Net 30 proc. smulkiųjų ir 36 proc. vidutinio dydžio įmonių Lietuvoje verslo pardavimus vykdė pasitelkdamos savo elektronines svetaines, rodo tyrimų bendrovės „Statista“ 2023 metų duomenys. Pagal šį rodiklį Lietuvos verslininkai pirmauja Europoje, lenkdami ispanus, švedus ir kitas dideles rinkas.
Lietuva užima pirmaujančią poziciją tarp Europos šalių, kai kalbama apie smulkaus ir vidutinio dydžio verslo įmonių aktyvumą vykdant verslo su verslu (B2B) ir verslo su vyriausybe (B2G) pardavimus per interneto svetaines.
„Tai, kad Lietuva užima lyderio pozicijas šioje srityje, yra aiškus šalies smulkiojo ir vidutinio verslo orientacijos į inovacijas ir technologijas rezultatas. Verslai ne tik aktyviai naudojasi e.komercija, bet ir demonstruoja pavyzdį, kaip technologijos gali būti pritaikomos sėkmingam ir efektyviam verslo plėtojimui“ , – sako Sarp Demiray, „European Merchant Bank“ („EMBank“) generalinis direktorius.
Lietuvos smulkusis ir vidutinis verslas aplenkė tokias šalis kaip Ispanija ir Švedija, kurios užėmė atitinkamai antrąją ir trečiąją vietas pagal B2B ir B2G e-komercijos apimtis. Latvija ir Estija, kuri ypač dažnai pozicionajama kaip technologijas aktyviai taikanti šalis, šiame reitinge atsidūrė gerokai žemiau – atitinkamai 20-oje ir 14-oje vietose.
Remiantis Valstybės duomenų agentūros duomenimis, visos Lietuvos įmonės 15 proc. užsakymų gauna arba pilnai vykdo internetu, o kelionių agentūros ir ekskursijų organizatoriai šalyje yra absoliutūs lyderiai, vykdydami net 75 proc. visų pardavimų elektroninės komercijos būdu.
„Mūsų duomenys ir analizė rodo, kad Lietuva turi visus reikalingus išteklius ir potencialą toliau stiprinti savo pozicijas kaip viena iš pirmaujančių šalių e-komercijos srityje. Tai ne tik skatina ekonominį augimą, bet ir suteikia didžiules galimybes plėsti eksportą“ – teigia S. Demiray.