Gyventojai nerimauja dėl triukšmo, oro ir dirvožemių užterštumo teritorijose, esančiose netoliese oro uosto. Siekdami išsiaiškinti padėtį kreipėmės į valstybės įmonę „Lietuvos oro uostai“ prašydami atsakyti į skaitytojams rūpimus klausimus.
Kitąmet triukšmą stebės nauja įranga
Ne paslaptis, kad Kauno oro uostas plečiasi ir pastaruoju metu siūlo vis daugiau skrydžių įvairesnėmis kryptimis. Tačiau gyvenantys netoli oro uosto teritorijos nerimauja, ar didėjant skrydžių srautui yra numatytos papildomos triukšmo ir taršos mažinimo priemonės.
Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas patikslino, kokia dabartinė triukšmo taršos situacija – „Konteksto supratimui reikėtų pasakyti, kad Kauno oro uoste aptarnaujama maždaug keturis kartus mažiau skrydžių negu, tarkime, Vilniuje, todėl ir bendras triukšmo poveikis yra žymiai mažesnis. Nei dienos, nei nakties triukšmas arčiausiai Kauno oro uosto esančiose gyvenamosiose teritorijose leistinų ribų neviršija, o gyventojų skundų ir užklausų triukšmo klausimu sulaukiame labai retai – 2019 m. buvo vienas toks atvejis.
Nepaisant to, triukšmas nuolat matuojamas trijose monitoringo stotyse – 24 valandas per dieną, 365 dienas per metus. Šių matavimų pagrindu kasmet parengiami triukšmo žemėlapiai, kurie leidžia stebėti, kaip kinta viršnorminio triukšmo zonos, prognozuoti jų plitimą, bei vertinti galimą poveikį gyventojams.
Triukšmo valdymas yra vienas iš Lietuvos oro uostų prioritetų, todėl ateinančiais metais numatome visiškai atnaujinti Kauno oro uosto triukšmo stebėsenos įrangą ir turėsime dar daugiau įrankių triukšmo stebėsenai, vertinimui ir valdymui pagal poreikį.“
Naktiniai skrydžiai netrukdo ilsėtis?
Skaitytoja iš Naujasodžio gyvenvietės teiravosi, kokia dalis skrydžių vyksta nakties metu ir ar jų keliamas triukšmas neviršija nustatytų normų. Tadas Vasiliauskas pakomentavo situaciją – „Orlaivių garsas nei dienos, nei nakties metu gyvenamosiose teritorijose neviršija normų, todėl ir papildomų garso mažinimo priemonių Kauno oro uoste iš esmės nereikėtų, tačiau savo iniciatyva planuojame pokyčius ir atnaujinimus. Kaip ir minėjau anksčiau, kitąmet bus kardinaliai atnaujinta Kauno oro uosto triukšmo stebėsenos įranga ir diegiami nauji monitoringo įrankiai.
Reikėtų priminti, kad pagal žiemos tvarkaraštį Kauno oro uoste iš maždaug 200 skrydžių per savaitę – į nakties laiką nuo 22 iki 6 ryto patenka tik 21 skrydis.“
Ar valgomas netoli oro uosto augantis gyventojų sodų derlius?
Kauno oro uosto aplinkinėse teritorijose gyvenantys skaitytojai teiraujasi, ar saugu yra vartoti šiose vietose užaugintą sodų derlių? Tadas Vasiliauskas patikslino, kokią įtaką oro, dirvožemio ir triukšmo taršai daro oro uostas – „ Suvokiame aplinkosaugos svarbą, todėl pasitelkiame įvairias priemones ir siekiame valdyti ir mažinti mūsų veiklos poveikį aplinkai. Aviacijos industrija siejama su anglies dioksido išmetimu, kuris sudaro tik 2 proc. viso žmonių sukuriamo anglies dioksido kiekio. Nepaisant to, Kauno oro uostas šiemet pradėjo dalyvauti tarptautinėje „Airport Carbon Accreditation“ programoje ir nuo šiol kasmet įvertins savo veikloje susidarantį anglies dioksido kiekį, imsis veiksmų jo mažinimui.
Kaip minėta, Kauno oro uoste vykdomas triukšmo lygio fiksavimas. Gauti duomenis patvirtina, kad šalia esančiose gyvenamosiose teritorijose triukšmo lygis neviršija higienos normų.
Kauno oro uostas nedaro jokio poveikio žemės ūkiui. Kauno oro uoste yra nuotekų surinkimo ir valymo sistema, vykdomas nuolatinis paviršinių nuotekų monitoringas, kurio rezultatai ne tik užterštumo, tačiau ir padidėjusių verčių nerodo.“
Jeigu ir jūs turite klausimų, susijusių su Kauno miestu, rajonu ar gyventojais – siųskite klausimus redakcijai elektroniniu paštu info@kaunieciams.lt ir mes padėsime rasti atsakymus!