2021 04 28
Siekdami toliau plėtoti Kauno oro uoste esančią orlaivių remonto ir techninės priežiūros infrastruktūrą, Lietuvos oro uostai paskelbė žemės nuomos aukcioną. Šiame aukcione tikimasi sulaukti investuotojų iš Lietuvos ir užsienio dėmesio. Kauno oro uostas jau dabar užima lyderio pozicijas orlaivių remonto ir techninės priežiūros srityje Baltijos valstybių regione.
Lietuvos oro uostų Komercijos departamento direktoriaus Justino Stepšio teigimu, orlaivių remonto ir techninės priežiūros (angl. MRO – Maitenance, Repair and Overhaul) infrastruktūros plėtra antruose pagal dydį šalies oro vartuose yra ilgalaikis ir strateginis tikslas, tad artimiausiuose planuose numatomas dar vienas etapas – naujo orlaivių remonto ir techninės priežiūros angaro statyba.
„Nors pandemija stipriai paveikė visą aviacijos industriją, esame įsitikinę, kad orlaivių techninio aptarnavimo srityje veikiančioms įmonėms tai yra ir galimybių metas veiklos plėtrai, todėl laukiame tiek Lietuvoje veikiančių, tiek užsienio kompanijų atstovų. Kauno oro uoste galime pasiūlyti gerai išplėtotą ir MRO veiklai pritaikytą infrastruktūrą: ne tik ilgiausią Lietuvos oro uostų tinkle kilimo-tūpimo taką, bet ir neseniai atnaujintą, praplėstą peroną, transporto priemonių stovėjimo aikšteles darbuotojams, inžinerinių tinklų pajėgumus, jau nekalbant apie geografinius oro uosto pranašumus ar Kauno švietimo įstaigose rengiamus aviacijos specialistus. Kviečiame MRO paslaugų teikėjus aktyviai dalyvauti žemės nuomos aukcione ir bendromis jėgomis toliau plėsti visai šalies ekonomikai svarbios veiklos apimtis“, – sako J. Stepšys.
Žemės nuomos aukciono laimėtojas įsikurs daugiau nei 7 tūkst. kvadratinių metrų žemės sklypo plote, besiribojančiame su oro uosto peronu. Skaičiuojama, kad sklypo dydis yra pakankamas, kad jame būtų galima pastatyti orlaivių remonto ir techninės priežiūros angarą, kuriame tilptų du keleiviniai orlaiviai, tokie kaip „Boeing B737“ ar „Airbus A320“. Žemės ploto nuomos terminas – 40 metų.
MRO plėtra – aukštos kvalifikacijos darbuotojai
Šis MRO plėtros etapas – tai Kauno oro uosto infrastruktūros paruošimas, siekiant oro uoste plėsti orlaivių techninės priežiūros, dažymo, kitas orlaivių remonto ir priežiūros veiklas.
Įgyvendinant šį projektą, į Lietuvą siekiama pritraukti iki 50 mln. eurų užsienio kapitalo investicijų ir sukurti papildomai dar bent 400 aukštos kvalifikacijos, gerai mokamų darbo vietų. Šių veiklų atsiradimas sukurs ne tik ekonominę naudą oro uostui ir valstybei, bet ir paskatins naujų universitetinių mokslo pakraipų atsiradimą aviacijos srityje bei perspektyvas dirbti aukšto lygio kvalifikacijos aviacijos bazėse.
Sutartį numatoma pasirašyti šią vasarą
Dalyvių paraiškų aukcione laukiama iki gegužės 13 d., o preliminari sutarties pasirašymo numatoma šių metų birželį.
Orlaivių remonto ir techninės priežiūros angaro, kuriame įsikurs aukcioną laimėjusi įmonė, statybų pradžia Kauno oro uosto teritorijoje numatoma 2022 m. pabaigoje, tad nuomininkas veiklą čia galėtų pradėti 2023 m. pabaigoje.
Daugiau apie aukcioną ir jo sąlygas galite sužinoti čia.
Kauno oro uoste dar pernai buvo sukurta bene geriausiai išplėtota orlaivių remonto ir techninės priežiūros infrastruktūra regione, atnaujintas greta šiuo metu veikiančių angarų esantis peronas, baigti būtinieji gaisrinės rekonstrukcijos darbai.
Šiuo metu Kauno oro uosto teritorijoje orlaivių remonto ir techninės priežiūros veiklą vykdo Airijos skrydžių kompanija „Ryanair“, „FL Technics“, DAT, „Avia Baltica“. Dar šiais metais prie šių įmonių prisijungė tarptautinė orlaivių dažymo bendrovė „MAAS Aviation“, atidariusi naują orlaivių dažymo angarą.