Nors šventinės nuotaikos dar tik pradeda sklisti, įmonės jau intensyviai ruošiasi metų pabaigos minėjimui. Remiantis apklausa, 91% organizacijų jau turi aiškią viziją, kaip švęs gražiausias metų šventes. Panašu, kad daugumos darbuotojų laukia speciali programa ir dovanos.
Lietuvos organizacijų apklausą š. m. lapkričio pabaigoje inicijavo Personalo valdymo profesionalų asociacija (PVPA). Apklausoje dalyvavo 75 verslo ir valstybinio sektoriaus atstovų.
Pusė apklaustųjų (50%) šiemet planuoja organizuoti ne tik šventę, bet jau užsakinėja dovanas darbuotojams. Šiek tiek mažesnė dalis (33%) atsakė, kad šįkart apsieis be dovanų, bet šventinė programa tikrai bus. Švenčių planai gana tradiciniai: didžioji dalis organizuos vakarienes su specialia programa, kai kurie – ir darbuotojų apdovanojimais, kita dalis šventę rengs biure su eglutės įžiebimu, užsakytu maistu, muzika ar kitomis pramogomis. Tik mažoji dalis nesiruošia grandioziniams renginiams ir apsiribos šventiniais pietumis ar pusryčiais.
Kalbant apie dovanų tradicijas, tarp populiariausių pasirinkimų vyrauja valgomos dovanos ir praktiški daiktai su įmonės atributika: kojinės, šalikai, kuprinės, džemperiai ar gertuvės.
Dešimtadalis organizacijų ketina tik dovanoti dovanas, 5% skirs biudžetą atskirų komandų šventinėms veikloms. Tokių, kurie šventinį biudžetą skirs paramai, šiemet nėra.
„Matome, kad gražiausių metų švenčių minėjimas organizacijose išlieka svarbus. Kaip parodė apklausa, šiais metais darbdaviai nebando verstis per galvą ieškodami dar niekur nematytų sprendimų, nors tokių rasti turbūt vargu ar jau beįmanoma, o tiesiog stengiasi darbuotojams dovanoti patirtį, kurdami šventinę atmosferą ir padėkodami komandai. Dėmesys ir padėka labai reikšmingi kiekvienam darbuotojui, dėl to džiugu, kad organizacijos šiemet daugiausia dėmesio skiria būtent darbuotojams. Tokiomis progomis užsimezga prisiminimai, kurie lieka ilgam, ir, tikiu, stiprėja komandinė dvasia. Juk šventiniai susibūrimai – galimybė patirti buvimą kartu kitokioje, ne dalykinėje, aplinkoje, įsitraukiant į kitokią veiklą ir patiriant teigiamas, smagias emocijas“, – komentuoja PVPA vadovė Aušra Bytautienė.
Kalbant apie biudžetą, panašu, kad darbdaviai investuoja solidesnes sumas į darbuotojų šventinę patirtį. Apklausa atskleidė, kad pusė įmonių vienam darbuotojui yra numačiusios virš 100 eurų biudžetą. Apie penktadalis – 50-100 eurų, dar tiek pat – 31-50 eurų ir tik mažesnė dalis skirs vienam darbuotojui iki 30 ar 20 eurų biudžetą.
Darbuotojų vaikų sveikinimo tradicija, panašu, nėra masinė. Dauguma (37%) neturi planų organizuoti atskiros šventės vaikams, 16% atsakė ketinantys vaikams ir šventę surengti, ir dovanas dovanoti, 12% organizuos tik šventę. Trečdalis ketina įteikti simbolines dovanas, tarp kurių dažniausiai – žaislai ir saldėsiai, kvietimai į kiną ar teatrą, knygos.