Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Video
  • Renginiai
  • Grupės
  • Apklausa
Menu Close
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Kriminalai
    • Sportas
    • Video
  • Renginiai
  • Grupės
  • Apklausa
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Aistė Antanaitytė-Matukaitė: „Lenktynės yra ne tik apie automobilius, lenktynės yra apie įspūdingas patirtis drauge“

  • 2020-07-27
  • Tomas Rimkus
  • Žmonių istorijos
Dalinkitės

Ką tik praūžusiose „Aurum 1006 km“ lenktynėse netrūko pačių įvairiausių emocijų spektro: nuo nevilties akimirkų, sužinojus apie nepataisomai sugedusį automobilio variklį iki euforijos, į viršų keliant iškovotą trofėjų. Apie visa tai kaunieciams.lt portalui interviu metu papasakojo lenktynininkė Aistė Antanaitytė-Matukaitė, į lenktynių trasą sugrįžusi po motinystės atostogų.

 

Į lenktynių trasą grįžote po 2 metų pertraukos. Koks jausmas vėl sėsti už lenktyninio automobilio vairo po šitiek laiko?

– Jausmai dviprasmiai – baimė, jaudulys, bet tuo pačiu ir labai išsiilgtas jausmas, smalsu, smagu. Neslėpsiu, kad apskritai svarsčiau, ar verta grįžti po tiek laiko, kadangi įgūdžiai stipriai kritę, o kolegos per tą laiką tik patobulėjo, bet paskatinta savo vyro ir kitų lenktynininkų – išdrįsau. Šiais metais jau kelis kartus keliose trasose pavyko pagerinti savo asmeninius rekordus ir jau turiu du podiumus. Kol kas rezultatais esu patenkinta, bet tikslai yra ženkliai didesni.

Papasakokite, kokios mintys sukasi galvoje prieš prasidedant lenktynėms? Kaip joms nusiteikiate?

– Didžiausios emocijos sukyla likus 15 minučių iki sėdimo už lenktyninio automobilio vairo. Šiais metais Lietuvos mokslininkai mus tyrė, kaip keičiasi organizmo parametrai prieš, per ir po varžybų, tai būtent 15 minučių iki starto labai aiškiai padažnėja pulsas ir sukyla stresas. Galvoje – minčių chaosas, nes jaučiasi didžiulis atsakomybės jausmas prieš komandą, rėmėjus, draugus, šeimos narius, prieš save, baisu nepadaryti lemiamos klaidos, nesudaužyti automobilio, nes greičiai tikrai dideli. Dažniausiai, kad nuvyti šias mintis šalin, pradedu kartoti trajektorijas, stabdymo taškus, modeliuoti galimus lenkimus, tokiu būdu susikaupiu.

Pasidalinkite įspūdžiais iš ką tik pasibaigusių „Aurum 1006 km“ lenktynių – kuo jos įsimins? Kas labiausiai įstrigo į atmintį? Kuo jos galbūt skyrėsi nuo visų kitų?

– Šios lenktynės įsimins dėl itin didelio žmonių palaikymo ir vieningumo, kai komandą ištiko bėda – nepataisomai sugedo Porsche variklis. Keli šimtai žmonių iš visos Lietuvos per kelias akimirkas pasijungė į aktyvią pagalbą iki pat gilios nakties, net privatų lėktuvą gavom, kad atsigabentumėm detales iš kur reikia, kiti sutiko paaukoti savo asmeninius Porsche, kad tik startuotumėm. Tikrai nesitikėjom ir maloniai nustebom dėl tokio susitelkimo. Antra, nustebino automobilio greičio galimybės, pirmą kartą dariau tiek lenkimų, vietomis siekėme net 230 km/val iki posūkio. Tikrai įspūdingas bėgėjimasis, po tokios ilgos pertraukos tai buvo pats galingiausias automobilis, kokį apskritai teko vairuoti per visą savo lenktyninę patirtį. Su daug galios ateina ir didelė atsakomybė.

Kaip ir minėjote, šiose lenktynėse susidūrėte ir su ne pačiomis smagiausiomis akimirkomis – jūsų komandos Porsche automobilis negalėjo startuoti dėl gedimo. Papasakokite plačiau apie šią patirtį – kokios emocijos vyravo komandoje, supratus, kad su šiuo automobiliu pasirodyti prie starto linijos nebepavyks?

– Emocijos buvo nenusakomos, mūsų komanda yra labai komunikabili, tačiau po šio įvykio visi sėdėjome mirtinoje tyloje, nuleidę galvas, gerklėje strigo žodžiai, nes tiesiog į šipulius sudužo didžiulė svajonė papulti į bendros įskaitos TOP 3, kuriai buvo ruoštasi ne vienerius metus. Jau kelis sezonus anksčiau turėjome nemažai techninių bėdų, tad šiais metais būtent dėl patikimumo ir buvo pasirinktas Porsche 911 GT3 Cup (praeitų metų čempionas). Esame pirmieji per visą 1006 km istoriją, kuriems taip nepataisomai sugedo gamyklinio Porsche variklis ir net nestartavome. Sportiniai gamykliniai automobiliai ir jų dalys turi išskaičiuotą resursą. Mūsų variklis turėjo atlaikyti 100 lenktyninių valandų, buvo pravažiuota tik 45 val. Niekas negali paaiškinti, kodėl taip atsitiko. Kadangi turėjome dvi komandas, teko vyti visas blogas mintis šalin, ignoruoti emocijas, pajungti šaltą protą, susikaupti ir padaryti ką galime geriausio su BMW M3. Jautėme dvigubą atsakomybę, kad bent mes turime parodyti aukštą rezultatą. Labai džiaugiuosi, kad nepaisant kelių gedimų pavyko tai padaryti ir sėkmingai finišavome bei lipome ant podiumo.

Šį kartą lenktyniavote su galingiausiu iki šiol kada nors vairuotu bolidu – BMW M3. Kaip sekėsi priprasti prie šio automobilio?

– Iki 1006 km lenktynių su šiuo BMW turėjau vieną testą Kačerginės Nemuno žiede. Ten šis automobilis gerokai išgąsdino, nes buvo labai nervingas tiek stabdant, tiek posūkiuose. 1006 km treniruotėse labai daug laiko skyrėme reguliavimui, kad važiuoti greitai būtų pakankamai komfortiška ir saugu. Lietuvos čempionate aš važiuoju taip pat su BMW M3, tačiau būtent šis yra su V8 varikliu, tad bėgėjasi labai greitai. Per treniruotes, tiesiojoje net mūsų Porsche jo nepavijo, važiavo tolygiai, tad greitis tikrai įspūdingas. Dėkoju komandai, kad patikėjo man vairuoti tokį monstrą, bet turiu prisipažinti, kad iki galo išnaudoti automobilio techninių galimybių dar nepavyko, reikia įdėti daugiau darbo, išjausti jo galią ir sukibimą. Kadangi 1006 km yra ištvermės varžybos, važiavau savo tempu, kad būčiau stabili, patikima komandos narė, tiesa, paskutines 15 minučių antrame važiavime lėkiau su pustušte priekine padanga, tad gerokai slidinėjau posūkiuose ir praradau nemažai sekundžių.

Su kokiomis nuotaikomis gyvenate jau nurimus lenktynių šurmuliui?

– Baigėsi lenktynės – prasideda lenktynės (šypsosi – red. past.). Toliau laukia kiti etapai Lietuvos čempionate, Moterų ralis bei jau dėliojamės planus ir strategijas kitų metų 1006 km lenktynėms. Svajonė liko neįgyvendinta, bet mes tikrai jos nepaleisim ir nepasiduosim, tad ruoštis reikia jau dabar. Labai atsakingai žiūrime į tai, ką darome, į tuos, kurie mumis tiki ir palaiko.

Kokių patirčių pasisėmėte iš šių metų lenktynių, kurios pravers laukiančiose ateityje?

– Išmokau labiau susikaupti trasoje ir daryti mažiau klaidų, mažiau pasiduoti emocijoms, kurių ten tikrai labai daug, daugiau strateguoti į priekį, kaip ir ką daryti trasoje. Išdrįsau labiau pakovoti dėl savo pozicijos posūkiuose, nes lenkimai juose man vis dar yra didelis iššūkis. Ir, žinoma, svarbiausia, kad lenktynės yra ne tik apie automobilius, lenktynės yra apie žmones, emocijas ir įspūdingas patirtis drauge. Bus ką anūkams papasakoti, oi bus (šypsosi – red. past.).

 

Nuotraukos: Egidijaus Babelio

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

Gyventojų galimybės priimti pabėgėlius iš Ukrainos jau yra išsemtos – „Stiprūs kartu“

2022-08-09

Kauno klinikos: difterija ir stabligė – itin pavojingos, siūlomos nemokamos vakcinos

2022-08-09

Andrius Gudžius tarptautiniame turnyre Vengrijoje liko antras

2022-08-09

Rusijos agresija prieš Ukrainą, – padėtis Rugpjūčio 9 d. (video)

2022-08-09

Prezidentūra: PVM lengvata maistui – svarstytina

2022-08-09

Lietuvos akademinio irklavimo čempionate – kauniečių medalių gausa

2022-08-09

COVID-19 statistika: 1935 nauji atvejai, mirė vienas žmogus

2022-08-09

Olimpinių sporto šakų federacijoms papildomai skirta 4,4 mln. eurų – ŠMSM

2022-08-09

„Ministrai, užteks atostogauti“ – artėjant šildymo sezonui klausimų vis dar daugiau, nei atsakymų

2022-08-09

„Kauno Žalgirio“ futsal komanda papildė vartininkų grandį

2022-08-09

Projekte „Kultūra į kiemus“ – ypatingi svečiai iš užsienio ir daugiau nei 30 pasirodymų

2022-08-09

JAV per Pasaulio banką skyrė Ukrainai dar 4,5 mlrd. dolerių

2022-08-09

Kauno Dariaus ir Girėno stadioną komisijai priduoti tikimasi rugpjūtį – savivaldybė

2022-08-08

G. Landsbergis pritartų pilietybės atėmimui iš M. Drobiazko

2022-08-08

Kauno rajone nukrito ir užsidegė sportinis lėktuvas

2022-08-08

Vengrijos krepšininkių barjerą peržengusios Lietuvos jaunės grupėje finišavo pirmos

2022-08-08

1992 m. Barselona: krepšininkų iškovota bronza tapo vertesnė už auksą

2022-08-08

Dėl seksualinių nusikaltimų JAV suimtas teniso vaikus mokęs lietuvis

2022-08-08

VERT: „Perlas energijos“ veiksmai neteisėti ir pažeidžia vartotojų interesus

2022-08-08

Lietuvos stalo tenisininkai Šiaurės Europos šalių čempionate iškovojo 5 medalius

2022-08-08

Kaune sugriežtinta automobilių parkavimo tvarka

2022-08-08

Garliaviškiai nusileido vienam lygos lyderių

2022-08-08

Demokratų frakcija premjerės prašo įvertinti, ar S. Gentvilas gali toliau eiti pareigas

2022-08-08

Už neteisėtai sumedžiotą tauriojo elnio patelę ir jauniklį – beveik 14 tūkst. eurų bauda

2022-08-08

2012 m. Londonas: dešimtmetis po Lietuvai vienų sėkmingiausių olimpinių žaidynių

2022-08-08

Fantastiškas pasirodymas – Lietuvos baidarininkai iškovojo pasaulio čempionato sidabrą

2022-08-08

Advokatai neigia FNTT kalbas apie prisidėjimą apeinant sankcijas Rusijai

2022-08-08

Trims Lietuvos komandoms – jūrinio buriavimo iššūkiai ORC Europos čempionate

2022-08-08

Kas bus Gabrieliui Landsbergiui?

2022-08-08

Po intriguojančių ir dramatiškų kovų paaiškėjo Lietuvos paplūdimio tinklinio čempionai

2022-08-08



Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Rekvizitai

UAB “Informacinis centras”
Įmonės kodas: 305930633
PVM mokėtojo kodas: LT100014557711
Banko sąskaita: LT897044090102522014

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Copyright © 2022 Kauniečiams kasdienės naujienos

wpDiscuz