Dirbtiniam intelektui ir robotams grasinant užimti mokytojų vietą, šiems tampa ypač svarbu žengti koja kojon su kintančia aplinka ir tobulėjančiomis technologijomis, ugdyti savo skaitmenines kompetencijas. Jau penktus metus iš eilės Lietuvos mokyklos skatinamos mokytis skaitmeninio raštingumo paslapčių ir jas pritaikyti pamokose. Šiemet norą tai daryti išreiškė pusšimtis mokyklų iš visos Lietuvos.
Nuo 2014 m. Lietuvoje vykdoma pedagogų mokymo programa „Samsung mokykla ateičiai“, kurios metu pedagogai mokosi tobulinti mokymo procesą ir gerinti mokymosi rezultatus su skaitmeninių įrankių pagalba.
Dalyvauti programoje šiemet norą išreiškė net 204 ugdymo specialistai iš 51 mokyklos visoje Lietuvoje – ne tik didmiesčiuose, bet ir mažesniuose miestuose. Diskusijos apie tai, ar mokytojų profesiją pakeis robotai, skatina mokytojus tobulėti skaitmeniniame kontekste bei ugdyti savo kompetencijas.
Pedagogams būtina prisitaikyti prie kintančio pasaulio, kadangi inovatyvumas, kūrybiškumas bei gebėjimas išvien keliauti su naujovėmis yra esminiai rodikliai, leidžiantys išlaikyti ir įrodyti savo profesionalumą bei kompetenciją bet kokioje darbo srityje.
Tačiau motyvuotiems išmokti naudoti skaitmeninius įrankius pamokų metu mokytojams nerimauti nereikėtų, nes tokiu atveju robotai jiems tarnaus kaip pagalbiniai, bet ne savarankiški mokymo įrankiai.
„Šiais sparčių technologinių pokyčių laiskais matome, kaip svarbu yra kurti šiuolaikišką, skatinančią mokytis ir darnią aplinką Lietuvos mokyklose, kelti pedagoginio ugdymo lygį mūsų šalyje ir leisti mokiniams pasiekti geresnių rezultatų su jiems suprantamų, kasdien naudojamų skaitmeninių įrankių pagalba. Taip pat labai svarbu parodyti tiek visuomenei, tiek patiems mokytojams, kokia jų profesija iš tikrųjų gali būti jaudinanti, kupina naujų iššūkių, galimybių ir perspektyvų ateityje“, – sako „Samsung mokykla ateičiai“ projekto vadovė Eglė Tamelytė.
„Samsung mokykla ateičiai“ pedagogų mokymo programoje atrinktos dvylika komandų dalyvauja keturių modulių mokymo programoje ir kuria skaitmeninių pokyčių projektus savo mokykloms. Komandai, programos pabaigoje parengusiai potencialiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas įsigyti „Samsung“ technologijoms. Pernai geriausiai įvertintą projektą pristatė ir didįjį prizą savo mokyklai laimėjo pedagogų komanda iš Anykščių Antano Vienuolio progimnazijos.