Variklio pagalvės veikia kaip vibracijos slopintuvas, apsaugantis aplinkinį jūsų automobilio rėmo ir (arba) pagalbinio rėmo plieną. Variklio laikiklis taip pat veikia kaip ribotuvas, kad variklis nesiliestų su tokiais dalykais kaip aplinkinė variklio skyrius ir variklį supantys komponentai. Variklio laikiklis (pagalvė) pagamintas iš lankstaus, bet tvirto guminio izoliatoriaus, sujungto dviem metaliniais tvirtinimo taškais.
Jei guminės dalys yra susidėvėjusios arba sugenda, variklis pradės daugiau judėti variklio skyriuje. Tai sukelia stiprų smūgio garsą ir pernelyg didelę vibraciją; variklis gali net akivaizdžiai pakilti stabdant ar įsibėgėjant. Variklio pagalvės, net ir kietesnės, aukštesnės klasės, nėra itin brangios. Pavyzdžiui, 2 „konkurencinių variklių pagalvės“ kainuoja 108 eurų. Net autokrosinio lygio variklio pagalvių rinkinys kainuoja tik apie 250 eurų.
Variklio laikiklio pagrindinis tikslas yra pritvirtinti variklį prie mašinos ir sugerti bet kokius smūgius ir vibracijas, kai mašina veikia. Variklio pagalvės ir antivibraciniai laikikliai yra būtini norint išvengti variklio pažeidimo ir pagerinti operatoriaus patogumą (jei taikoma). Bet kas nutinka, kai reikia pakeisti variklio pagalves? Ir ar žinote susidėvėjusių variklio pagalvių simptomus? Kaip sužinoti, ar jums reikalingas variklio pagalvės keitimas?
Požymiai, kad reikia pakeisti variklio pagalves
Padidėjusios vibracijos. Vienas iš dažniausiai pasitaikančių variklio tvirtinimo simptomų yra padidėjusi vibracija naudojant automobilį. Jei užvedate variklį ir pastebite, kad jis skleidžia daugiau triukšmo nei įprastai ir jaučiate daugiau vibracijų nei įprastai, tai yra pagrindinis susidėvėjusio variklio laikiklio požymis, kurį gali tekti pakeisti.
Jei variklio laikiklis yra pažeistas, jo antivibracinės savybės susilpnėja. Padidėjus vibracijai, variklis skleidžia daugiau garsų nei įprastai – tai gali būti labai žalinga varikliui, jei jis tęsiasi ilgą laiką. Užvedę mašiną galite pastebėti pernelyg didelį trūkumą, kuris neatrodo sveikas ar skamba taip. Tai dar vienas iš dažniausiai pasitaikančių nusidėvėjusių variklio laikiklių simptomų. Šis svyravimas dažnai virsta nuolatine vibracija, bet tada galite patirti trūkumą išjungdami degimą. Variklio pagalvė, kurią reikia pakeisti, dažnai gali sukelti vibracijas keičiant pavaras ant pritvirtintos transmisijos. Šis smūgis ar trenksmas taip pat gali būti pastebimas važiuojant didesniu greičiu, nes variklis dirba stipriau.