Lenktynininkas Rokas Baciuška neslepia, kad nors Dakaro raliui reikia ruoštis ištisus metus – didžiausi darbai laukia būtent dabar, iki ralio likus vos keliems mėnesiams. Šis Dakaras R. Baciuškai ypatingas – šiemet ralyje jis pirmą kartą startuos su T1+ kategorijos automobiliu „Toyota Hilux Evo“. Lenktynininkas sako, kad šis sprendimas nebuvo priimtas spontaniškai – naujam karjeros etapui laikas atėjo natūraliai.
Naujas karjeros etapas atnešė naujų iššūkių
R. Baciuška sako, kad dėl savo sprendimo jaučiasi ganėtinai ramiai. Visureigis jam nėra naujiena – vien šiemet su „Toyota“ jis dalyvavo dvejose lenktynėse.
„Tai yra didelės svajonės išsipildymas. Nors esu dar jaunas – turiu sukaupęs nemažą patirtį sunkiausiose pasaulio trasose. Su bagiu jau sėkmingai finišavau trijuose Dakaruose, šiemet trečią kartą tapau pasaulio FIA ralio-reidų čempionu“, – teigia lenktynininkas.
Vis tik. R. Baciuška pripažįsta, kad naujas karjeros etapas atneša ir didesnių iššūkių.
„Automobilis yra daug didesnė, sunkesnė ir greitesnė technika nei bagis. Be to, nauja technika reikalauja ir trigubai didesnio biudžeto. Džiaugiuosi, jog turiu patikimus partnerius, be jų į Dakarą išvažiuoti nepavyktų. Jau antrus metus bendradarbiaujame su draudimo technologijų bendrove „Balcia“. Su šiais partneriais jaučiu ne tik stiprų darbinį, bet ir asmeninį ryšį. Kartu mes – augame“ – teigia R. Baciuška.
Jonas Žala, „Balcia Insurance SE“rinkodaros departamento vadovas teigia, kad palaikyti jaunus sportininkus garsinančius Lietuvą bendrovei yra ypač svarbu.
„Automobiliai, ekstremalios sporto šakos – mums labai artima, tad jaučiamepareigą palaikyti tokį talentingą sportininką, kaip Rokas. Jo pasiekimai įspūdingi – jis tris kartuspasaulio ralio reidų čempionas, tris kartus iš Dakaro į Lietuvą parvežė beduiną. Kartu siekti naujų pergalių mums yra labai svarbu“, – sako J. Žala.
Dakarui treniravosi Dubajuje
Kadangi Lietuvoje sąlygų treniruotis Dakarui – neturime, ruoštis raliui R. Baciuška prieš kelias dienas buvo išvykęs į Dubajų.
„Žinoma, Lietuvoje dažnai treniruojuosi bekelėmis važinėdamas su bagiais. Vis tik, vien to nepakanka. Su komanda ką tik grįžome iš Dubajaus, kur dvi dienas važiavome paruošiamąja trasa. Tokios treniruotės duoda labai daug. Lietuvoje neturime nei tokių akmenuotų kelių nei smėlio, tad nuvykę ten stengiamės kuo efektyviau išnaudoti kiekvieną sekundę“, – pasakoja R. Baciuška.
Kiekvienas kilometras – labai brangiai kainuoja
Kaip teigia lenktynininkas, Dakaro sąlygos – labai sudėtingos, tad kelių dienų net ir treniruojantis panašiais reljefais pasiruošti neužtenka. Be to, kiekvienas kilometras praleistas treniruotėms skirtose trasose – labai brangus.
„Per tas kelias dienas stengiamės pasiimti tiek, kiek kiti pasiima per mėnesį – kuo geriau susidirbti su komanda, šturmanu, išbandyti geriausiai veikiančius nustatymus. Šių metų Dakaras nuo praeito labai skirsis. Bus atskirtos kelios trasos, kuriomis atskirai važiuos motociklininkai, atskirai mašinos. Trasų linijų – nematysime, tad navigacijos prasme šis ralis bus labai sudėtingas. Turime kuo efektyviau jam pasiruošti“, – pasakoja R. Baciuška.
Kaip teigia lenktynininkas, pirmos keturios Dakaro dienos bus išlikimo. Tą nuolat kartoja ir organizatoriai.
„Mane guodžia tik tai, kad visiems lenktynininkams Dakare bus tos pačios sąlygos. Na, o dabar – turiu įdėti visas pastangas, kad stipriai startuotume“, – prideda sportininkas.