Du mėnesius po Lietuvą keliavo specialus „Kaunastic VR“ virtualios realybės sunkvežimis, kuriame 33 miestų bei miestelių gimnazijų moksleiviai turėjo progą virtualiai pasivaikščioti po Kauną ir pamatyti įdomiausias miesto vietas.
Šį nestandartinį projektą įgyvendinusi Kauno miesto savivaldybė ir tarptautinės rinkodaros ir verslo bei turizmo skatinimo agentūra „Kaunas IN“ siekė supažindinti Lietuvos jaunimą su atsinaujinusiu Kaunu ir sugriauti seniai realybės neatitinkančius stereotipus. Kaip parodė po projekto atlikta apklausa, virtuali kelionė po Kauną ne tik keitė moksleivių požiūrį į miestą, bet ir turėjo įtakos apsisprendimui dėl tolimesnių studijų.
„Analizuodami ankstesnių apklausų duomenis pastebėjome, kad daugiau kaip pusė moksleivių, svarstydami, kur studijuoti, didesnį dėmesį skiria ne akademinėms priežastims, o tam, ar jiems patinka konkretus miestas. Tuomet ir gimė idėja originaliu būdu Lietuvos moksleivius supažindinti su šiandieniniu pasikeitusiu Kaunu“, – projekto idėjos pradžią prisimena Kauno mero patarėjas ryšiams su visuomene Tomas Grigalevičius.
Prieš pradedant „Kaunastic VR“ turą, Kauno miesto savivaldybės užsakymu buvo atlikta „Sprinter Research“ apklausa, kurioje 16-18 metų jaunuoliai iš įvairių Lietuvos rajonų centrų bei miestelių (išskyrus Kauną, Vilnių ir jų rajonus) atsakė į klausimus apie norą studijuoti Kaune.
Iš tuomet gautų atsakymų paaiškėjo, kad Kaune norėtų studijuoti vienas iš keturių jaunuolių, o stipriausi tai lemiantys motyvai buvo patinkantis miestas (54 proc.), pigesnis pragyvenimas nei sostinėje ir Kaune siūlomos dominančios studijos.
Turo pabaigoje buvo atlikta kita apklausa, kurioje tie patys klausimai užduoti iniciatyvoje sudalyvavusiems moksleiviams, kad būtų galima palyginti, kokią įtaką virtualusis pasivaikščiojimas po Kauną padarė moksleivių nuostatoms renkantis būsimą studijų miestą.
Kauno skeptikų sumažėjo tris kartus
Kaip ir pirmąjį kartą, buvo apklausti daugiau kaip pusė tūkstančio respondentų; apklausoje siekta sužinoti priežastis, paskatinančias jaunimą studijuoti arba nestudijuoti Kaune, išsiaiškinti, kas lemia požiūrį į Kauną, kokie šaltiniai suformuoja nuomonę apie miestą.
„Svarbiausias projekto „Kaunastic VR“ tikslas buvo pakeisti dalies Lietuvos moksleivių nuomonę apie Kauną bei sudominti galimybe studijoms rinktis šį miestą. Kaip parodė atlikta apklausa, rezultatai nenuvylė: iš viso moksleivių, norinčių savo ateities studijoms rinktis Kauną, dalis išaugo trečdaliu – nuo 28 proc. iki 41 proc., o ryškiausias pokytis buvo tarp tų, kurie tvirtino jokiais būdais neketinantys studijuoti Kaune – tokių po „Kaunastic VR“ turo sumažėjo beveik tris kartus – nuo 30 proc. iki 10 proc.“, – sako projektą kuravusi „Kaunas IN“ rinkodaros sk. vyr. projektų vadovė Laura Germanavičiūtė.
Tarp dažniausiai minimų noro studijuoti Kaune priežasčių išliko miesto patrauklumas: atsakymą „patinka Kaunas kaip miestas“ pasirinko 70,6 proc. respondentų (buvo 54 proc.). Jaunuoliams studijos Kaune pasirodė patrauklios ir dėl aukšto Kauno mokymo įstaigų lygio (66,8 proc. – buvo 38 proc.), ir dėl Kaune esančių dominančių studijų (60,3 proc. – buvo 41 proc.). Kas dešimtas apklaustasis tvirtino besidomintis studijomis Kaune, nes ten ketina studijuoti jų draugai/bendramoksliai.
„Gauti rezultatai patvirtina mūsų pirminę idėją, kad norėdami pasiekti jaunus žmones, privalome ieškoti originalaus požiūrio kampo ir kurti gyvą, interaktyvią komunikaciją. Juk „Kaunastic VR“ turtas – tai ne tik virtualios realybės akiniai ir vizualinė kelionė, ne mažiau svarbus ir pačios turo suburtos entuziastingos komandos darbas – betarpiškas ir gyvas bendravimas su visos Lietuvos jaunimu, buvimas tikrais savo miesto ambasadoriais. Akivaizdu, kad jaunas žmogus geba tokiu dalykus pajusti, įvertinti ir išgirsti, o inovacijų ir originalių rinkodaros priemonių taikymas duoda akivaizdžių ir pamatuojamų rezultatų,“ – sako L. Germanavičiūtė.
VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija