2021 06 18
Per savaitę, birželio 11–17 dienomis, penktadienį–ketvirtadienį, Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis, užregistruota 513 eismo įvykių. Žmonės nukentėjo 99-iuose iš jų. Žuvo 2 eismo dalyviai (vyrai), jų amžiaus vidurkis – 42 metai. Sužeista 116 žmonių, tarp jų – 33 (arba 28 proc.) nepilnamečiai: 12 keleivių, 11 dviračių vairuotojų, 3 iš jų, važiavę per pėsčiųjų perėjas, 6 pėstieji (2 – pėsčiųjų perėjose), 4 vairuotojai (3 mopedų, 1 motociklo).
Tarp nukentėjusiųjų: 43 vairuotojai (sudaro 37 proc. visų sužeistųjų), iš jų 15 motociklų ir 3 mopedų, 37 keleiviai (32 proc.), 22 dviračių vairuotojai (19 proc.), 12 pėsčiųjų (10 proc.), tarp jų – 3 pėsčiųjų perėjose, 2 kiti asmenys.
Neblaivūs vairuotojai, pirminiais duomenimis, dalyvavo 5 eismo įvykiuose, sužeisti 7 žmonės (5 keleiviai ir 2 vairuotojai (1 neblaivus)).
Palyginti šios savaitės avaringumo statistiką su praėjusių metų ta pačia savaite, pirminiais duomenimis, įvyko 28 įvykiais daugiau, sužeista žmonių 32 daugiau, žuvo 1 mažiau.
Abu eismo įvykiai, kuriuose žuvo žmonės, įvyko balandžio 16 d., trečiadienį. Popietę (apie 13.04 val.), Biržų rajone, Balandiškių kaime, kelyje Biržai–Raubonys, motoriniu dviračiu dviračių taku važiavęs vyras, pirminiais duomenimis, vengdamas susidūrimo su pagrindiniu keliu važiavusiu nenustatytu automobiliu, nuvažiavo į griovį. Žuvo motorinio dviračio 49 metų vairuotojas.
Vakare (20 val.), Kretingos rajone, kelyje Kartena–Kūlupėnai–Salantai, automobilis „Opel Signum“, vairuojamas 58 metų vyro, pirminiais duomeninims, apsisukdamas, susidūrė su priešpriešinio eismo juosta tiesiai važiavusiu motociklu „KTM“. Žuvo jį vairavęs 35 metų vyras (važiavo su saugos šalmu).
Pirminiais duomenimis, savaitės eismo įvykių pagrindinės priežastys:
◊ Reikalavimo duoti kelią važiavimo pirmenybę turinčiai transporto priemonei nevykdymas – 25 proc. atvejų.
◊ Saugaus važiavimo greičio nepasirinkimas – 20 proc. atvejų.
◊ Dviračių vairuotojų pažeidimai – 15 proc.
◊ Saugaus atstumo iki kitos transporto priemonės nesilaikymas – 12 proc.
◊ Vairuotojų pareigų dviračių vairuotojams nevykdymas – 7 proc. atvejų.
◊ Vairuotojų pareigų pėstiesiems nevykdymas – 4 proc.
◊ Pėsčiųjų pažeidimai – 4 proc.
◊ Atvejai viešajame transporte – 4 proc.
◊ Manevravimo, lenkimo taisyklių nepaisymas – 3 proc. atvejų.
◊ Užvažiavimai ant gyvūno – 3 proc.
◊ Kitos priežastys (pažeidimai) – 3 proc.
Šiais metais (iki birželio 17 d. įskaitytinai) mūsų šalyje eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 55 žmonės (11, arba 16,7 proc., mažiau nei 2020 metais per tą patį laikotarpį). Tarp žuvusiųjų: 27 vairuotojai, 13 keleivių, 9 pėstieji (5 – pėsčiųjų perėjose, 6 – tamsiuoju paros metu), 6 dviračių vairuotojai (4 – tamsiuoju paros metu). Žuvo 4 nepilnamečiai.
Lietuvos kelių policijos tarnyba atkreipia dėmesį:
Birželio 16–22 dienomis (trečiadienį–antradienį) daugelyje Europos šalių, tarp jų ir Lietuvoje, policijos pareigūnai vykdo tikslinę prevencinę priemonę – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimus (angl. Operation Alcohol & Drugs). Tai Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) inicijuota priemonė.
Mūsų šalyje reidai organizuojami ir valstybinės (magistraliniuose, krašto, rajoniniuose), ir vietinės reikšmės keliuose. Gali būti stabdomos tiek visos, tiek pavienės transporto priemonės ir tikrinamas vairuotojų blaivumas.
Saugumas kelyje priklauso nuo kiekvieno iš mūsų ir jį galime sukurti tik bendromis pastangomis – paisydami Kelių eismo taisyklių, saugodami save, rūpindamiesi kitais.