Vokiečių kompanijos „BMW“ vadovai įspėjo, kad nauji muitai šiais metais gali kainuoti iki 1 mlrd. eurų, nes ekonominė įtampa tarp Europos, JAV ir Kinijos didėja.
Vokietijos automobilių gamintoja tikisi, kad 2025 m. jos automobilių segmento pelno marža bus 5-7 proc. po to, kai 2024 m. ji siekė 6,3 proc. ir buvo mažiausia per ketverius metus. Jei nebūtų naujų muitų, vadovai teigė, kad prognozės būtų 6-8 %. Įmonė jau seniai siekė išlaikyti didesnę nei 8 % grąžą.
Liūdnokai prognozuojama, kad pelno maržoms smogs JAV prezidento Donaldo Trampo nustatyti 25 % muitai plieno ir aliuminio importui, taip pat muitai iš Meksikos į JAV importuojamoms transporto priemonėms. BMW taip pat įspėjo, kad Europos Sąjungos antisubsidijų priemonės Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams bendrą situaciją paveiks irgi neigiamai
BMW atstovai taip pat tikino, kad Kinijos 10 proc. muitai, kurie buvo atsakomoji priemonė į D. Trumpo muitus, paveiks vokiečių verslo pajamas. Nes bendrovė siunčia JAV pagamintas transporto priemones į Kiniją, o dalis ir komponentus iš Kinijos – į JAV.
Remiantis „Bloomberg Intelligence“ duomenimis, BMW automobiliams, gaminamiems Meksikoje ir siunčiamiems į JAV, – 3 serijos sedanui ir 2 serijos kupė, taip pat ultimatyviam „M2“ – nebus taikomos D. Trumpo išimtys produktams, kuriems taikomi USMCA prekybos susitarimai. O šie modeliai sudaro 12 proc. šio vokiečių automobilių gamintojo pardavimų JAV, teigia „Car & Driver“.
„Tiesą sakant, kaip mes su tuo elgsimės ilguoju laikotarpiu, dar reikia pažiūrėti, nes situacija yra labai nepastovi“, – per pokalbį su spaudos atstovais sakė Jochenas Golleris, BMW valdybos narys, prižiūrintis pardavimus.
Pernai bendras BMW grynasis pelnas sumažėjo 37 % iki 8,3 mlrd. dolerių, o ketvirtojo ketvirčio pelnas sumažėjo 41 %. Pasauliniai automobilių pardavimai sumažėjo 4 %, iš dalies dėl prastesnių rezultatų Kinijoje ir Vokietijoje, taip pat dėl pristatymo problemų ir stabdžių sistemų atšaukimo.