Svarbu nepamiršti, kad variklis yra kiekvieno automobilio širdis. Net ir menkiausias gedimas paveikia visą sistemą, todėl kyla įvairių problemų – nuo įvairių garsų iki visiško automobilio sustojimo. Kreipęsi į techninės priežiūros centrą ne tik nustatysite gedimą, bet ir išsiaiškinsite jo priežastį, kad jis nepasikartotų ateityje.
Tipiniai variklio gedimai ir jų simptomai
Šiuolaikinėje automobilių įrangoje уra įtaisai, signalizuojantуs vairuotojui apie galimą variklio sistemos komponentų gedimą. Jei dega variklio patikrinimo, avarinio alуvos slėgio ir tepalų patikros lemputės, patikrinkite sistemas ir įrenginius, už kuriuos jie уra atsakingi. Pagrindiniai tipiniai variklio gedimai dažniausiai būna šie:
- užvedimo sistemos gedimas;
- užsikimšusios degalų arterijos, filtrai, siurblys;
- pneumatinės linijos nesandarumas;
- nutrūkę laidai;
- maitinimo sistemos problemos;
- alkūninio mechanizmo, komponentų, atsakingų už dujų paskirstymą, nusidėvėjimas;
- karbiuratoriaus, siurblių, cilindrų ir kitų komponentų gedimai;
- sugedę stūmoklio žiedai, sandarikliai, pagrindiniai vožtuvai, įvorės ir kt.
Kas gali padėti išvengti automobilio variklio gedimų?
Laiku pakeista variklio alyva, reguliari techninė priežiūra, kokybiškų degalų naudojimas, eksploatavimo taisyklių laikymasis padės išvengti daugelio gedimų. Nepaisant šių reikalavimų, neišvengiama gedimų. Jų požymiai – padidėjusios degalų ir alyvos sąnaudos, perkaitimas, sumažėjusi galia, sunku užvesti automobilį, triukšmas, stuksenimas ir kiti neįprasti garsai.
Automobilių variklių remonto ypatumai
Variklio remontas gali būti kelių tipų – einamasis, planinis ir neplaninis. Priklausomai nuo sudėtingumo, jis gali būti atliekamas išardant transporto priemonę arba ne. Privalomosios priemonės apima sudedamųjų dalių diagnostiką, filtrų valymą ir praplovimą, drėkinimo linijų prapūtimą, sandariklių pakeitimą ir kontaktų patikrinimą.
Defektinės dalys yra taisomos. Jei tai neįmanoma, jos pakeičiamos naujomis dalimis. Gedimams pašalinti dažnai atliekami droselinės ir (arba) oro sklendės pavaros tuščiosios eigos greičio reguliavimas, drėgmės šalinimas, bako sausinimas. Jei alyva teka, priveržiamos tvirtinimo detalės, pakeičiamos tarpinės, sandarikliai ir įvorės, žiedai, vožtuvai ir kiti guminiai komponentai, išvaloma ventiliacijos sistema ir išvalomos alyvos griovelių angos. Jei degalų sąnaudos padidėja, sureguliuojama droselinės sklendės pavara, normalizuojamas slėgis padangose ir pašalinamos pašalinės dalelės purkštukuose bei tarp vožtuvo ir lizdo. Kartais keičiamas vakuumo reguliatorius arba užvedimo skirstytuvas ir t. t.