Vartotojo patirtis – terminas, gąsdinantis ne vieną el. svetainės savininką. Atrodytų, kad jis sudaro kliūčių kurti tokią svetainę, kokios norisi. Visgi viskas yra kiek kitaip – įsigilinę į vartotojo poreikius bei lūkesčius, galite turėti tokią el. parduotuvę ar informacinę svetainę, kuri padės pasiekti verslo tikslus greičiau ir sklandžiau. Jūsų dėmesiui – 3 paprasti patarimai, kuriuos ypač verta pritaikyti savo svetainėje.
1. Tinkamai išnaudokite „baltą erdvę“
Vadinamoji balta erdvė, kitaip nei sufleruoja pavadinimas, nebūtinai yra balta. Svarbiausia – tam tikras fonas, kuris leidžia kontrastingai išryškėti, būti patogiau matomiems svarbiems svetainės elementams (tekstui, vaizdo įrašams, nuotraukoms, veiksmo mygtukams ir kt.). Ji suteikia puslapio išdėstymui ne tik aiškumo, bet ir vizualaus patrauklumo.
Pasistenkite neperkrauti svetainės. Įsitikinkite, kad visuose puslapiuose naudojama viena ar dvi tos pačios fono spalvos. Be to, gali būti naudinga padidinti tarpus tarp eilučių ir atskirų turinio blokų, palikti tuščios vietos iš abiejų turinio bloko pusių.
2. Taikykite paprastumo ir minimalizmo principus
Kasmet pasirodo vis naujos dizaino tendencijos, visgi neskubėkite taikyti jų visų. El. svetainė turi pirmiausia atspindėti jūsų prekių ženklo koncepciją. Be to, skirtingų elementų, spalvų ir sprendimų margumynas tikrai nepadės lankytojui geriau susigaudyti, kaip pasiekti tikslą: gauti informacijos, susisiekti, užsisakyti prekę ar paslaugą.
Svarbus ne tik minimalistinis, bet ir tiesiog įprastas elementų išdėstymas. Gali atrodyti keista, bet dėl to vartotojo patirtis tik gerėja: svetainės lankytojas tikisi panašaus dizaino nepriklausomai nuo platformos ar prekių ženklo. Atkreipkite dėmesį – būtent dėl to didžiosios el. parduotuvės atrodo tokios panašios.
Įsitikinkite, kad kiekvienas puslapis turi aiškią paskirtį ir koncentruotą turinį. Paskirtis turi būti aiški net nesigilinus – ją gali sufleruoti elementų išdėstymas, spalvos, veiksmo mygtukai. Jei puslapyje visgi yra mažiau reikšmingos informacijos, nukelkite ją į apačią. Aiškumo, paprastumo principus pritaikyti padės ir daugeliui lengvai atpažįstami simboliai – pavyzdžiui, paieškos langelis su padidinamojo stiklo piktograma.
3. Pasirūpinkite maksimaliu puslapio įkėlimo greičiu
Saikingas svetainės elementų kiekis iš dalies padeda įgyvendinti ir kitą labai svarbų geros vartotojo patirties kriterijų: greitį. Turite vos porą sekundžių, per kurias galite arba pelnyti, arba prarasti lankytojo dėmesį. Ką dar galima padaryti, kad puslapis būtų įkeltas kuo greičiau? Visų pirma, optimizuokite vizualinę medžiagą. Ji turėtų „sverti“ kuo mažiau, žinoma, neprarandant daug raiškos. Taip pat atsisakykite perteklinio judančių paveikslėlių, iššokančių reklamų kiekio.
Šie patarimai nereiškia, jog svetainė turi būti kone tuščia. Tiesiog derėtų kritiškai įvertinti esminius ir neesminius elementus, o būtinuosius – optimizuoti. Bet kuriuo atveju, būtina įsitikinti, kad turite pakankamai techninių resursų. Jei serveryje tiesiog nėra pakankamai vietos, vargu, ar suderinsite reikiamus resursus ir gerą vartotojo patirtį. Pats metas persikelti duomenis kitur? Praktišku pasirinkimu gali būti dedikuoti fiziniai serveriai. Juose esančiais resursais nesidalinsite su niekuo, tad bus lengviau įgyvendinti verslo tikslus ir prisitaikyti prie besikeičiančių poreikių. Tokią paslaugą galite užsisakyti iš modernaus duomenų centro: https://www.rackray.com/lt/dedikuoti-serveriai/.
Didelis puslapių įkėlimo greitis, elementų išdėstymo patogumas ir dizaino, turinio, veiksmų aiškumas – svetainės ypatumai, kurie padės lankytojui atlikti norimą konversiją greičiau ir maloniau. Vis dėlto pirmiausia reikia įvertinti du dalykus: savo vidinius resursus ir tikslinės auditorijos poreikius. Pirmasis padės nebesijaudinti dėl svetainėje planuojamų pokyčių ar augančio lankytojų skaičiaus, na, o antrasis – atlikti tokius pakeitimus, kurie iš tiesų bus naudingi.