Šventinę Velykų savaitę Kauno kolegijos Humanitarinių studijų centro Kultūrinės veiklos organizavimo studijų programos 3 kurso ištęstinių studijų studentai praleido vykdydami mokomąjį projektą „Žaliasis projektas“, susijusį su šių dienų ekologijos problemomis.
Projekto tikslas – suteikti teorinių žinių ir formuoti praktinius įgūdžius vaikams, kaip teisingai rūšiuoti antrines atliekas, kad jie tai darytų sąmoningai, suprasdami ir žinodami rūšiavimo svarbą, priežastis bei pasekmes. Projektas vyko pavasarinės stovyklos metu, Jonavoje esančioje vaikų žaidimų erdvėje „Ridikiukas“.
Projekte dalyvavo tie vaikai, kuriuos tėveliai užrašė į „Ridikiuko“ stovyklą. Projektas susilaukė didelio tėvų ir vaikų susidomėjimo, todėl stovykloje ir projekte dalyvavo dvidešimt 2-10 m. amžiaus vaikų.
Projekto metu studentai buvo paruošę vaikams mokomųjų užduočių, vykdė įvairias veiklas kartu su vaikais: visi kartu darė mankštas, kad sukurtų gerą nuotaiką ir būtų žvalūs, aiškinosi, kas tai yra etiškas elgesys lauke ir gamtoje, mokėsi teisingai rūšiuoti šiukšles, dalyvavo antrinių žaliavų rūšiavimo estafetėse, darė darbelius iš antrinių žaliavų, žiūrėjo mokomuosius filmukus, skirtus vaikams, kaip gali atrodyti mūsų Žemė užteršta šiukšlėmis ir kokia švari bei graži gamta yra be šiukšlių.
Vaikai į savo pačių aplikacija papuoštus puodelius sėjo augalų sėklas, kuriuos galėjo neštis namo ir mokytis auginti bei prižiūrėti augalus. Vienos iš paskutinių veiklų metu mažieji tapo dizaineriais, kūrė kostiumus, skirtus madų šou, panaudodami antrines žaliavas.
Projekto metu studentai siekė, kad kiekvienas vaikas jaustųsi svarbus ir atsakingas bei galintis prisidėti prie gamtos saugojimo, todėl sugalvojo projekto šūkį “MYLIM GAMTĄ MES VISI: IR MAŽI, IR DIDELI!”, kuris įvardintų projekto siekiamą tikslą. Šis šūkis buvo kartojamas prieš kiekvieną veiklą ir tapo svarbus kiekvienam, nes padėjo išreikšti savo meilę gamtai, požiūrį į švarios gamtos išsaugojimo svarbą.
Studentai džiaugėsi susipažinę su vaikais, stengėsi visas veiklas pravesti taip, kad vaikai gautų ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, o abipusis bendravimas paliko nepakartojamus įspūdžius visiems. Atsižvelgiant į vaikų amžių, studentus nustebino jų žingeidumas ir gebėjimas greitai mokytis, nes projekto pabaigoje vaikai jau puikiai žinojo, kaip teisingai rūšiuoti antrines žaliavas.
Šis projektas buvo naudingas ir patiems studentams – studijuodami Sociokultūrinės veiklos organizavimo bendruomenėje dalyką studentai įgijo žinių apie sociokultūrinę, projektinę veiklą ir mokėsi teorines žinias pritaikyti praktiškai, padedant dėstytojui N. Leikui.