Vilniaus miesto gyventojams ir verslo subjektams artėja svarbi data – spalio 31-oji, kai reikia sumokėti visą rinkliavą už atliekų surinkimą ir tvarkymą.
„Rinkliavos mokestis leidžia mums užtikrinti sklandų ir efektyvų atliekų surinkimą ir tvarkymą“, – sako VASA Klientų patirčių valdymo skyriaus vadovė Ingrida Tamašauskienė. Kaip pažymi I. Tamašauskienė, kiekvienas gyventojas ar įmonė, sumokėję rinkliavą, ne tik prisideda prie miesto tvarkos palaikymo, bet ir investuoja į atliekų tvarkymo sektoriaus plėtrą.
Atliekų tvarkymo paslaugos finansuojamos iš rinkliavos, kurią moka miesto gyventojai, įmonės ir kitos organizacijos. Šios lėšos užtikrina tvarkingą atliekų surinkimą, perdirbimą ir atsakingą jų tvarkymą, prisideda prie aplinkos apsaugos ir padeda palaikyti švarą mieste.
Anot I. Tamašauskienės, svarbu priminti, kad Vilniaus miesto gyventojai gali pasirinkti gauti mokėjimo pranešimą elektroniniu paštu – taip mokėjimo pranešimas pasieks juos saugiai ir laiku, net jei keistųsi gyvenamoji vieta. Be to, mokėjimą atlikti bus patogu. Pranešimas siunčiamas kartą per metus (metų pradžioje) ir jį galima rasti VASA savitarnos svetainėje.
Rinkliavos dydis priklauso nuo nekilnojamojo turto objekto rūšies ir susideda iš pastoviosios ir kintamosios rinkliavos dalių, taip pat nėra susijęs su objekte gyvenančių ar deklaruotų asmenų skaičiumi ar pastato statybos baigtumu.
SĮ „Vilniaus atliekų sistemos administratorius“(VASA) yra atsakingas už efektyvų atliekų tvarkymo sistemos administravimą Vilniuje. Įmonė užtikrina komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų kontrolę ir priežiūrą bei teikia informaciją atliekų turėtojams ir Vilniaus miesto savivaldybės institucijoms. Daugiau informacijos apie VASA galite rasti čia.