„Toyota“, „Mazda“ ir „Subaru“ paskelbė apie naujos kartos vidaus degimo variklių kūrimą. Bendrame bendrovių pareiškime atsispindi jų įsipareigojimas paspartinti naujovių diegimą pasitelkiant „draugišką konkurenciją“ vardan „Japonijos automobilių pramonės ateities“. Apie bendrus variklius nekalbama, tik bendrai įsipareigojama siekti anglies dioksido neutralumo ir rūpintis tiekimo grandinių ateities perspektyvomis.
Jau žinoma, kad kuriant variklius „Toyota“ daugiausia dėmesio skirs įprastiems keturių cilindrų motorams, „Mazda“ pirmenybę teiks Vankelio motorams, kurie veikia ir kaip hibridinių transporto priemonių generatoriai, o „Subaru“ liks ištikima “opozitams”. Ypatingas dėmesys naujuose projektuose skiriamas elektrinėms technologijoms – vidaus degimo variklio ir elektrinės pavaros derinimui. Tai reiškia, kad pasaulinė grynai elektrinių automobilių invazija nesutrukdys japonams stiprinti hibridinių modelių vaidmens „ekologizuojant“ automobilių parką. Be to, partnerių teigimu, naujieji vidaus degimo varikliai atvers kelią pereiti prie perspektyvių anglies dioksido neišskiriančių degalų (skysto vandenilio, sintetinių degalų, biodegalų).
Spaudos konferencijoje „Toyota“ pademonstravo kuriamus 1,5 ir 2,0 variklius, „Mazda“ – vienos ir dviejų sekcijų rotorinį variklį, skirtą hibridams, o „Subaru“ parodė savo naujos kartos hibridinę sistemą, pagrįstą dviejų litrų opoziciniu varikliu.