Pamenate tokį reklaminį šūkį: „Ir į darbą, ir į sodą – nuvažiuosi tu su Škoda“? Jei nepamenate – nieko tokio. Tai gana sena reklama, matyt, iš tų laikų, kai Škoda automobiliai dar kėlė asociacijas su kokybe ir patikimumu. Panašu, kad nuo tada daug kas pasikeitė, kaip rodo vieno vairuotojo istorija.
Į portalo Kauniečiams redakciją kreipėsi nepatenkintas UAB „Baltieva“ klientas, kuris 2024 metų gruodžio mėnesį oficialiame salone Kaune įsigijo naują „Škoda Kodiaq“ hibridinį modelį. Pasak jo, automobilis nuo pat pradžių kelia rimtų rūpesčių.
„Mašina beveik nuolat turi problemų – po įkrovimo išsikrauna pagrindinis akumuliatorius, išsijungia stoglangis, neveikia kondicionierius, masažo funkcija kėdėje, o kartais ji tiesiog neužsiveda. Servisas žada atnaujinimą, bet nepasiūlo jokio laikino sprendimo. Komunikacija – minimali, viskas vyksta lyg per prievartą“, – teigė nusivylęs klientas.
Jo teigimu, servisui nepavyksta nei identifikuoti problemos priežasties, nei pasiūlyti realios išeities – esą viskas priklauso nuo būsimo programinės įrangos atnaujinimo, kurio data nežinoma. Iki tol, anot jo, reali galimybė suremontuoti automobilį tiesiog neegzistuoja.
„Nesuprantu, kaip galima toliau pardavinėti tokius automobilius, žinant, kad net servise jų nesugebama suremontuoti. Jeigu jau dabar jų negalima pataisyti be kažkokio būsimu laiku žadamo atnaujinimo, tai kodėl klientai apie tai nėra įspėjami?“, – retoriškai klausia pirkėjas.
Dar daugiau klausimų kelia, anot jo, „formalus ir atsainus“ serviso požiūris į situaciją. Nors problema egzistuoja nuo automobilio įsigijimo, sprendimo nepasiūlyta jau keletą mėnesių. Tuo pat metu, pasak kliento, tokio paties modelio automobiliai toliau aktyviai siūlomi naujiems pirkėjams – lyg jokių techninių pavojų nebūtų.
Portalo redakcija kreipėsi į oficialų atstovą – UAB „Baltieva“ – su konkrečiais klausimais:
-
Ar tai žinomas šio modelio defektas? Kokių veiksmų ėmėsi salonas ar gamintojas?
-
Kiek įprastai trunka laukimas tokiais atvejais?
-
Kodėl klientui nėra siūlomas laikinas sprendimas ar pakaitinis automobilis?
-
Ar kiti klientai taip pat patiria analogiškų problemų?
-
Ar šiuo metu parduodami tokie pat modeliai turi šį pavojų? Ar klientai apie tai informuojami?
-
Kaip vertinamas klientų aptarnavimas? Ar buvo atliktas vidinis vertinimas?
Deja, UAB „Baltieva“ į redakcijos klausimus iki straipsnio publikavimo taip ir neatsakė.
Kliento istorija kelia viešojo intereso klausimus: ar gamintojų technologiniai trūkumai netampa vartotojų problema, kai oficialūs atstovai ignoruoja atsakomybę, o komunikacija tampa vienpusiu eismu?
Papildymas
Jau publikavus straipsnį, su redakcija susisiekė vairuotoja, kuri, įsigijusi automobilį iš to paties salono, susidūrė su labai panašiomis problemomis.
„Škoda Kodiaq įsigijau 2024 m. rugsėjį. Naujas automobilis – naujas saugumo jausmas. Bent jau taip tikėjausi. Tačiau vos po kelių savaičių jis buvo išgabentas ant tralo. Tiesiog nepavyko užvesti – prietaisų skydelyje pasirodė visa eilė klaidų, o variklis net necyptelėjo. Servise pasakė, kad atliks programinės įrangos atnaujinimą. Ir dar pridūrė: „Čia ne pirmas atvejis, problema žinoma.“ Bet apie tai, kai pirkau automobilį, niekas manęs neįspėjo“, – pasakojo klientė.
Jos teigimu, po šios „pirmosios pažinties“ su servisu problemos nesibaigė.
„Nuo balandžio iki liepos gyvenau nuolatinėje įtampoje. Mašina tai užsiveda, tai ne. Kartais lauki 5, kartais 20 minučių, kol variklis pagaliau užsikuria. O jei ne? Turi keisti visus planus, vėluoji, stresas – nuolatinis palydovas. Ryte su dviem vaikais lipi į automobilį – neužsiveda. Nuveži vieną į darželį – vėl tas pats. Su kitu važiuoji pas gydytoją – neužsiveda. Sustoji prie paštomato ar parduotuvės – ir vėl tas pats. Ir visa tai – vienos rytinės kelionės patirtis. O kai vienam vaikui tik du mėnesiai, tokios situacijos tikrai „džiuginančios“…“, – dalijosi patirtimi Škodos vairuotoja.
Klientė atkreipė dėmesį, kad gamintojo atstovai kompromisų nesiūlė – net nepasiūlė pakaitinio automobilio, esą jos transporto priemonė „važiuojanti“. Vis kartojo apie laukiamą programinės įrangos versiją, kuri, galbūt, atsiras kada nors vėliau.
„Vos tik užsiminiau apie kreipimąsi į vartotojų teises, stebuklingai ta versija atsirado. Atnaujinimą atliko, ir problema, bent kol kas, išnyko“, – pasakojimą užbaigė nusivylusi klientė.
Jeigu turite panašių patirčių – kviečiame susisiekti su redakcija el. paštu info@kaunieciams.lt