Viešojoje erdvėje pastaruoju metu galėjome pastebėti vis daugiau neigiamų atsiliepimų apie pavežėjimo paslaugų kokybę. Atsiliepimai susiję su užsieniečiais iš trečiųjų šalių, kurie ir teikia šias paslaugas, nekvalifikuotu elgesiu, nepakankamomis jų lietuvių ar anglų kalbos žiniomis. Dalis tokių pavežėjų gali susikalbėti su klientais tik rusų kalba, pasitaikydavo ir priekabiavimo atvejų.
Todėl susitikau su “Bolt” kompanijos atstovais. Galiu pasidžiaugti, kad kompanija įsiklausė į gaunamus skundus ir jau dabar yra atlikusi keletą svarbių žingsnių, kad problemos mažėtų.
Tad nuo šiol yra sukurta atskira “basic” kategorija, kuri atskiriama dvejais kriterijais – automobilio (kokios būklės, pagaminimo metai ir pan) ir kalbos mokėjimo.
Jei vairuotojas nemoka lietuvių ar anglų kalbos, jis gali dirbti tik “basic” kategorijoje. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad klientas naudodamasis “bolt” programėlė gali pasirinkti kiek nori mokėti pinigų už paslaugą ir atitinkamai numatyti kokia bus paslaugos kokybė.
Deja, bet ilgai laukti nereikėjo. Visai neseniai “Bolt” sulaukė rašto iš lygių teisių kontrolierės, kad tokia naujai sukurta kategorija neva yra galimai sususijusi su lygių galimybių įstatymo pažeidimu, kuriuo remiantis, diskriminacija kalbos atžvilgiu yra draudžiama.
Nesutinku su tuo ir priešingai manau, kad toks sprendimas yra užtikrinantis klientų teisės. Pavežimo paslaugas besirenkantys žmonės bent jau galės nuspėti, kokie scenarijai gali laukti kelionės metu – sulaukti pasiūlymo paskaityti Koraną, klausytis rusiškos muzikos per radiją ar tiesiog ramiai pasiekti savo tikslą.
Be to, netolimoje ateityje bus paruoštos ir priimtos Lietuvos kelių transporto kodekso pataisos, po kurių visi pavežėjimo paslaugas vykdantys asmenys privalės turėti ES išduotą vairuotojo pažymėjimą.
Laurynas Kasčiūnas yra Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto vadovas, atstovauja konservatorių partijai.