Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Finansai
  • Kriminalai
  • Gyvenimas
  • Sportas
  • Video
  • Apklausos
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Finansai
    • Kriminalai
    • Gyvenimas
    • Sportas
    • Video
    • Apklausos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Gintaras Steponavičius. Ką daryti, kad Lietuva turėtų supermokytojus

  • 2017-01-30
  • Kaunieciams.lt
  • Naujienos

Pastaruoju metu girdime diskusijas apie tai, kiek Lietuvoje turėtų likti universitetų. Neaišku, ar naujosios Vyriausybės viziją išvysime iki vasaros ar vasario, tačiau kol kas nutylima apie kitą milžinišką iššūkį – profesionalių ir motyvuotų mokytojų rengimą.

Tinklo pertvarka neturi „apeiti“ šio labai svarbaus klausimo, jei norime užauginti talentų kartą ir tikėtis Lietuvos sėkmės. Perfrazuojant žinomą šūkį, mokytojai – pirmiausia. Šiam skaitmeniniam amžiui pasiruošusią kartą išugdysime tuomet, kai mokyklose dirbs motyvuoti, kūrybiški ir nuolat tobulėjantys mokytojai. Tuomet, kai gabiausi abiturientai norės tapti mokytojais.

Sąžiningas vertinimas

Reikia sąžiningai įvertinti dabartinę padėtį. Mokytojų rengimas lieka pernelyg išskaidytas ir neefektyvus. Norint tapti mokytoju, galima rinktis net iš 68 bakalauro ir 52 magistro programų universitetuose. Greta to, dar yra 32 kolegijų studijų programos. Tačiau 2014 metais vos 8,6 proc. pedagoginių studijų absolventų įsidarbino švietimo įstaigose. Verta atkreipti dėmesį, kad šioje srityje dirbančių jaunų specialistų kryptingai mažėja: 2011 m. įsidarbino 13,5 proc., 2012 m. – 11,8 proc., 2013 m. – 9,3 proc. Atlikti tyrimai rodo, kad daugelio pedagoginių studijų programų kokybė yra apverktinos būklės.

Kai mažiau nei dešimtadalis absolventų tampa mokytojais, akivaizdu, kad situacija nėra gera. Galime užsibrėžti strateginį tikslą – parengti supermokytojus, kurie sugebėtų ir norėtų įkvėpti jaunąją kartą.

Šios Vyriausybės programoje nematau aiškaus plano, kaip paversti mokytojo profesiją patrauklia ir geidžiama. Šiokia tokia viltis šmėžuoja girdint kalbas apie aukštųjų mokyklų tinklo konsolidaciją, kuri galbūt atneš pokyčių ir mokytojų rengimo sistemoje. Tačiau kol kas stebime tik pavienes pastangas.

Beveik nepastebėta iniciatyva – Vilniaus universiteto, Mykolo Romerio universiteto ir Vilniaus kolegijos parengtas pedagogų rengimo modelis. Taip pat bandoma įteigti, kad Vytauto Didžiojo ir Lietuvos edukologijos universitetų susijungimas padės mokytojų rengimą kilstelėti į aukštesnį lygį.

Vis dėlto trūksta įtikinančių argumentų, kodėl ir kaip taip atsitiks. Daugelis supranta, kad „šiek tiek“ geriau neužteks. „Šiek tiek“ geriau nepavers mokytojo profesijos svajonių darbu. Atskirų aukštųjų mokyklų iniciatyvos neužteks, o ir laiko neturime, todėl būtinas stiprus postūmis valstybės lygmeniu.

Mokytojų įtaka – esminė

Tai, kad mokytojų reikšmė mokinių pasiekimams yra milžiniška, parodė Thomaso Keine iš Harvardo universiteto atliktas tyrimas.

Tyrimas nustatė: jei juodaodžių vaikus JAV mokytų 25 procentai geriausių šalies mokytojų, jų pasiekimai susilygintų su baltaodžių mokinių rezultatais per 8 metus. Jei vidutinis mokytojas JAV būtų toks, kaip 25 procentai geriausiųjų, mokinių pasiekimai Amerikoje pasiektų pirmaujančių Azijos šalių lygį per 4 metus.

Tad jeigu norime, kad Lietuvoje mokytojo profesiją rinktųsi geriausi mokyklas baigiantys jaunuoliai (taip, kaip Singapūre) – vien žadamų didesnių atlyginimų ar simboliškai išaugusio valstybės finansavimo nepakaks.

Programa „Mokytojai – ateities Lietuvai“

Būsimus pedagogus turėtų rengti geriausi iš geriausių dėstytojų, savo srities ekspertų. Todėl siūlau paskelbti programą-konkursą „Mokytojai – ateities Lietuvai“, kuris suburtų Lietuvos mokytojus rengiančią svajonių komandą. Reikia sutelkti stipriausias akademines pajėgas profesionalių mokytojų rengimui, realiam bendradarbiavimui.

Po mokytojus ruošiančios „svajonių komandos“ vėliava būtina suburti stipriausias nacionalines akademines pajėgas, taip pat pripažintus tarptautinius ekspertus. Tuo tikslu galima pasinaudoti tokių autoritetingų organizacijų kaip „Relay Graduate School of Education“, „Sposato Graduate School of Education“ ir kt. pagalba. Svarbu nepamiršti, kad tokios programos kaip „Renkuosi mokyti“ jau pasiteisino ir jas reikia daug plačiau įtraukti į dabartinę mokytojų rengimo sistemą.

Tokiam ambicingam planui įgyvendinti reikia deramo finansavimo. Štai valstybė per metus finansuoja daugiau nei 200 studentų vietų pedagoginių studijų programose. Manau, kad šios valstybės skirtos lėšos kartu su papildomomis ES struktūrinių fondų lėšomis turėtų būti skiriamos naujai programai finansuoti.

Geroji patirtis: ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Švietimo vadybos magistro studijos. Po šios programos vėliava susivienijo kelių aukštųjų mokyklų profesūra, matomi rezultatai tikrai pozityvūs.

Galime kalbėti apie tolimos ateities pokyčius ir siekti, kad permainos mokytojų rengimo sistemoje vyktų žingsnis po žingsnio, bet juk pasiryžus galime imtis proveržio darbų. Galbūt šis momentas jau atėjo?

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

Popiežiumi pirmą kartą paskelbtas amerikietis

2025-05-09

Kaunas jungs maistą ir kultūrą

2025-05-08

Policijai įdomu – kas pasisavino kvepalus?

2025-05-08
grotos

Teisman Kaune perduos galimą žudiką

2025-05-08

Kaune „Tramtatulis“ visiems ruošiasi duoti garo

2025-05-08

Apdovanoti „Atliekų kultūros“ egzamino dalyviai

2025-05-08

Ieškomas savininkas

2025-05-08

2025-05-08

Popiežiaus rinkimai nebaigti (papildyta)

2025-05-08

Pokyčiai Kauno rajono švietime

2025-05-08

D. Žalimas: P. Gražulio laukia teismas

2025-05-08

„Žalgiris“ „Neptūną” įveikė lengvai (video)

2025-05-08

Mokesčiai ir Landsbergis (Video)

2025-05-07

Rusija ir Irano branduolinė programa

2025-05-07

Nacionalinis plėtros bankas laiko lėšas po kilimu?

2025-05-07

Socialinėse dirbtuvėse lavinami darbiniai įgūdžiai

2025-05-07

Kaune – naujas kvietimas paveldotvarkai

2025-05-07

Daugėja konfliktų dėl automobilių parkavimo

2025-05-07

Kuo gresia pavasrinė alergija

2025-05-07

Maskva tikriausiai aršiau puls Ukrainą

2025-05-07

Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija – aktyviausia Nacionalinio diktanto dalyvė Lietuvoje

2025-05-07

V. Makūnui – medalis už nuopelnus krepšiniui

2025-05-07

Policija aiškinasi, kas pasišalino po eismo įvykio

2025-05-07

I. Dabašinskienei – Mariupolio universiteto Garbės profesorės vardas

2025-05-07

L. Kleiza: „Fenerbahče” laimės Eurolygą”

2025-05-06

Kas bus Popiežiumi?

2025-05-06

Iššūkininkas A. Mockus apie didžiausią upę

2025-05-06

M. K. Čiurlionio muziejui vadovaus V. Vitkienė

2025-05-06

Kaunas kvies į kultūros mugę

2025-05-06

Rytų Ukraina – I – Karo randai žmonių veiduose

2025-05-06

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos