Nepaisant visai gerų pardavimų, „Ford Focus“ išleidžiamas į pensiją. „Ford“ nutraukia populiariojo ‚Focus‘ gamybą, be viso to dar ir pažymima, kad jis neturės įpėdinio. Jau paskelbtas terminas: paskutinis automobilis nuo gamyklos Vokietijoje surinkimo linijos nuriedės šių m. lapkričio 30 d.
Štai tokia „Focus“, kuris praėjusį dešimtmetį buvo geriausiai parduodamas automobilis pasaulyje, istorijos pabaiga. Kaip skelbia „Žinių radijo” laida „Piko minutės”, praėjusiais metais šis modelis Europoje buvo perkamas tikrai neblogai: per 12 mėnesių europiečiai nupirko daugiau kaip 85 tūkstančius „Focus“, ir tai yra solidus skaičius, nors ir 15 proc. mažesnis nei užpernai. Dabar jau žinoma, kad “Ford“ neuždarys gamyklos, kurioje šiuo metu surenkamas šis modelis, tačiau ją pertvarkys į paslaugų ir logistikos centrą.
Tokį keistoką sprendimą kompanija priėmė dėl kardinaliai pakitusios koncepcijos. Dar 2024 m. rudenį „Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley sakė, kad Amerikos bendrovė galiausiai atsisakys „nuobodžių“ automobilių, tokių kaip „Focus“, gamybos ir sutelks dėmesį į kultinių modelių – „Bronco“, jau elektrinio „Mustang“, „Raptor“ ir kitų – gamybą. Kitaip tariant, vektorius persikels į elektrinius krosoverius, visureigius, pikapus ir komercinius automobilius.
Logiška, kad atsisakius „įprastinių“ automobilių, „Ford“ pozicijos Europoje gali stipriai susilpnėti. JA„Ford“ pardavimai Europos rinkoje jau dabar smuko – 2024 m. jie sumažėjo 16 proc. Be to, nutraukus „Focus“ gamybą, markės Europos modelių gamoje neliks tradicinių lengvųjų automobilių, nes „Fiesta“ ir „Mondeo“ jau nebegaminami.