„Porsche“, kaip ir visiems kitiems vokiečių gamintojams – ne pats lengviausias metas. Vokietijos automobilių gamybos titanai, ilgą laiką garsėję savo inžineriniu meistriškumu, dabar susiduria su iššūkiais – prastu elektromobilių pelningumu ir mažėjančiomis pajamomis Kinijoje. Dėl šio neapibrėžtumo net „Goldman Sachs“ sumažino „Porsche SE“ reitingą.
Kaip pasakojama „Žinių radijo” laidoje „Piko minutės”, šiame kontekste inžinieriai ieško naujų kelių. Ir vienas iš jų – tobulinti vidaus degimo variklius, kad išaugtų jų naudingumo koeficientas ir sumažėtų tarša. „Porssche“ žmonės kaip apie alternatyvą vėl kalba apie savo dar pernai patentuotą vidaus degimo motorą su šešių taktų ciklu.
Ši koncepcija remiasi tradicinio keturtakčio variklio ciklo išplėtimu, pridedant du papildomus taktus: antrąjį suspaudimo ir papildomą darbo taktą. Tai leidžia pakartotinai panaudoti energiją degimo kameroje ir žymiai pagerinti variklio efektyvumą.
Šiek tiek populiariosios inžinerijos. Pirmasis taktas, kaip ir tradiciniuose keturtakčiuose varikliuose, yra įsiurbimas, kai degalų-oro mišinys patenka į cilindrą. Suspaudimas irgi toks pats. Stūmoklis suspaudžia mišinį, pasiekdamas aukščiausią suspaudimo laipsnį. Pirmojo darbo takto metu mišinys uždegamas, stūmoklis juda žemyn, generuodamas galią. Po pirmojo darbo takto stūmoklis vėl kyla aukštyn, suspausdamas likusias degimo dujas kartu su naujai įtrauktu degalų-oro mišiniu. O tuomet Įvyksta antrasis degimas, suteikiantis papildomos galios. Ir tik tuomet stūmoklis išstumia išmetamąsias dujas iš cilindro.
Manoma, kad tai leistų pasiekti gerokai didesnį efektyvumą, nes galios taktas įvyksta kas tris alkūninio veleno apsisukimus, o ne kas keturis, kaip keturtakčiuose varikliuose. Be to, papildomi taktai leistų efektyviau sudeginti degalų-oro mišinį, tad gerokai sumažėtų tarša. Tiesa, čia derėtų pažymėti, kad nors ši technologija ir turi didelį potencialą, jos pritaikymas masinėje gamyboje dar labai diskutuotinas. Tačiau bet kuriuo atveju „Porsche“ siekis tobulinti vidaus degimo variklius nuteikia optimistiškai – būtų džiugu jei tokios inovacijos vidaus degimo virikliui padėtų išlikti šių dienų pasaulyje.