei išmokėjo 13,0 mln. eurų dividendų. LTG grupės bendros pajamos per 2023 m. siekė 452,6 mln. eurų ir lyginant su 2022 m. pajamomis išaugo 18,5 mln. eurų arba 4,3 proc., o dėl įgyvendintų veiklos efektyvumo didinimo bei optimizavimo planų sąnaudos mažėjo beveik 7 mln. eurų. Taip skelbia grupė.
Kad tik būtų tiesa
Tiesa, daug kam kyla klausimas – ar trimituojami rekordai nėra tik finansinė inžinerija? Kadangi 2022 metų vasario 1-ąją LTG nutraukus „Belaruskalij“ trąšų tranzitą ir netekus apie 11 mln. tonų krovinių per metus, grupė iki minimų metų pabaigos planavo atleisti iki 300 įvairių sričių specialistų. Daliai jų gali būti pasiūlytos laisvos darbo vietos kitose grupės įmonėse, tada pranešė LTG.
Pateiktoje nuorodoje skeptikai ir oponentai išsako argumentus.
Viskas jau sutvarkyta?
„Po Rusijos pradėto karo Ukrainoje ir jo nulemtų kardinalių verslo aplinkos pokyčių LTG grupė vėl sugrįžo į pelningai dirbančio verslo vėžes. Pernai atnaujinome ilgalaikę veiklos strategiją, didinome veiklos efektyvumą ir įgyvendinome sparčios plėtros į naujas rinkas planus – visa tai leido gerinti grupės veiklos rezultatus bei valstybei suteikti maksimalią grąžą. Augančios pajamos Lenkijos rinkoje, populiarumo sulaukę tarptautiniai keleiviniai maršrutai bei spartėjantis strateginių infrastruktūros projektų įgyvendinimas leis išlaikyti augimo pagreitį ir toliau nuosekliai siekti tvarios grąžos mūsų akcininkui – Lietuvai“, – sako Egidijus Lazauskas, LTG grupės generalinis direktorius.
Pastarąjį kartą dividendus valstybei LTG grupė mokėjo 2022 m., tuo metu jie siekė 6,2 mln. eurų.
Augo ir keleivių, ir krovinių pajamos
Krovinių vežimo pajamos 2023 m. išaugo 11 mln. eurų iki 288 mln. eurų arba 4 proc. daugiau palyginus su 2022 m. (276,7 mln. eurų).
Keleivių vežimo pajamos praėjusiais metais didėjo 12 mln. eurų iki 46,8 mln. eurų arba net 36 proc. daugiau, lyginant su ankstesniais metais (34,5 mln. eurų). Geresnius rezultatus lėmė bendrovės nuosekliai gerinama teikiamų paslaugų kokybė bei rinkai pristatyti du nauji tarptautiniai maršrutai.
2023 m. LTG grupės investicijos siekė 361 mln. eurų, iš kurių beveik 84 proc. – viešosios geležinkelių infrastruktūros plėtros ir atnaujinimo projektai. 63 proc. investicijų finansuota iš subsidijų, kurių didžioji dalis – ES ir valstybės biudžeto lėšos, skirtos greitojo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ statyboms bei pagrindinės Lietuvos geležinkelio arterijos Vilnius-Klaipėda elektrifikavimui.
Taip pat praėjusiais metais pasirašyta sutartis su Šveicarijos traukinių gamybos koncerno „Stadler Rail“ antrine įmone Lenkijoje „Standler Polska“ dėl 15 naujų elektrinių keleivinių traukinių įsigijimo. Palyginti su senais dyzeliniais, naujieji traukiniai bus ne tik gerokai komfortiškesni, bet ir sutrumpins kelionių laiką. Traukinių parko elektrifikavimas taip pat leis labiau tausoti aplinką. Skaičiuojama, kad naujieji traukiniai leis sumažinti su keleivių pervežimu susijusį CO2 pėdsaką maždaug 6 500 tonų per metus. Projektas dalinai finansuojamas tarptautinių institucinių bankų (EIB, NIB) lėšomis.
2022 m. investicijoms LTG grupėje skirta 189 mln. eurų.