Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Naujienos
  • Visuomenė ir gyvenimas
  • Kultūra
  • Švietimas
  • Verslas
  • Krašto gynyba
  • Video
  • Sportas
Menu Close
  • Naujienos 
    • Naujienos
    • Visuomenė ir gyvenimas
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Verslas
    • Krašto gynyba
    • Video
    • Sportas
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Laivyba Vysloje ir Nemune: geriau žvirblis rankoje ar briedis girioje?

  • 2022-01-17
  • Kaunieciams.lt
  • Lietuva, Miestas, Mokslas, Naujienos, Pasaulis

Tiek Lietuva, tiek kaimyninė Lenkija šiandien bando atgaivinti laivybą savo ilgiausiose upėse – mūsų kaimynai imasi statyti užtvankas ir hidroelektrines, skirdami šiems sprendimams milijardus zlotų, tuo tarpu Lietuva bando ieškoti ekonomiškesnių sprendimų.

Tačiau ar mūsų šalies pasirinktas taupesnis sprendimas, „žvirblis rankoje“, atsipirks, ypač kalbant apie ilgesnę perspektyvą? Jau galima atsakyti, kad ne – reikėtų mokytis iš Lenkijos, nes jos pasirinkti žingsniai užtikrina maksimalią naudą ekonomikai, žmogaus aplinkai ir laivybai.

Lietuvoje jau bent gerus kelis dešimtmečius kalbama apie laivybos Nemune atsigavimą, nuolat akcentuojami jos neginčijami privalumai lyginant su automobilių transportu. Iki šiol pagrindinis dėmesys buvo skirtas upės žemupiui – žemiau Kauno hidroelektrinės (HE). Tik neseniai pradėta kalbėti apie Nemuno aukštupį, esantį aukščiau šios hidroelektrinės. O pastaroji yra pagrindinė fizinė kliūtis tiek ištisinei laivybai, tiek žuvų migracijai. Kauno užtvankos griauti net minties beveik niekam nekyla, siūlomi gana pragmatiški sprendiniai – laivybos šliuzas ir žuvitakis. Pastarajam buvo parengti preliminarūs projektiniai pasiūlymai, o šliuzui praktiškai dar nieko nepasiūlyta. Yra tik prieš 70 metų rusų hidroinžinierių parengtos schemos. Buvo parengti du skirtingi variantai: laivų liftas, kai minimaliai naudojamas saugyklos vanduo, arba dvigubo tipo laivų šliuzas.

Jau kelis dešimtmečius laivyba Lietuvos ir Lenkijos ilgiausiose upėse Nemune ir Vysloje yra beveik numirusi, lyginant su praėjusio devinto dešimtmečio apimtimis. Tai labiausiai liečia krovinių plukdymą. Pramoginė laivyba šiek tiek dar rodo savo gyvastį – tik trumpuose ruožuose, arčiau miestų, gyvenviečių ir upių deltose. Priežastys yra aiškios: ištisais dešimtmečiais nebuvo investicijų vandens kelio palaikymui, upių vagų priežiūrai, laivų nėra, jie pasenę, neinvestuojama. Ir be abejo – pagrindinė priežastis yra pralaimėjimas konkurencinėje kovoje dėl krovinių su vilkikais.

Abiejose šalyse, siekiant atgaivinti laivybą, dėmesys kreipiamas į upių žemupius. Tačiau politiniai ir techniniai sprendiniai, skirti reikalingo laivybai vandens gylio užtikrinimui, yra visiškai skirtingi. Vysloje planuojamos saikingo aukščio užtvankos su hidroelektrinėmis, kurių vandens saugyklos gylius sudarys be problemų. Nemune šis variantas yra ekonomiškesnis, kalbant apie kaštus ir kitus sumetimus, tačiau jis negali būti įgyvendintas dėl vandensaugos teisėje numatytų suvaržymų. Juo labiau, kad Lietuvos Vyriausybės programoje kalbama apie užtvankų šalinimą. Laivybos kanalo gylio reguliavimui buvo pasirinktos bunos – tai siauri, statmeni pylimai upės vagoje, naudoti Nemune jau prieš kelis šimtmečius. Vokiečių inžinieriai pirmąsias bunas Nemune ties Smalininkais, Rusne, Gilija pastatė 1800–1820 metais.

Vandens saugyklos ir hidrosistemų vietovės, numatytos investicijų programoje 2020 m. Lenkijos vandenų agentūros pav.

Lenkijoje – milijardai eurų investicijoms į vandentvarką

Vysla yra ne tik ilgiausia Lenkijos upė, bet ir Europos tarptautinės reikšmės vidaus vandens kelias, kuris per Dnieprą sujungia Baltijos jūrą su Juodąja. Nemunas yra šio kelio atšaka (nuo Klaipėdos iki Kauno). Tos pačios klasės vandens kelias per Lenkiją, Vyslos žiotis veda į Lietuvą: iš Roterdamo per Aistmares (Kaliningrado įlanka), Kuršių marias į Klaipėdą. Tačiau šiame vandens kelyje yra didelių techninių spragų ir trūksta jungčių. Be to, dėl Lietuvos ir Rusijos prastų kaimyninių santykių, vargu ar šis vandens kelias bent šiuo metu gali būti įgyvendintas. Kaip Lietuvos Nemune, taip ir Vysloje yra vienintelė veikianti Vloclaveko hidroelektrinė.

Lenkijos Seimas patvirtino Vyslos žemupio vandentvarkos projektą, atsižvelgiant ir į klimato kaitą. Didžiausi iššūkiai kyla dėl to, kad daugiau kaip 50 metų nebuvo investuota į upėtvarką, o dar savo įtaką daro klimato kaita. Numatyta 14,7 mlrd. eurų investicijų programa vandens saugykloms (tvenkiniams) bei hidrosistemoms. Planuojama, kad šios investicijos pagerins potvynių, sausrų, gruntinių vandenų valdymą, išplėtos vandens transportą bei turizmą, prisidės prie miestų pramonės, žemės ūkio. Oderio ir žemutinės Vyslos programa numato plėtoti vandens transportą tarptautiniais vandens keliais. Žemutinėje Vysloje numatytos net penkios užtvankos, kurios užtikrintų būtinus gylius IV-ajai vandens kelio klasei pasiekti. Jų preliminari vertė – 5 mlrd. eurų, projektą planuojama įgyvendinti iki 2048 m.

Planuojama Siarževo užtvanka ir vandens saugykla. Lenkijos vandenų agentūros pav.

Nemunas – tarptautinės reikšmės vandens kelias tik su išlyga

Šiuo metu Nemuno žemupyje statomos ar atnaujinamos bunos. Jos padidins vandens kelio gylį daugiausiai 20–40 cm, tačiau jų efektyvumas yra ribotas, nes vidurupio dugnas graužiamas, o vandens lygiai vagoje tuo pačiu žemėja. Dėl sprendimo projektuoti bunas negalima kaltinti hidroinžinierių: ankstesnės valdžios priimti nepamatuoti politiniai sprendimai, draudžiantys statyti patvankas (užtvankas), neleidžia visapusiškai išnaudoti Nemuno vandens išteklių.

Vandens kelias Nemune, priešingai negu projektuojamas Vysloje, tik su didele išimtimi galės išpildyti IV klasės reikalavimus. Kitaip tariant, vandens kelio gylis (laivo grimzlės) bus tik 1,5 metro, vietoje pustrečio. Pagal AGN rekomendacijas, modernizuojant vandens kelią jo klasė turi būti padidinta per vieną gradaciją, nuo ketvirtos iki penktos. Deja, bunų techninės galimybės šito neleidžia padaryti, todėl Nemunas su išlyga tenkina šios klasės laivybos vandens kelią.

Nauja hidroelektrinė Lenkijai – didžiulė nauda

Nors penkių užtvankų projektas susilaukė oficialaus Lenkijos valdžios palaikymo – nuo Seimo, ministrų kabineto iki įgyvendinančių žinybų – tačiau jis gali taip ir neišvysti dienos šviesos. Pirmiausia, pasitraukė daug žadantis privatus investuotojas, turėjęs statyti užtvanką su  hidroelektrine. Be to, didelį pasipriešinimą kelia žalieji. Jie mano, kad bus sunaikintos retos saugomos buveinės – daugiausia „Natura 2000“ teritorijos.

Lenkijos aplinkos ministerija, spaudžiant nevyriausybinėms organizacijoms, nusprendė užtvankos statybų neleisti. Tačiau Lenkijos vandenų agentūra nenusileido – apskundė ją teismui ir bylą laimėjo, todėl statybos gali būti tęsiamos. Užtvankų projekte dalyvavo daugiau kaip 160 akademinius laipsnius turinčių asmenų ir aukšto lygio inžinierių. Numatyta įrengti žuvitakį, unikalią nešmenų praleidimo sistemą, penkiolika dirbtinių salų paukščiams gyventi, 600 hektarų medelynų, sumokėti kompensacijas.

Buvo apskaičiuota, kad, kai bus pastatyta, naujoji Siarževo hidroelektrinė per 30 metų turėtų atnešti apie 2,2 milijardo eurų vertės naudą. Didžiausia nauda – apsauga nuo potvynių, tačiau taip pat išskiriami mokesčiai į biudžetą, nauda žemės ūkui, hidroenergetikai, turizmui, vandens transportui. Kitaip tariant, tokios investicijos pasiteisina. Įdomu, kad vandens transportas nėra pagrindinis naudos gavėjas. Realiausia ir pastoviausia dedamoji – elektros gamyba. Įrodyta, kad hidroenergetika optimaliausiai dera su laivyba upėmis, be to, teikia aiškią naudą visuomenei bei ekonomikai.

Vyslos užtvankos su laivybos šliuzais užtikrina laivybą tarp upės ir jūros („upė-jūra“), kuri yra viena iš priekrantės laivybos formų. Jos koncepcija labai paprasta: tas pats laivas plaukia jūros priekrantėmis ir gali tęsti savo kelionę vidaus vandenimis, gilyn į žemyną. Tai leidžia išvengti krovinių perkrovimų jūros uoste. Kai kuriose Europos upėse (Reinas, Sena, Rona, Dunojus ir kt.) tarp upių ir jūrų plaukiantys laivai nuplaukia toli į žemyną. Deja, Lietuvoje to nebus: bunos Nemune nesudarys giliavandenio laivybos kelio ir Kaunas netaps upių-jūrų uostu. Tad krovininės laivybos perspektyvos sumenksta. Be abejo, nacionalinės ekspedicijos plaustais ir pramoginiais laiveliais galės tikrai vykti. Potencialūs investuotojai žiūri į visumą, pageidauja modernaus E41 vandens kelio, atitinkančio dabartinius, o ne praeities standartus.

VDU nuotrauka

Planuojama laivyba Nemune – nesulyginama su buvusia prieš 30 metų

Lietuvos Susisiekimo ministerijos strategai planuoja iki 2024 m. Nemuno žemupį pritaikyti turistams ir krovininėms baržoms. Pagal juos, kuriant draugišką aplinkai transporto sistemą, krovinių kiekis Nemunu gali išaugti iki 0,1 mln. tonų per metus. Pastačius Nemuno vagoje bunas (investicijos – apie 28 mln. eurų) planuojama plukdomų krovinių apimtis būtų didesnė: 0,3 mln. tonų per metus. Tačiau šios planuojamos krovinių apimtys Nemune yra visiškai nesulyginamos su buvusiais kroviniais praėjusio devinto dešimtmečio pabaigoje.

Pagal buvusios „Nemuno laivininkystės“ duomenis, laivybai „auksiniais metais“ (1985–1989 m.) buvo plukdoma 2,5–3 mln. tonų krovinių per metus. Kitaip tariant, fait accompli, kurį ignoruoja dabartiniai vandens transporto strategai, nurašydami viską sovietmečio negandoms. Po šio laikotarpio prasidėjo laivybos griūtis, kuri tęsiasi iki šiol. Tad dabartiniai planai laivybos atsigavimui yra pernelyg kuklūs.

Laivyba Nemunu turi būti ištisinė – nuo ištakų iki žiočių, nepriklausomai nuo politinių sienų, kitaip krovininės upių laivybos neprikelsime. Vandens transporto strategai siūlo nerealius pažadus dėl laivybos kelio Nemuno aukštupiu link Baltarusijos. Aukščiau Kauno HE marių juk nėra stambių gamyklų, kurios generuotų pakankamus krovinių srautus, išskyrus žvyrą, atliekas ar miško medžiagas.

Krovinių yra – tik Baltarusijoje, pramonė ten išvystyta ir šalis ieško kelių eksportui į Europą. Blogi santykiai su šia kaimyne, kurie tęsiasi ilgą laiką, užkerta bet kokią krovininės laivybos plėtrą mūsų šalyje. Beje, Baltarusija daugiau kaip prieš du dešimtmečius turizmo reikmėms yra fiziškai sujungusi Nemuno upę su Lenkijos Augustavo kanalu. O Lietuvoje apie tai dar tik dar svajojama. Vykdomas ES remiamas projektas numato  reklamines keliones, laivavedžių mokymą. Vis dar neaišku, kaip pašalinti fizines ir politines kliūtis, trukdančias pasiekti Augustavo kanalą pramoginiais laivais. Tik dabar rengiama ilgalaikė laivybos Nemunu atnaujinimo programa su pasienio ruožais.

Gera žinia – planuojamas laivybos šliuzas ir žuvitakis per Kauno HE užtvanką. Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos magistrantų vertinimu, žuvitakio statyba galėtų kainuoti 10 mln. eurų. O laivybos šliuzo kaina siektų mažiausiai 40-70 mln. eurų ir vargiai ar galėtų atsipirkti. Šliuzas per dieną turėtų aptarnauti bent 6 krovinines baržas, kad išgyventų. Projektas pagal  ekonominius rodiklius galėtų būti prastas, tačiau jo poveikis visuomenei ir jos aplinkai tikrai pridėtų didelę vertę.

Kas laimėtojas?

„Žvirblis saujoje“, arba tai, ką turime dabar – tai sąlyginai švelnios upės vagos reguliavimo priemonės – bunos, su kuriomis negalima maksimaliai išnaudoti upės vandens išteklių didžiausiam laivybos efektui pasiekti. „Briedis miške“ yra struktūrinės priemonės – užtvankos ir jų tvenkiniai, vandens saugyklos, kurios iš esmės keičia upės vandens, ekosistemų gyvavimo režimą, tačiau užtikrina maksimalią naudą ekonomikai, žmogaus aplinkai ir laivybai.

Sprendimų priėmėjai, tarsi turėdami išreikšdami visuomenės valią, pasirenka jiems priimtinus sprendinius. O jie Lietuvoje ir Lenkijoje dėl vandens kelio modernizacijos didžiausiose upėse yra visiškai priešingi. Tačiau realus gyvenimas rodo, kad iš šios kaimyninės šalies mes turėtume imti pavyzdį – lenkai moka tvarkyti ūkį, juos aplenkia ekonominės krizės ir parduotuvėse pas juos pigiau. Mums nereikia nei hidroelektrinių užtvankų, nei atominių jėgainių, netikime, kad kaimynas ją pasistatys, o po to pykstame. Mūsų šalyje yra greičiausiai silpni ekonomistai, technokratai neturi balso, o gal atvirkščiai – per stiprūs politikai, kurie juos nugesina.

Kauno VDU informacija.

 

 

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Daugiau naujienų:

Ar Kaunas pagaliau turės dalyvaujamąjį biudžetą?

Pagerbti Kauno rajono mokytojai

Ruginienė sako, kad būtina tobulinti gyventojų perspėjimo sistemą: man nepatinka, kad ne visur girdime sirenas

Kauno valstybiniame lėlių teatre – ekologinė pasaka „Šiltnamis“: ar draugystė gali išgelbėti gamtą?

VSAT: dėl balionais gabenamos kontrabandos per operacijas sulaikyti 6 įtariamieji

„Eksporto kodas 2025“ Kaune: kaip Lietuvos verslui atsiverti pasaulio rinkoms

Robertas Kaunas: buvusio ministro S. Kairio įsakymas dėl nemokamų bilietų politikams primena sovietinius laikus

Ar teisus prezidentas, vetavęs vagims naudingas pataisas?

Stasys Buškevičius. Paauglių nusikalstamumas – atsakomybės nebuvimo pasekmė

Baudžiamojoje byloje nuteistas Gražulis: kreipsiuosi į Trumpą

Gyventojų evakavimo pratybos vyksta be trikdžių

„Išlįsk iš ekrano“ – atvira diskusija Kaune apie tai, kaip technologijos keičia mūsų gyvenimą

Budraitis perrinktas Nacionalinio dramos teatro vadovu

Teismas skelbs nuosprendį LGBTQ asmenų niekinimu kaltinamam europarlamentarui Gražuliui

PSO: pasaulyje mažėja rūkalių skaičius

Jonas Narsutis. Europos pramonės kryžkelė

Žemaitaitis turi kandidatą į kultūros ministrus: tai yra ne partijos žmogus

Vilniuje įvyko pirmasis „Žygis už gyvybę“: dalyviai ragino atkreipti dėmesį į gyvybės apsaugą ir žmogaus orumą

Žemaitaičio retorika kultūrininkų atžvilgiu nesikeičia: jie vakar rėkė, cypė, klykė, baubė

Atvirų durų diena Kaune: verslininkai kviečiami pažinti Rūmų bendruomenę

Nobelio medicinos premija už imuninės sistemos tyrimus skirta trims mokslininkams

Policija ir VSAT: apie surastus meteorologinius oro balionus informacijos neturime

Žiniasklaida: bankrutuoja dar vienas restoranas. „Piano Piano” žlugimas

„Sustiprink mūsų tikėjimą!” (Lk 17, 5), 27 eilinis metų sekmadienis

Siūlo palikti galimybę pacientams primokėti už nemedicinines paslaugas

Vyks įspėjamasis kultūros bendruomenės streikas: tikslas – atskirti ministeriją nuo „Nemuno aušros“

Ginče dėl Kauno Čiurlionio koncertų rūmų „Infes“ neturės atlyginti 10 mln. eurų žalos savivaldybei

Stasys Buškevičius. Darbo rinkos ateitis: kaip išsaugoti žmones, o ne tik darbo vietas

Mokytojų diena: už skaičių – žmonės

„Žalgiris” nukovė ir Eurolygos čempionus

Savivaldybės: kitąmet šildymo išlaidų kompensacijoms gali trūkti apie 60 mln. eurų

Prezidentas pasirašė dekretą dėl Adomavičiaus atsistatydinimo

Premjerė: kultūros ministras turi priimti sprendimą palikti pareigas

Dėl asfaltavimo darbų trumpam uždaroma dalis Birželio 23-iosios ir Partizanų gatvių sankirtos

Teismas pradėjo nagrinėti Rupšio dantų implantų bylą: buvęs kariuomenės vadas kaltės nepripažįsta

Kuriasi disleksijos sutrikimą turinčiuosius atstovaujanti asociacija

Du neteisėtai disponavę kvaišalais kauniečiai siunčiami už grotų

Senamiestyje – darbymetis: Rotušės aikštėje iki lapkričio vidurio uždaromas eismas transportui

Dar vienas gaisras Laisvės alėjoje: degė šiukšlės

Kauno ligoninėje mirė susižalojęs vyras

„Žalgiris” įspūdingai pradėjo Eurolygos sezoną

IN MEMORIAM aktorei Milei Šablauskaitei

Nuteistas kelyje Kaunas-Vilnius policininką pražudęs vairuotojas

VSAT: dėl pažeidėją galimai nužudžiusio pareigūno pasisakys teismas

Kremliaus karo ekonomika skurdina Rusijos regionus

Ruginienė: derybinė grupė ieškos sprendimų dėl „aušriečiams“ atitekusios Kultūros ministerijos

Jonavos meras neatvyko į Lobovo bylos posėdį, politikui gresia atvesdinimas

Mokėsi užsieniečių integracijos ypatumų

Tyrimas: draudimas moksleiviams vakarais naudotis išmaniaisiais telefonais gerina miegą ir pasiekimus mokykloje

Siūloma sujungti Nacionalinę sporto agentūrą ir Nacionalinę sporto tarybą: pirmininką skirtų Vyriausybė

Kodėl dalis dešiniųjų pažiūrų visuomenininkų ir žiniasklaidos atstovų įsivaizduoja galintys valdyti visuomenės nuomonę?

Kaune neblaivus vyras pripurškė dujų apsaugos darbuotojui į veidą

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga atsisako prezidento globos

Kodėl pastolių nuoma tampa išmintingu pasirinkimu?

Lietuvos muziejų asociacija jungiasi prie streikuojančios kultūros bendruomenės

Kaišiadorietiškos linksmybės – pinigingos?

Kauniečiams duris atverė naujas Šilainių baseinas

Spalio mėnesį Kauno senjorų lauks kava ir įdomūs pokalbiai

Pasieniečiai dėl suklastotų dokumentų į Lietuvą neįleido 7 Rusijos piliečių

Sulaikytas galimai prieš moterį smurtavęs Karo policijos pareigūnas

Laisvės alėjoje, kaip įtariama, padegta kavinė

„Ikea“ padegimu kaltinamam jaunuoliui siūloma skirti ketverių metų laisvės atėmimo bausmę

Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone rugsėjo 29 – spalio 5 dienomis

Šakalienė tikisi, kad per artimiausias savaites Seimą pasieks projektai dėl naujo poligono

Trapecinė stogo skarda

Kokia sienų spalva 2025 metais dominuoja Lietuvos interjeruose?

Rūšinė arbata ir kombučia tiesiai iš ūkių

Kam reikalingas renginių organizavimas? Privalumai ir praktika

Odoo verslo valdymo sistema: įgyvendinimas ir pagrindiniai privalumai

Kaip kauniečiai gali pasiruošti artėjančiai žiemai: ekonomiški sprendimai ir dažniausios klaidos

Dažniausios klaidos po antakių permanento procedūros

Virtualių pergalių sezonas: kaip sekti svarbiausius e-sporto įvykius per metus

Kaip protingai išsikeisti valiutą prieš kelionę: Lenkijos zlotas ir Norvegijos krona praktiškai

Leiputė apie naująjį ministrą Adomavičių: tikimės, bent jau nesugadins kultūros sektoriaus

Šmeižtu kaltinti žurnalistai Janutienė, Pauliuvienė ir Jančys lieka išteisinti

Už nepilnamečių tvirkinimą nuteistas Jakštys nesutinka su kalėjime jam skirta skatinimo priemone

Spektaklis „Žemė” – dialogas tarp tautų kultūrų, suvienytas bendro laisvės troškimo

„Kovok šauniąją tikėjimo kovą” (1 Tim 6, 12) 26 eilinis sekmadienis

Kaune socialinės akcijos metu surinkta 30 tonų atliekų

STT: traktorių registro tvarkoje fiksuojamos kyšininkavimo bei papirkimo rizikos

Įstatymo pataisa leis sumažinti PSD įmokų skirtumą tarp dirbančiųjų ir valstybės lėšomis draudžiamų gyventojų

Valentinavičius: politikams žurnalistai objektyvūs tada, kai apie juos gražiai kalba

Tarptautinis paralimpinis komitetas panaikino Rusijos ir Baltarusijos suspendavimą

Antarktidos paslaptys: tirpstantis ledas ir netikėti prieaugiai

Prano Mažylio gimdymo namai Kaune užveria duris: nutrūkusi istorinė gija demografinės katastrofos akivaizdoje

Palangos meras: savaitgalį vyksiančiame Čiurlionio renginyje naujasis kultūros ministras nepageidaujamas

Prie URM – Palestinos rėmėjų piketas: reikalauja apsaugoti į Gazą plaukiančią flotilę

Vytauto parke atverta atnaujinta Kauno Miko Petrausko scenos menų mokykla

„Aušriečiai“ ištrynė „Facebook“ įrašą, kuriame kritikavo kultūrininkų protesto dalyvius

Kibernetinis saugumas šiandien: praktiška informacija įmonių vadovams

Adomavičiui tapus ministru, atsistatydina Literatūros taryba: jaučiamės apgauti ir pažeminti

Iniciatyvos Kaunui: bėgimo renginys išaugęs į sporto šventę

Menininkams atsiribojant nuo Prezidentūros, Nausėdos patarėjas sako – vykstantys procesai niekam nėra malonūs

Lietuvoje atvertas dar vienas dronų mokymų centras „Airtech“

Nuo kitų mokslo metų pirmąja užsienio kalba moksleiviai galės rinktis ispanų

Prie Prezidentūros kultūros bendruomenė protestuos dėl Adomavičiaus paskyrimo ministru

Stanislovas Buškevičius. Palestinos pripažinimas: iš idėjos ar iš baimės?

Vidmantas Janulevičius. Dronų siena: naujo karo ekonomika ir Lietuvos atsakomybė

Kaune ant tilto išsiliejus degalams, uždaroma viena eismo juosta

Ministro patarėja: statome tvoras, bet nesprendžiame problemų – kodėl kalėjimų sistema neveikia

Tarptautinis festivalis „Baltų raštai 2025“: ieškant savosios Laimės

Adomavičius ramina protestuoti pasirengusią kultūros bendruomenę: dėsiu visas pastangas atrasti konsensusą

Ar Kaunas pagaliau turės dalyvaujamąjį biudžetą?

2025-10-08

Pagerbti Kauno rajono mokytojai

2025-10-08

Ruginienė sako, kad būtina tobulinti gyventojų perspėjimo sistemą: man nepatinka, kad ne visur girdime sirenas

2025-10-08

Kauno valstybiniame lėlių teatre – ekologinė pasaka „Šiltnamis“: ar draugystė gali išgelbėti gamtą?

2025-10-08

VSAT: dėl balionais gabenamos kontrabandos per operacijas sulaikyti 6 įtariamieji

2025-10-08

„Eksporto kodas 2025“ Kaune: kaip Lietuvos verslui atsiverti pasaulio rinkoms

2025-10-08

Robertas Kaunas: buvusio ministro S. Kairio įsakymas dėl nemokamų bilietų politikams primena sovietinius laikus

2025-10-08

Ar teisus prezidentas, vetavęs vagims naudingas pataisas?

2025-10-08

Stasys Buškevičius. Paauglių nusikalstamumas – atsakomybės nebuvimo pasekmė

2025-10-07

Baudžiamojoje byloje nuteistas Gražulis: kreipsiuosi į Trumpą

2025-10-07

Gyventojų evakavimo pratybos vyksta be trikdžių

2025-10-07

„Išlįsk iš ekrano“ – atvira diskusija Kaune apie tai, kaip technologijos keičia mūsų gyvenimą

2025-10-07

Budraitis perrinktas Nacionalinio dramos teatro vadovu

2025-10-07

Teismas skelbs nuosprendį LGBTQ asmenų niekinimu kaltinamam europarlamentarui Gražuliui

2025-10-07

PSO: pasaulyje mažėja rūkalių skaičius

2025-10-06

Jonas Narsutis. Europos pramonės kryžkelė

2025-10-06

Žemaitaitis turi kandidatą į kultūros ministrus: tai yra ne partijos žmogus

2025-10-06

Vilniuje įvyko pirmasis „Žygis už gyvybę“: dalyviai ragino atkreipti dėmesį į gyvybės apsaugą ir žmogaus orumą

2025-10-06

Žemaitaičio retorika kultūrininkų atžvilgiu nesikeičia: jie vakar rėkė, cypė, klykė, baubė

2025-10-06

Atvirų durų diena Kaune: verslininkai kviečiami pažinti Rūmų bendruomenę

2025-10-06

Nobelio medicinos premija už imuninės sistemos tyrimus skirta trims mokslininkams

2025-10-06

Policija ir VSAT: apie surastus meteorologinius oro balionus informacijos neturime

2025-10-06

Žiniasklaida: bankrutuoja dar vienas restoranas. „Piano Piano” žlugimas

2025-10-05

„Sustiprink mūsų tikėjimą!” (Lk 17, 5), 27 eilinis metų sekmadienis

2025-10-05

Siūlo palikti galimybę pacientams primokėti už nemedicinines paslaugas

2025-10-05

Vyks įspėjamasis kultūros bendruomenės streikas: tikslas – atskirti ministeriją nuo „Nemuno aušros“

2025-10-05

Ginče dėl Kauno Čiurlionio koncertų rūmų „Infes“ neturės atlyginti 10 mln. eurų žalos savivaldybei

2025-10-04

Stasys Buškevičius. Darbo rinkos ateitis: kaip išsaugoti žmones, o ne tik darbo vietas

2025-10-04

Mokytojų diena: už skaičių – žmonės

2025-10-04

„Žalgiris” nukovė ir Eurolygos čempionus

2025-10-04

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos