Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) akcinei bendrovei Lietuvos paštas paskyrė 184 489 Eur baudą už teisės aktuose nustatytų kokybės rodiklių neįvykdymą.
Pasak pranešimo spaudai, Bendrovė neužtikrino tarptautinių pirmenybinių korespondencijos siuntų pristatymo tarp Europos Sąjungos šalių per nustatytus terminus. “Dėl to šiemet skyrėme baudą už kokybės įpareigojimų neįvykdymą tarptautinėje dalyje“, – aiškina Jūratė Šovienė, RRT tarybos pirmininkė.
RRT ekspertai vykdydami tyrimą nustatė, kad Lietuvos paštas, kaip universaliosios pašto paslaugas teikėjas, 2022 metais neįvykdė nustatytų kokybės reikalavimų tarptautinėje dalyje ir ženkliai atsilieka nuo kitų ES šalių.
Palyginus Lietuvos pašto kokybės rodiklius su Estijos, Latvijos ir Lenkijos, matyti, kad iš Lietuvos siunčiamos pirmenybinės korespondencijos siuntos į ES valstybes nares vidutiniškai keliauja 16 proc. ilgiau nei siunčiamos iš Lenkijos, 43 proc. ilgiau nei siunčiamos iš Estijos ir net 49,5 proc. ilgiau, nei siunčiamos iš Latvijos.
Į kai kurias ES valstybes nares pirmenybinės korespondencijos siuntos iš Lietuvos keliauja ilgiau nei 10 dienų, pavyzdžiui, į Bulgariją, Čekiją, Daniją, Suomiją, Rumuniją, Ispaniją, o į Kiprą keliauja apie pusę mėnesio, t. y. 14,8 dienos.
Šis RRT nutarimas per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.
Paštas atkirto reguliatoriams, išplatindamas pranešimą spaudai:
Lietuvos paštas šiuo metu vertina Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) skirtą baudą ir susipažįsta su reguliatoriaus pateiktais argumentais.
„Bendrovė pripažįsta 2022 metais susidūrusi su iššūkiais, užtikrinant aukščiausią tarptautinių siuntų pristatymo kokybę. Šiuo metu Lietuvos paštas įgyvendinama tarptautinių siuntų pristatymo paslaugos kokybės gerinimo planą, jau 2023 metais fiksuojami smarkiai pagerėję šios paslaugos teikimo rodikliai.
Atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu Lietuvos paštas sėkmingai vykdo 9 iš 11 universaliųjų pašto paslaugų teikimo kokybinių reikalavimų. Pastaruosius nustato ir stebi bendrovės veiklą prižiūrinti ir reguliuojanti RRT.
Kalbant apie tarptautinių pašto siuntų pristatymą, norime atkreipia dėmesį, kad šių siuntų pristatymo kelias apima ne vieną logistikos grandį bei šalį. Tai reiškia, kad atsakomybę už siuntos greitį prisiima visi logistinės grandinės dalyviai – tarp jų ir kitų šalių pašto operatoriai. Pastarųjų darbo kokybės Lietuvos paštas kontroliuoti negali.
Svarbu paminėti, kad tose tarptautinių siuntų pristatymo proceso dalyse, už kurias atsakingas yra tik Lietuvos paštas, 2023 metais kokybinius rodiklius pagerinti pavyko.
Siekdamas gyventojams užtikrinti kuo palankesnes universaliųjų pašto paslaugų kainas, Lietuvos paštas visada stengiasi rasti balansą tarp paslaugų teikimo kaštų ir siuntų pristatymo terminų. Trumpesnis tarptautinių siuntų pristatymo terminas, kokio reikalauja RRT, išaugintų šių paslaugų kainą klientams, kai dauguma jų linkę rinktis pigesnį, bet galimai lėtesnį siuntų pristatymo būdą.
Lietuvos pašto 2023 m. spalio mėnesį vykdyta internetinė klientų apklausa atskleidė, kad į klausimą „Kiek tikėtina, kad naudotumėtės Lietuvos pašto laiškų siuntimo paslaugomis, jeigu laiškai į ES šalis būtų pristatomi per 3 d.d., tačiau siuntimo kaina būtų ženkliai didesnė (pavyzdžiui: 5 – 10 kartų)?“ 85 proc. respondentų atsakė neigiamai.
Galiausiai pastebime, kad Lietuvos paštui keliami kokybiniai siuntų pristatymo Lietuvoje rodikliai šiuo metu yra ne tik sėkmingai vykdomi, bet net viršijami. 2023 m. pirmąjį pusmetį 91,7 proc. pirmenybinės korespondencijos gavėjams buvo pristatyta kitą darbo dieną (RRT įpareigojimas, kad rodiklis būtų ne mažesnis nei 85 proc.); 97,8 proc. nepirmenybinės korespondencijos pristatė ne vėliau kaip 2 darbo dienos nuo išsiuntimo (RRT reikalavimas, kad rodiklis būtų ne mažesnis nei 85 proc.).”