Beveik metus praleidusi uždaroje patalpoje, nė karto nebuvusi lauke, purvina ir išsekusi – tokią mišrūnę Ricottą prieš trejus metus pirmą kartą pamatė šunų trenerė Nadežda Fedotova. Iš nelegalios šunų veisyklos išgelbėta kalytė šiuo metu mėgaujasi gyvenimu – gyvena šiltuose ir meilės kupinuose namuose, dalyvauja vaikų edukacijose bei sėkmingai debiutuoja sportinio paklusnumo varžybose. Artėjant didžiausioms metų šventėms Ricotta tapo prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ Kalėdų kampanijos heroje.
N. Fedotova pasakoja, kad kai prieš kelerius metus naktį vyko į Jonavoje demaskuotą nelegalią šunų veisyklą, ji nesitikėjo, ką ten išvys.
„Užėjome į tą patalpą, atidarėme spintą, o ten sėdėjo maža, suskretusi kalytė, pririšta pavadžiu prie vidinės rankenos. Su ilgiausiais nagais, susivėlusiu kailiu, tiesiog drebėjo ir buvo vangi. Ji tuo metu buvo 9 mėnesių amžiaus ir per visą šį laiką nė karto nemačiusi dienos šviesos. Taip jau gavosi, kad važiavau tik apsižiūrėti, kokia ten situacija, o teko iškart šią kalytę pasiimti su savimi“, – pasakoja šunų trenerė.
Nuvežus išgelbėtą kalytę pas veterinarijos specialistus, jai iškart buvo nustatytas gimdos uždegimas, teko skubiai operuoti ir šalinti gimdą. Už išgelbėtą gyvybę Ricotta neliko skolinga – greitai įsiliejo į Nadeždos šeimą, mokėsi naujų dalykų ir vis labiau žavėjo savo išskirtine išvaizda.
„Turėjom abejonių dėl sprendimo pasilikti Ricottą. Vis pagalvodavau, kad padėsiu jai sustiprėti fiziškai ir psichologiškai, išmokysiu dresūros pagrindų ir ieškosime jai kitų namų. Tačiau šunytę pamilo visa šeima ir ji liko pas mus“, – šypsosi moteris.
Skina pasiekimus ir filmavimo aikštelėje
Šunis dresuojanti N. Fedotova neslepia, kad iššūkių su Ricotta tikrai netrūko – kalytė neturėjo jokių higienos įgūdžių, galėdavo pasišlapinti tiesiog būdama ant žmogaus rankų. Tualeto reikalų teko mokytis beveik metus, pirmieji išėjimai į lauką pasivaikščioti taip pat kėlė streso – augintinė nežinojo, kas yra pavadėlis ar petnešos, laukas jai buvo tikras siaubas.
„Ricotta labai sparčiai visko mokėsi. Ją labai lengva motyvuoti maistu arba žaislais, kuriuos be proto mėgsta. Jei kitus šunis reikia išjudinti kažkokiam žaidimui ar komandoms, tai Ricottą tenka stabdyti, nes ji – tiesiog raketa. Kartais aš pati jau jaučiu nuovargį, žiūriu į ją ir galvoju, iš kur pas tokį mažą, vos 3 kg sveriantį, šunį tiek energijos“, – pasakoja ji.
Rugsėjį sportinio paklusnumo varžybose debiutavusi mišrūnė pelnė ir prizinę vietą. Pasak trenerės Nadeždos, tai ne vienintelė vieta, kur augintinė demonstruoja puikius rezultatus – Ricottai patinka atsidurti ir filmavimo aikštelėje.
„Nuoširdžiai pasakysiu, jai tiesiog patinka būti filmavimo aikštelėje, Ricotta ten jaučia kažkokią ypatingą atmosferą. Nežinau, ar dėl gaunamo dėmesio, ar dėl ten dirbančių žmonių – kalytė išties ten labai gerai jaučiasi ir dirba visu pajėgumu, niekada nesimuliuoja“, – dalijasi Nadežda.
Visai neseniai Ricotta tapo prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ Kalėdų kampanijos heroje. Vaizdo klipe mišrūnė įkūnija mažą šuniuką, kuris iš meilės savo šeimininkei nori dalyvauti sniego rogių varžybose kartu su dideliais haskiais.
„Akropolio“ Kalėdinę reklamą, kurioje nusifilmavo Ricotta, galima pamatyti čia: https://tinyurl.com/dtdf47m2
„Šiemet Kalėdų kampanijai pasirinkome išties jautrią kūrybinę idėją. Norime priminti, kad didžiausia kalėdinė dovana yra meilė artimiesiems ir draugams, o visas kitas dovanas – galima rasti „Akropolyje“. Tuo pačiu vaizdo klipe pasirodanti Ricotta perduoda labai svarbią žinutę – mes visi turime būti dėmesingi tiems, kurie patys ne visada gali save apginti bei savimi pasirūpinti. Tai – ne tik mūsų augintiniai, kuriais įsipareigojame rūpintis kaip savo šeimos nariais, bet ir beglobiai gyvūnai“, – sako Dominykas Mertinas, „Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas.
Laužo stereotipus
Pasak šunų trenerės N. Fedotovos, iš nelegalios veisyklos išgelbėta Ricotta šiuo metu dalyvauja ir vaikams skirtose edukacijose vaikų darželiuose bei mokyklose.
„Ricotta išties laužo stereotipus, kad tokie šunys, kurių gyvenimo pradžia buvo itin sudėtinga kaip jos, gali būti tik probleminiai – los, neklausys, tampys pavadėlį, kažko bijos. Ji maža, mišrūnė, kai pateko į mano rankas, absoliučiai nieko nemokėjo. O štai – dabar mokosi vis naujų komandų, dirba, filmuojasi reklamose. Rugpjūtį paminėjome jau ketvirtąjį Ricottos gimtadienį. Smagu, kad gatvėje ją atpažinę vaikai net pribėga pasisveikinti“, – pasakoja moteris.
„Akropolio“ Kalėdų kampanijos reklama ir jos heroje tapusi Ricotta tapo įkvėpimu ir prekybos bei pramogų centrų kalėdinio laikotarpio aktyvacijoms. Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ gruodžio mėnesį bus galima sutikti ir šunytės Ricottos maskotą.
„Tikrai eisime kartu su Ricotta į „Akropolį“ pasidaryti nuotraukų atsiminimui. Nežinau, ar ji save atpažins ekrane, bet kadangi vaizdo klipe bėga daug šunų – vien tai ją sudomins“, – sako Nadežda.
Nuo šių metų pavasario Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliai“ yra draugiški gyvūnams. Prekybos ir pramogų centrų lankytojai gali lankytis su savo augintiniais ne tik bendrose patalpose, bet ir atskirose parduotuvėse ar paslaugų teikimo vietose, pažymėtose specialiu ženklu.
Prekybos ir pramogų centrų „Akropolis“ kalėdinę reklamą sukūrė kūrybinė agentūra „Not Perfect“, jos gamyba pasirūpino gamybos namai „Dansu“. Vaizdo klipo režisierius – Ernestas Jankauskas.