Savaitės pradžioje pasirodžius naujienoms apie „Revolut Ltd” planus siekti elektroninių pinigų licencijos Airijoje, įmonės atstovai ramina: įsipareigojimų kurti banką Lietuvoje šie planai nekeičia, o kelių elektroninių pinigų licencijų turėjimas – įprasta praktika rinkoje.
Specializuoto banko licenciją Revolut Bank, UAB gavo praėjusių metų gruodį. Revolut Bank, UAB pasiruošimo darbai bankinių paslaugų teikimo pradžiai vyksta pilnu pajėgumu – įmonėje jau įdarbintas 41 asmuo, iki metų galo planuojama šį skaičių padvigubinti. Startuoti su bankinių paslaugų teikimu ketinama antroje šių metų pusėje, ir pirmiausiai jos bus teikiamos tik Lietuvos klientams. Be to, artimiausiu metu Vilniuje dirbantys klientų aptarnavimo specialistai pradės pagalbą programėlėje teikti ir lietuvių kalba.
„Kadangi siekiame užtikrinti stabilų mūsų augančio klientų rato aptarnavimą ir apsaugą, ilgalaikėje „Revolut” grupės veiklos programoje numatyti planai diversifikuoti veiklą Europoje. Turėti kelias skirtingas elektroninių pinigų įstaigos licencijas stambioms tarptautinėms kompanijoms, tokioms kaip „Google” ar „Facebook”, yra įprasta praktika ir šis žingsnis neturi nieko bendro su Revolut Bank, UAB, kūrimu Lietuvoje”, – kalba Ramūnas Stankevičius, Revolut Bank, UAB, gen. direktoriaus pavaduotojas.
Anot R. Stankevičiaus, daug klausimų viešojoje erdvėje kyla dėl netradicinės įmonės struktūros ir organizavimo. Pagal bankų sektoriuje nusistovėjusį modelį, motininė kompanija paprastai būna bankas, kuri papildomų paslaugų teikimui steigia dukterines įmones.
„Mūsų atveju motininė kompanija – „Revolut Ltd.” – yra elektroninių pinigų įstaiga, registruota ir reguliuojama Didžiojoje Britanijoje. Ji ir valdo korteles bei mokėjimų operacijas. Ji ir priima sprendimus dėl elektroninių pinigų licencijų diversifikavimo. Banko licencija buvo gauta siekiant klientams pasiūlyti daugiau produktų ir paslaugų, tokių kaip indėlių priėmimas ir vartojimo paskolų teikimas. Taigi šiuo atveju bankas – Revolut Bank, UAB – yra dukterinė įmonė, registruota Lietuvoje”, – grupės struktūrą aiškina R. Stankevičius.
„Lietuviškam bankui pradėjus darbus, jo klientai bus aptarnaujami tik per Londone sukurtą „Revolut” programėlę. Šiuo metu pilnu pajėgumu ruošiamės pradėti teikti bankines paslaugas – indėlių priėmimą ir vartojimo paskolų teikimą. Kadangi mūsų paslaugų teikimas yra paremtas naujai kuriamomis technologijomis, visas darbas, kurį dabar darome ruošdamiesi pradėti teikti bankines paslaugas, Lietuvoje yra daromas pirmą kartą, ir todėl yra unikalus ne tik čia, bet ir pasaulyje. Džiugina tai, kad jaučiame labai didelį klientų susidomėjimą ir palaikymą – Lietuva iki šiol yra viena aktyviausių „Revolut” rinkų, ir žmonės čia yra pasiruošę priimti radikaliai geresnį būdą valdyti savo pinigus”, – kalba R. Stankevičius.
Apie „Revolut“
„Revolut“, kaip skaitmeninę alternatyvą tradiciniams bankams, 2015 liepą įkūrė du buvę „Credit Suisse” darbuotojai – Nikas Storonskis ir Vladas Yatsenko. Pirmuosius klientus kompanija pritraukė savo pasiūlymu atsiskaityti kortele užsienyje bei daryti tarptautinius pervedimus taikant realų valiutų keitimo kursą, tačiau šiandien „Revolut” turi jau daugiau kaip 4 mln. klientų, o siūlomų paslaugų spektras apima kelionių bei išmaniųjų įrenginių draudimą, momentinę prieigą prie kriptovaliutų, automatinį pinigų atsidėjimo ir taupymo įrankį, išlaidų sekimo bei biudžeto sudarymo galimybes, ir kt.
Šiandien „Revolut” yra pritraukęs 336 mln. JAV dolerių iš tokių investuotojų kaip „Index Ventures”, „Ribbit Capital”, „Balderton Capital” ir „DST Global”. Kiekvieną dieną prie „Revolut” prisijungia per 10 tūkst. naujų klientų, o mėnesio operacijų vertė siekia 4,6 mlrd. JAV dolerių.