Per šiuos metus į Kauno gatves išriedės beveik pusantro šimto naujų autobusų ir troleibusų. Po metų jų gretas turėtų papildyti dar 100 hibridinių autobusų. Bendrovė „Kauno autobusai“ tęsia ambicingus planus atnaujinti viešojo transporto parką, paverčiant jį ne tik visiškai žemagrindžiu, bet ir ekologišku.
Lapkričio 22-oji Kauno miestui istorinė – pasirašyta 24 mln. eurų sutartis dėl 100 hibridinių autobusų pirkimo. Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Adampolis“. Tai didžiausias tokio tipo transporto priemonių pirkinys Kauno viešojo transporto istorijoje.
„Baigiame tvarkyti pagrindines Kauno gatves, todėl dabar – pats metas iš esmės atnaujinti ir viešąjį transportą. Per kelerius metus „Kauno autobusų“ parką pasieks iš viso 240 naujų transporto priemonių, kuriomis keleiviai galės važiuoti saugiai ir patogiai, nesipurtydami per duobes, kaip kažkada. Be to, ir patys autobusai bei troleibusai tarnaus ilgiau, riedėdami lygiomis miesto gatvėmis“, – kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Pasak jo, pastarųjų kelerių metų investicijos į viešojo transporto parką Kaune – tikriausiai didžiausias tokio masto projektas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Vien per šiuos metus miesto gatvėse pasirodys 85 nauji troleibusai, jau kursuoja 25 naujutėlaičiai autobusai ir 30 mažųjų autobusiukų, kurie, beje, pasiekia ir atokesnes vietoves Kauno rajone.
Vokietijos gamintojas „MAN“ kitų metų pabaigoje pristatys pirmuosius ekologiškus, itin modernaus dizaino, ekonomiškus autobusus. Skaičiuojama, kad per metus naujieji hibridiniai autobusai eisme išmetamo CO2 kiekį sumažins beveik 2,5 tūkst. tonų, o miestui sutaupys daugiau kaip pusę milijono eurų.
Aplinką tausojančiame vokiškame autobuse esantis itin patvarus elektrinis variklis sukauptą elektros energiją panaudos transporto priemonei pajudant iš vietos ir stabdant. Pažangi, sukauptą energiją konvertuojanti hibridinė technologija, leis ne tik optimizuoti suvartojamo kuro sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, bet ir sumažins aplinkos triukšmą.
„Anksčiau stotelėse laukiantiems žmonėms galėdavo prireikti dujokaukių, kuomet pajudantys autobusai išmesdavo debesis juodų dūmų. Naujieji hibridiniai autobusai leis apie tai pamiršti, nes iš vietos jie pradės važiuoti tyliai ir ramiai, varomi elektros variklio. Bus tikrai tvarkingiau ir švariau“, – pastebėjo V. Matijošaitis.
Šiuolaiško stiliaus žemagrindžiuose autobusuose kelione mėgausis ir keleiviai ir vairuotojai. Jų patogumui bus įrengtos itin patogios, ergonomiškos sėdynės, jaukų ir kokybišką salono apšvietimą užtikrins LED apšvietimo sistema, o gerą klimatą užtikrins aukštos kokybės kondicionavimo sistema.
Vairuotojo darbo kasdienybę palengvins erdvi darbo vieta, pilnai uždaros, kondicionuojamos kabinos, patobulintas valdymo skydelis bei ratų techninę būklę leidžianti sekti slėgio ir temperatūros stebėsenos sistema.
„Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis teigė, kad konsultacijose dalyvavo keturi, o viešųjų pirkimų konkurse – du tiekėjai. Laimėtojo pasiūlyta kaina, anot jo, išties konkurencinga – 236 tūkst. Eur už vienetą.
Planuojama, kad pirmieji naujausio 2020-ųjų modelio vokiečių įmonės autobusai Kauną pasieks kitų metų paskutinį ketvirtį. Įsigydama 100 hibridinių autobusų bendrovė „Kauno autobusai“ taip pat perka techninio aptarnavimo ir priežiūros paslaugas garantiniu laikotarpiu, taip pat rengia šiems darbams atlikti reikalingų eksploatacinių medžiagų ir atsarginių dalių pirkimo procedūras.
Kauno savivaldybės ryšių su visuomene skyriaus informacija