Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Video
  • Renginiai
  • Grupės
  • Apklausos
  • Horoskopai
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Kriminalai
    • Sportas
    • Video
  • Sportas
  • Horoskopai
  • Renginiai
  • Apklausos
  • Grupės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Kaune šurmuliuoja kalėdinės mugės: kur reikėtų pasitempti?

  • 2018-12-19
  • Arturas Slepkovas
  • Miestas, Naujienos
Dalinkitės

Kalėdinė prekyba yra tas metas, kai tradicinis smulkusis verslas pirkėjams gali būti patrauklesnis už pirkimą prekybos centruose ar internetu. Specialistai priduria, kad mūsų šalies smulkieji verslininkai dar neišnaudoja visų šio laikotarpio teikiamų galimybių. Ypač, jų nuomone, reikėtų pasitempti aptarnavimo srityje.

Verslo konsultacijų bendrovės „AG Consulting“ atstovas Andrius Ščerbavičius sako, kad kalėdiniu laikotarpiu žmonės pasiryžę atverti pinigines brangesnėms, rankų darbo, natūralioms, ekologiškoms ir kitokioms išskirtinėms prekėms.

„Lietuvoje kalėdinių mugių ir apskritai kalėdinės prekybos dalyviai dar atsilieka asortimento įvairove. Aišku, tam yra objektyvios priežastys. Pavyzdžiui, Vokietija turi nepertraukiamas šimtametes kalėdinės prekybos tradicijos ir per tą laiką išpuoselėtą asortimentą. Bet yra dar svarbesnis dalykas, kur lietuviams tikrai reikėtų pasitempti – tai bendravimas su pirkėju“, – pastebėjo A. Ščerbavičius.

Siūlo už prekystalio stoti pačiam savininkui

Pasak jo, akivaizdu, kad Lietuvoje prekybininkai praranda labai daug apyvartos, nes skiria per mažai dėmesio klientų pritraukimui ir aptarnavimui.

„Tikrai dažnai galima pamatyti, kaip kokioje nedidelėje užkandinėje ar krautuvėlėje darbuotojas nerodo visiškai jokio noro parduoti arba tą daro labai mechaniškai. Būna, kad net nereaguoja į atėjusį klientą, skaito knygą ar sėdi nosį įkišęs į telefoną. Tai siaubingai blogai! Produktas ar paslauga yra labai svarbu. Bet patikėkite, jei prie to pridėsite ir puikų, nuoširdų aptarnavimą, žmonės tikrai sugrįš. Pasamdykite gerą pardavėją ir jums ši investicija pritrauks du ar tris kartus daugiau žmonių. Jei neturite tam pinigų, stokite už prekystalio pats, bent jau kol verslas įsibėgės“, – patarimus dalijo verslo konsultantas.

Svarbiausia – natūralumas, nuoširdumas ir profesionalumas

Psichologas Robertas Petruškevičius sako, kad norint tinkamai aptarnauti klientą ir pardavėjo kūno kalba turi būti tinkama.

„Jeigu pardavėjas stovi kažkur kampe ar sėdi susigūžęs už prekystalio rūškana veido išraiška, tai tikrai nepaskatins užsukusio pirkėjo nei ką nors įsigyti, nei sugrįžti kitą kartą. Ne ką geresnis variantas ir pernelyg entuziastingai beriamas iškaltas šabloninis tekstas ką nors siūlant ar pristatant prekes“, – sakė pašnekovas.

Anot jo, pardavėjui svarbiausia neperspausti, jaustis natūraliai, bendrauti maloniai, nuoširdžiai, bet kartu ir parodyti, kad savo produktus jis puikiai išmano.

„Pasisveikinimas, šypsena, akių kontaktas, linktelėjimas galva, mostas ranka, kviečiantis užeiti ir jaustis drąsiai puikiai pasitarnaus kontakto užmezgimui. Toliau labai svarbi teigiama energija, subtilus humoras. Reikia parodyti savo išmanymą apie produktus, bet kartu leisti klientui rinktis, stengtis jam padėti, bet neįkyrėti ir nepiršti nieko. Toks aptarnavimas tikrai ilgam įsirėš į atmintį klientui ir jis greičiausiai pas jus dar ne kartą sugrįš. Papasakos ir savo aplinkai, kas reikš, kad galėsite tikėtis ir jų vizito“, – pasakojo psichologas.

Pirkėjai nori teigiamų emocijų

Jis atkreipė dėmesį, kad tokie dalykai ypač svarbūs prieškalėdiniu laikotarpiu, kai žmonės yra suirzę, turi daug darbų.

„Kita vertus, kiekvienas nori artimajam išrinkti kuo tinkamesnę dovaną, nori patarimų, nuomonės. Galų gale nori ir tos kalėdinės dvasios, kurios šaltinis galėtų tapti geras pardavėjas. Pas tokį pardavėją žmogus norės sugrįžti tikrai ne kartą. O jei viskas ir toliau bus gerai, greičiausiai taps ilgamečiu klientu ir dar atves pas jį būrį savo aplinkos žmonių“, – pabrėžė R. Petruškevičius.

Klientai sugrįžta metų metus

Kaune įsikūrusio prekybos miestelio „Urmas“ marketingo vadovas Jonas Plenta teigia, kad sėkmingų verslo modelių būna įvairių, bet tie, kur už prekystalio stovi pats savininkas, yra tarp sėkmingiausių.

„Pas mus įsikūrusios daugiau kaip 2500 įvairiausių parduotuvių, kuriose dirba apie 6000 žmonių. Apie 70 proc. visų prekybos objektų pas mus yra būtent tokie, kuriuose su klientais dirba patys savininkai. Daugelis jų turi ilgamečius, nuolat sugrįžtančius klientus, o rekomendacijos sklinda iš lūpų į lūpas. Galiu patvirtinti, kad daugelis klientų labai vertina tokį laiko išbandytą santykį su pardavėju, kai žino, kad visada gaus ne tik kokybišką produktą ar paslaugą, bet ir šiltą žmogišką santykį“, – sakė J. Plenta.

Pardavėjas: pačiam dirbti geriausia

„Urmo“ kalėdinėje mugėje prekiaujantis Alvydas yra vienas iš tų savininkų, kuris pats bendrauja su pirkėjais.

„Man malonu bendrauti su žmonėmis, padėti jiems išsirinkti tinkamiausią dovaną. Pasikalbam, pasipasakojam. Esu kažkada bandęs samdyti pardavėjus, o pats organizaciniais reikalais užsiimti. Bet kai pas mane tokia specifika, pagalbos reikia dažniausiai laikinai, tai pastebėjau, kad kitam žmogui tu negali tiek visko perteikti per trumpą laiką, ką pats žinai. O ir motyvacija samdomo darbuotojo turbūt niekad nebus tokia, kaip paties savininko, kuris tą prekybą mato įvairiais kampais ir visada žvelgia į perspektyvą“, – sakė prekybininkas.

Smulkieji įgyja pranašumą

Verslo konsultantas Andrius Ščerbavičius mano, kad kai verslas pakankamai sustiprėja, galima pačiam savininkui atsitraukti nuo prekystalio ir nusamdyti gerą pardavėją, kuris matytų perspektyvą toje įmonėje ir turėtų motyvacijos dirbti.

„Kalėdinis laikotarpis – būtent tas laikas, kai smulkusis tradicinis verslas gali laimėti prieš dideles parduotuves ar prekybą internetu. Tai laikotarpis, kai žmonės nori išskirtinumo tiek asortimente, tiek bendravime. O smulkieji prekybininkai visa tai tikrai gali suteikti: betarpiškas malonus bendravimas, patarimai, čia pat esančios prekės, kurias galima apžiūrėti, pačiupinėti, pauostyti. Gauti dėmesio, pasijusti suprastu ir pajausti taip trokštamą Kalėdinę dvasią“, – sakė A. Ščerbavičius.

urmas.net inf.

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

SAM įspėja dėl pavojų tykančių grožio terapijoje – ragina nepasitikėti nelegalais

2023-02-08

Prezidentas priėmė keturių teisėjų priesaikas

2023-02-08

Socialdemokratai taršys susisiekimo ministrą

2023-02-08

Kanadietiško stiliaus į Lietuvos ledo ritulio rinktinę sieksiantis įnešti M. Durocher – atvirai apie darbą Lietuvoje ir tikslus U-18 rinktinėje

2023-02-08

„Žalgirio“ aistruoliams – unikali galimybė rungtynes stebėti šalia P.Jankūno

2023-02-08

Demaskuota Kauno mieste veikusi amfetamino laboratorija

2023-02-08

Citadele KMT finalo ketverto laukiantis I. Brazdeikis: „Iškovota taurė mums būtų svarbi psichologiškai ir padėtų labiau pasitikėti jėgomis“

2023-02-08

K. Bartoševičiaus istorijos užminta mįslė

2023-02-08

Istorinis momentas: LeBronas Jamesas – rezultatyviausias visų laikų NBA žaidėjas

2023-02-08

Lietuvos dovana užsienyje gimusiems mažiesiems lietuviams

2023-02-08

Galingai grįžęs J. Valančiūnas prie „Pelicans“ pergalės NBA rungtynėse prisidėjo dvigubu dubliu

2023-02-08

Startas duotas: Kaunas atveria naujas erdves inovacijų kūrėjams

2023-02-08

„4 Nations Cup“ ledo ritulio turnyro starte lietuviai nukovė italus (VIDEO)

2023-02-07

Kačerginės miškas bus atsodintas

2023-02-07

Pakaunėje skaitmenizuojamos vandenvietės

2023-02-07

Lietuvos treko dviratininkai stoja į kovą dėl olimpinių kelialapių

2023-02-07

Ukrainietį D. Šlominą susigrąžinę „Amber-Arlangos“ tinklininkai atsirevanšavo „Sūduvai“

2023-02-07

Ar Aleksoto gyventojai turi kur ramiai pasivaikščioti?

2023-02-07

Permainingas, bet sėkmingas Oberhofas: prasideda pasaulio biatlono čempionatas

2023-02-07

D. Šakalienė: visiems seksualinę prievartą patyrusiems vaikams turi būti užtikrinta kokybiška gynyba

2023-02-07

Dviratininkų lenktynėse Afrikoje – Elijaus Čivilio triumfas

2023-02-07

LKL valdybos posėdyje – trenerių peržiūros taisyklės pakeitimai

2023-02-07

Apdovanoti kilnaus sportinio elgesio laureatai – poelgiai verti daugiau nei medalio

2023-02-07

Naujienos Kauno klinikų Audinių bankas – svarbi transplantologijos dalis

2023-02-07

Siautėjęs Ą. Tubelis – NCAA konferencijos MVP

2023-02-07

E. Šetkus deda tašką futbolininko karjeroje: „Svarbiausia buvo pagarba šalia esantiems žmonėms“

2023-02-07

Trenerių štabas paskelbė Lietuvos moterų rinktinės penkioliktuką

2023-02-07

D. Sabonis NBA rungtynėse žaidė trigubo dublio ritmu, o „Kings“ sutriuškino „Rockets“

2023-02-07

Ko tikisi Kremlius kariaudamas Ukrainoje?

2023-02-07

Vasario 16 Kaune

2023-02-07




Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.


Pasidalinti žinia

Rekvizitai

UAB “Informacinis centras”
Įmonės kodas: 305930633
PVM mokėtojo kodas: LT100014557711
Banko sąskaita: LT897044090102522014

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Copyright © 2023 Kauniečiams kasdienės naujienos