Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje valdanti bendrovė „CityBee Solutions“ paskelbė tarptautinį pirkimo konkursą, kuriuo siekiama įsigyti daugiau nei 5 000 naujų automobilių. Tai yra 5 kartus daugiau, nei bendrovė turi šiuo metu.
Įvykdžius pirkimo procedūrą, „CityBee“ taps viena didžiausių automobilių dalijimosi bendrovių visoje Europoje. Investiciją į plėtrą, kurios vertė sudarys apie 110 mln. Eur, skyrė bendrovė „Modus Group“. Ši yra „CityBee“ automobilių dalijimosi paslaugos valdytoja.
Pasak „CityBee Solutions“ vadovo Aurimo Čiagaus, automobilių pirkimo konkursas paskelbtas suplanavus žengimą į Latvijos ir Estijos rinkas bei numačius aktyvią paslaugų plėtrą Lenkijoje, kur šiuo metu galima naudotis daiktams pervežti skirtu „CityBee“ transportu. Be to, įsigyti automobiliai leis atnaujinti ir praplėsti „CityBee“ Lietuvoje turimą automobilių parką.
„Vasario mėnesį ketiname išsirinkti geriausius konkurso dalyvių pasiūlymus ir pasirašyti sutartis su nugalėtojais , o visus 5 360 automobilių planuojame įsigyti per 2019 m. Jie praplės „CityBee“ paslaugų įvairiapusiškumą, nes atsiras ir tolimesnėms kelionėms labiau tinkančių automobilių, ir miestiečius džiuginančių elektromobilių, ir keleivinių mikroautobusų bei komercinių automobilių. Perkami automobiliai yra nuo A iki M klasių“, – sakė A. Čiagus.
Praėjusiais metais „CityBee“ taip pat skelbė automobilių pirkimo konkursą ir iš laimėtojų įsigijo 1 000 automobilių. Tačiau, anot A. Čiagaus, lūkesčius viršijantys „CityBee“ paslaugos rezultatai ir plėtrai palankios sąlygos paskatino bendrovę suplanuoti ambicingesnę plėtrą ir skelbti naują konkursą.
Šis „CityBee“ automobilių pirkimo konkursas ypatingas ne tik dėl savo apimties, bet reikšmingas ir dėl galutinio rezultato. Lietuvių bendrovei įsigijus visus suplanuotus automobilius, ši taps viena didžiausių automobilių dalijimosi paslaugų teikėjų visoje Europoje ir rikiuosis greta tokių gigantų kaip koncerno BMW valdoma bendrovė „DriveNow“. Ši valdo 6 000 automobilių.
Optimistiškai „CityBee“ plėtros ir paslaugų populiarėjimo galimybes vertinantis A. Čiagus pabrėžė, kad lietuviškoji automobilių dalijimosi bendrovė turi puikias perspektyvas. Jo teigimu, jas lemia Baltijos šalių bei Rytų Europos regiono žmonių noras ir gebėjimas greitai priimti novatoriškus judumo mieste sprendimus.
Pasak pašnekovo, analitikai suskaičiavo, kad Lietuva yra lyderė Europoje, palyginti sostines pagal vienam žmogui tenkančių dalijimuisi skirtų automobilių skaičių. Taip pat įspūdingai atrodo ir tai, kaip intensyviai lietuviai naudojasi dalijimosi automobiliais paslauga. Vien per 2018 m. „CityBee“ klientai atliko daugiau nei 1,2 mln. kelionių.
Kad dalijimosi automobiliais rinka yra sparčiai auganti, rodo ir tyrimų bendrovės „Berg Insight“ duomenys. Jos specialistų teigimu, 2022 m. automobilių dalijimosi paslauga pasaulyje naudosis beveik 61 mln. žmonių.