Norvegijoje Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Kia“ kartu su dizaino studija VOID ir kūrybine agentūra „Innocean“ sukūrė unikalią instaliaciją – padovanojo saulės žiemą niūrokai tamsiai Norvegijos vietovei. Ten, kur žiemą saulė vos pateka virš horizonto, korėjiečiai pakabino 5 metrų skersmens šviesos diodų (LED) diską. O energiją dirbtinei saulei suteikė elektromobilis .
Ši laikina saulė leido pademonstruoti įspūdingas naujojo modelio energijos perdavimo (angl. vehicle-to-load, V2L) galimybes ir pabrėžti saulės šviesos svarbą žmonėms. Jos trūkumas gali turėti įtakos žmogaus energijos lygiui, psichinei sveikatai, imuninei sistemai ir miego kokybei.
„Dėl naujoviškų funkcijų, tokių kaip dvikryptis energijos tekėjimas, EV9 yra įdomus automobilis ne tik tuomet, kai važiuoja, bet ir tada, kai stovi. Ši technologija gali išplėsti elektrinių transporto priemonių vaidmenį mūsų gyvenime: aprūpinti stovyklavietę elektra, suteikti energijos šaltinį mobiliajam biurui ar net įsilieti į platesnį elektros perdavimo tinklą, pasitelkus V2G technologiją“, – sakė „Kia Europe“ rinkodaros vadovas Davidas Hilbertas.
Šviesos instaliacija buvo įrengta Ramptone, fjordo, esančio 35 km į pietvakarius nuo Oslo, pakrantėje. Vaizdingas paplūdimys su maža sala priešais jį buvo ideali vieta įkurti stovyklavietę ir mėgdžioti saulėtekį palei kranto liniją.
Visu pajėgumu įjungtą laikinąją saulę buvo galima išvysti iš už kelių kilometrų. EV9 vairuotojas sugebėjo nuvažiuoti iš Oslo į Ramptoną, dvidešimt keturias valandas iš elektromobilio baterijos teikti energiją šviesos instaliacijai, o tada grįžti į Oslą nė kiek nesijaudindamas dėl nuvažiuojamo atstumo.
EV9 kaip mobilioji elektrinė
„Kia“ išmaniojo įkrovimo funkcija atveria naują tvaraus elektromobilių energijos naudojimo erą, nes suteikia galimybę energijai tekėti abiem kryptimis. Tai leidžia ne tik įkrauti elektromobilį, bet ir jo baterijoje sukaupta energija įkrauti išorinius prietaisus. V2L technologiją gamintojas pirmą kartą pristatė „Kia EV6“ modelyje, o dabar ji diegiama visuose EV9.
Ši technologija leidžia vartotojams maitinti 110 V/220 V įtampos prietaisus naudojant baterijoje sukauptą energiją. Tam tereikia prijungti prietaisą laidu prie automobilio įkrovimo lizdo. Naujojo korėjiečių elektromobilio baterijos talpa siekia net iki 99,8 kilovatvalandžių.
Ta pati technologija leidžia vartotojams naudoti energijos perdavimo namams (angl. Vehicle-to-Home, V2H), į tinklą (angl. Vehicle-to-Grid, V2G) ir kitam automobiliui (angl. Vehicle-to-Vehicle, V2V) funkcijas. Kartu su tiekėju „Jedlix“ Europoje „Kia“ pradeda bandomąjį V2G projektą Nyderlanduose.