(Jachta „Tegu“, nuotr. iš asmeninio įgulos archyvo)
„Kol kas prognozė vėją žada nestiprų, permainingų krypčių, su štiliaus zonomis, tad, panašu, bus ką veikti. Startas trečiadienį ryte, o kontrolinio laiko pabaiga (limitas, iki kada visi dalyviai turi kirsti finišo liniją) – sekmadienį. Tačiau tikimės, kad penkių parų neprireiks ir finišuosime kiek anksčiau“, – prieš startą dalinosi jachtos „Tegu“ kapitonas Jurgis Janulionis.
Tarp 32 konkurentų iš Švedijos, Lenkijos, Vokietijos, Olandijos, Suomijos ir Norvegijos varžytis besiruošiantiems lietuviams distancijoje teks susidurti su įvairiausiais iššūkiais. Pirmas jų – greita reakcija ir tikslūs navigaciniai sprendimai, kuriems pasiruošti čempionato dalyviai laiko neturės daug.
„Iš viso galimi trys distancijos variantai – nuo 220 iki 400 jūrmylių. Kurią pasirinks teisėjai sužinosime tik prieš pat startą. Tačiau bet kuriuo atveju, prie permainingo vėjo, stiprokų srovių ir mums gal kiek mažiau pažįstamų vietinių sąlygų tikslas bus vienas – išlaikyti dėmesį visos distancijos metu. Bus labai svarbu iš anksto ir apgalvotai planuoti poilsio laiką, burių keitimus ir kitus veiksmus įguloje“, – apie tai, kas laukia distancijoje pasakoja J. Janulionis.
Pasak jo, buriuojant dviese, visos distancijos metu išlaikyti budrumą nėra lengva, nors būtent tai yra ypatingai svarbu, norint gero rezultato. Kita vertus, buriuotojo teigimu, buriuojant dviese, o ne su didesne komanda, kai kurie dalykai ir supaprastėja – kelis kartus mažiau nuomonių skirtumų, kelis kartus mažiau nekontroliuojamų klaidų, kelis kartus ilgiau užtenka ir grikių puodo.
Praėjusiais metais ši įgula Pasaulio ORC dviviečių jachtų čempionate užėmė 5-ąją vietą tarp 25 dalyvių. Tąkart komanda lenktyniniu režimu įveikė 350 jūrmylių distanciją iš Stokholmo aplink Gotlando salą.
Europos ORC dviviečių jachtų čempionato startas ir finišas vyks Helsingore. Dalyviai lenktyniaus varžydamiesi aplink Danijai priklausančią Zelandijos salą. Iš viso planuojama, kad distancijoje dalyviai turėtų sugaišti apie 2-3 paras.