2017 metų Ženevos automobilių parodoje „Renault“ pristatė savo koncepcinį automobilį ZOE E-SPORT ir visą pasaulį supažindino su atnaujintuoju „Captur“. O 2017 metais Europos rinkoje debiutuos naujieji „Koleos“ ir „Alaskan“.
• „Renault“ pristato koncepcinį modelį ZOE E-SPORT – sportiškesnę savo geriausiai parduodamo serijinio elektromobilio versiją. Šis itin sportiškas, išskirtinai elektra varomas automobilis yra pusiaukelėje tarp serijinio „Renault ZOE“ ir „Renault-e.dams“ elektra varomo vienviečio lenktynių automobilio, iškovojusio du „FIA Formula E“ čempionato nugalėtojo titulus. ZOE E-SPORT sujungia plačią „Renault“ patirtį kasdieniam naudojimui skirtų elektromobilių gamyboje su jų profesionalaus sporto žiniomis ir parodo „Renault“ gebėjimą elektromobiliams suteikti tikrą vairavimo malonumą.
• „Renault“ pristato atnaujintą „Captur“.
• Naujasis „Koleos“, kurio pardavimai Europoje prasidės jau birželį.
• „Renault“ patvirtina iki 2017 m. pabaigos Europoje pradėsiantys „Alaskan“ prekybą. Ženevoje pristatyta iki galo įrengta šio vienos tonos keliamosios galios pikapo versija.
„Renault ZOE E-Sport“ koncepcinis automobilis – labai sportiškas ZOE
„Renault ZOE E-Sport“ tarptautinėje 2017 metų Ženevos automobilių parodoje demonstruoja „Renault“ pasiryžimą plėtoti elektromobilių technologijas. „Renault ZOE E-Sport“ unikalus tuo, kad yra sukurtas ZOE pagrindu ir paverstas lenktyniniu automobiliu, pasinaudojant „Groupe Renault“ patirtimi, kuri per pastaruosius trejus metus buvo sukaupta elektra varomų vienviečių automobilių FIA („Fédération Internationale de l’Automobile“ – Tarptautinės automobilių federacijos) „Formulės E“ čempionate. „Formula E“ yra mėgstama dėl jos formato ir viso pasaulio didžiųjų miestų centruose rengiamų lenktynių, taip suteikiant galimybę plačiajai publikai pamatyti ypač greitų elektromobilių lenktynes.
Sportiško stiliaus „ZOE E-Sport“ nudažyta taip pat, kaip naujausi „Renault e.dams“ komandos elektra varomi bolidai.
Koncepcinio „ZOE E-Sport“ kėbulas pagamintas išskirtinai iš anglies pluošto. Įskaitant 450 kg svorio akumuliatorius, automobilis sveria 1 400 kilogramus.
„ZOE E-Sport“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 3,2 sekundės.
„Renault ZOE E-Sport“ šūkis labai paprastas: „Smaginkis!“. Tad mes apsistojome kažkur per vidurį tarp serijinio modelio ir profesionalaus sportinio automobilio… Jis yra tobulai sukurtas ekstremaliems vairavimo pojūčiams!“
Stéphanas Janinas, vyriausiasis koncepcinių automobilių dizaineris
Elektromobiliai tobulai suderinti su nulinės taršos vizija . „Renault“, pirmasis elektromobilių ateitimi patikėjęs automobilių gamintojas Europoje, 2012 metais pradėjo visą elektromobilių gamos gamybą ir šiandien užima rinkos lyderio poziciją. „Renault‘, vykdydama ZOE programą, toliau tyrinėja kiekvieną elektrifikuotos motorizacijos aspektą.
Renault ZOE yra išskirtinai elektra varomas, veržliai ir tolygiai važiuojantis automobilis. Nepaprastai malonus vairuoti ir sukurtas atsižvelgiant į griežčiausius ekologijos standartus.
Naujasis Renault ZOE, debiutavęs 2016 metų Paryžiaus automobilių parodoje, pažymi svarbų, masėms skirtų elektromobilių plėtros etapą. Remiantis NEDC matavimo metodika, jo autonomijos resursai siekia 400 kilometrų. Realiomis sąlygomis vienos akumuliatorių įkrovos pakanka maždaug 300 kilometrų atstumui. Naujojo Z.E. 40 akumuliatoriai leidžia išvengti rūpesčio dėl dažno poreikio įkrauti ir atveria naujas kelionių galimybes. Naujasis ZOE siūlomas su nauju, papildytu, internetu teikiamų paslaugų paketu, įskaitant „Z.E. Trip“ ir „Z.E. Pass“. Tai prisideda prie kasdienių kelionių elektromobiliu palengvinimo.
„Mes, „Renault“ darbuotojai, tikime, kad, pabrėžiant vairavimo malonumą, elektromobiliai yra pajėgūs patenkinti visų klientų poreikius… „Renault ZOE E-Sport“ yra pribloškianti šio tikėjimo išraiška!“
Éricas Feunteunas, Elektromobilių programos direktorius
I – SPORTIŠKUMAS PRANCŪZIŠKU „RENAULT“ STILIUMI
Išoriškai „ZOE E-Sport“ išsiskiria išraiškingu dizainu – ekstremalus ZOE sportiškumas.
„ZOE E- Sport“ ryšį su „Formulės E“ automobiliais išduoda 2016–2017 metais čempionato nugalėtojų komandos „Renault e.dams“ naudotos komandos spalvos.
Dominuojanti „ZOE E-Sport“ spalva yra „Satin Blue“ mėlyna.
Ją papildo geltonos spalvos akcentai ant šoninių veidrodėlių korpusų, taip pat priekinio ir užpakalinio buferių esantys papuošimai.
Buferiams, priekiniam apatiniam aptakui, priekiniams žibintams ir oro įsiurbimo angoms pasirinkta anglies pluošto apdaila.
Tradiciniai „Renault“ bruožai ir elegantiški, aukštesnės klasės sportiniams automobiliams būdingi papuošimai:
Priekiniai žibintai sudaro C raidės siluetą, tapusį naujausiu „Renault“ modelių simboliu.
Gerai matomus, priekyje ir gale esančius „Renault“ deimanto simbolius pabrėžia jų dydis ir apšvietimas – kaip ir praėjusį lapkritį Paryžiaus automobilių parodoje pristatyto koncepcinio „Renault TreZor“.
„ZOE E-Sport“ durys atidaromos paliečiant „atidarymo“ zoną, kurioje yra prisilietimo jutikliai.
„ZOE E-Sport“ papuoštas deimanto formą menančiais, sportiškais aliuminio lengvojo lydinio ratlankiais. Jų svarbiausią dizaino elementą sudaro kontrastuojantys kampai, kuriuos pabrėžia dviejų atspalvių – juodos ir „Shadow Chrome“ – apdaila. Šie ratlankiai tvirtinami centrine veržle. „ZOE E-Sport“ langai yra papildomai patamsinti.
„ZOE E-Sport“ konstrukcija: greitas ir prilipęs prie kelio.
„ZOE E-Sport“ svoris, įskaitant akumuliatorius, yra vos 1 400 kg. Tai pasiekti leido važiuoklės dizainas ir panaudotos medžiagos.
Kaip ir vienviečio „Renault e.dams“ „Formulės E“ bolido, „ZOE E-Sport“ kėbulas pagamintas iš anglies pluošto.
„ZOE E-Sport“ pasižymi ypač nedideliu aerodinaminiu pasipriešinimu. Tai jam pasiekti padeda po priekiniu buferiu esantis aptakas, plokščias dugnas, „Formulės E“ įkvėptas difuzorius ir didelis, iš anglies pluošto pagamintas galinis sparnas su jame esančia stabdžių signalo linija.
Važiuoklė sudaryta iš vamzdinio rėmo su apsauginiais kevlaro skydais. Ji atitinka FIA saugumo standartus, o tai reiškia, kad „ZOE E-Sport“ gali būti naudojamas ir lenktynių trasoje.
„ZOE E-Sport“ vidus: važiavimui lenktynėse – ideali sėdėjimo pozicija.
„ZOE E-Sport“ salone yra dvi apgaubiančios RECARO sėdynės su sportui skirtais saugos diržais.
Stačiakampis vairo ratas vairuotojui suteikia platesnį apžvalgos lauką – tokio sprendimo pranašumu naudojasi „Renault“ „Formulės E“ vairuotojai.
Kaip ir „Formulėje E“, vairuotojas gali reguliuoti pavaros sistemos nustatymus ir kontroliuoti energijos sąnaudas. Prietaisų skydelyje yra trys zonos, leidžiančios valdyti transmisiją, važiavimo režimą (galimi keturi pasirinkimai) ir stabdžių paskirstymą.
Valdymo skydelyje esantys mygtukai skirti reguliuoti penkias apšvietimo funkcijas.
Salone panaudotos medžiagos ir jų spalvos nurodo sportišką automobilio prigimtį. Dominuoja juoda spalva, taip pat panaudoti keli mėlynos spalvos elementai ir aliuminio dekoracijos. Sėdynės, vairo ratas ir durų skydai aptraukti siūlėmis puošta „Alcantara“ medžiaga.
II – IŠ „RENAULT“ UNIKALIOS PATIRTIES SPORTE PERIMTAS ENERGETINIS EFEKTYVUMAS
„ZOE E-Sport“ motorą įkvėpė „Renault Sport Racing“ ir „Renault e.dams“ inžinierių sukurtos technologijos.
Du „ZOE E-Sport“ motorai pasiekia bendrą 340 kW, arba beveik 460 AG pajėgumą. Pavyzdžiui, FIA nustatytos taisyklės „Formulės E“ sportinio automobilio variklio galią riboja iki 270 AG.
Abu varikliai yra identiški: vienas – priekyje, kitas – gale. Kaip ir „Formulėje E“, juose įdiegta energijos naudojimo efektyvumą maksimaliai išnaudojanti didelės galios nuolatinio magneto technologija.
Siekiant išnaudoti visą „ZOE E-Sport“ galią, joje sumontuotas 40 kWh talpos akumuliatorius.
„ZOE E-Sport“ išnaudojama ir „Renault“ patirtis „Formulėje E“, optimizuojant ratams perduodamos galios paskirstymą.
„ZOE E-Sport“ naudojama „Renault“ sukurta galios valdymo elektronika, kuri tiksliai ir dinamiškai valdo akumuliatoriaus tiekiamą energiją, ją pritaikant momentiniams vairuotojo poreikiams. Energijos valdymas yra visiškai konfigūruojamas ir priderinamas kiekvienam važiavimui.
Elektronikos nustatymai siūlo keturis važiavimo režimus, kurie automobilį pritaiko prie momentinių vairuotojo poreikių, atsižvelgiant į tai, ar vairuotojui reikalinga galia, ar ilgesnė važiavimo autonomija. Jie taip pat gali būti pritaikyti skirtingoms lenktynių trasoms ar vairavimo stiliams, derinant abiejų motorų jėgos paskirstymą ir labiau sustiprinant užpakalinių arba priekinių ratų trauką.
Ir, pagaliau, lenktynėse sukaupta patirtis suteikia „ZOE E-Sport“ galimybę atskleisti visą savo potencialą nepriklausomai nuo to, kur ji būtų vairuojama.
Kaip ir „Formulėje E“, čia naudojama oro ir vandens aušinimo sistema su priekyje esančiu radiatoriumi, kuris užtikrina optimalią akumuliatoriaus ir valdymo sistemos veikimo temperatūrą.
„Renault Sport Racing“ – #1 FIA „Formulės E“ čempionate
Patirtimi tiek elektromobilių gamyboje, tiek elektromobilių sporte garsėjanti „Groupe Renault“ yra viena iš FIA „Formulės E“ čempionato populiarėjimą skatinančių jėgų. Ji nuo pat pirmojo 2014/2015 metų sezono į šių lenktynių seriją buvo įtraukta kaip techninis ir sporto partneris.
Dabartiniame FIA „Formulės E“ čempionate dalyvaujanti komanda „Renault e.dams“ yra iškovojusi daugiausiai titulų: laimėjo dvi Komandų įskaitos taures, vieną Vairuotojo taurę ir laimėjo dešimtį etapų.
„Renault“ komandai vadovauja keturis kartus „Formulės 1“ pasaulio čempionas Alainas Prostas ir DAMS įkūrėjas Jeanas-Paulas Driotas.
Trečiajame sezone komandos pilotai yra titulą ginantis Sébastienas Buemi ir Nicolas Prostas. 2016–2017 metų sezone komanda siekia iškovoti dar vieną pergalę.
„Renault e.dams“ naudojasi visose automobilių sporto disciplinose aukštus pasiekimus iškovojusio „Renault“ automobilių sporto padalinio „Renault Sport Racing“ techniniu palaikymu.
Vienvietyje lenktyniniame automobilyje „Renault Z.E.16“ naudojama „SPARK-Renault SRT_01E“ važiuoklė. Jis varomas Z.E.16 motoro, kurį „Renault Sport Racing“ sukūrė netoli Paryžiaus esančiame Viry-Šatiljono padalinyje. Šis motoras yra vienas iš galingiausių ir techniškai pažangiausių jėgos agregatų, sutinkamų šiose lenktynėse.
III – RENAULT“ SPORTINIŲ AUTOMOBILIŲ ŽINIAS ĮKŪNYJANTIS SUKIBIMAS SU KELIU
„ZOE E-Sport“ važiuoklės konstrukcijoje plačiai išnaudojamos „Renault Sport Cars“ specialistų žinios ir, kuriant pačius ekstremaliausius „Groupe Renault“ automobilius, sukaupta patirtis.
„TORK Engineering“ pagamintas vamzdinis rėmas sukonstruotas remiantis kalnų ir ledo lenktynėms „Renault Sport“ sukurtų automobilių pagrindu.
„ZOE E-Sport“ pasižymi mažesne prošvaisa, platesne tarpvėže ir visų ratų pavaros sistema, todėl posūkiuose garantuojančia maksimalų sukibimą.
Priekyje ir gale panaudota dvigubų svirčių pakaba buvo sukurta specialiai lenktynėms – ji visose situacijose išlaiko efektyvią ratų geometriją.
Dideli, 20 colių „ZOE E-Sport“ ratai pajėgūs didelę variklių galią perduoti kelio paviršiui, nors lenktynių trasoje R20-245/35 dydžio padangos gali atrodyti kiek neįprastai.
Dideli „ZOE E- Sport“ stabdžių diskai sportiniam automobiliui užtikrina efektyvią stabdymo jėgą.
Keturiomis kryptimis reguliuojami ÖHLINS amortizatoriai yra dar vienas automobilių sportui skirtas atributas, kuris gali būti pritaikomas skirtingoms lenktynių trasoms arba vairavimo stiliui – kaip ir „Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R“ naudojami amortizatoriai.
Dėl didelių pakabos reguliavimo galimybių ir pavaros sistemos „ZOE E-Sport“ yra tinkamas net lenktynių trasai.
Vairuotojas gali reguliuoti važiuoklę, pasinaudodamas visomis lenktyniniam automobiliui būdingomis galimybėmis.
„ZOE E-Sport“ sportines galimybes praplečia didžiausią sukibimą sausoje trasoje užtikrinančios „slick“ tipo padangos.
IV – BEPRECEDENTES DINAMINES SAVYBES SUTEIKIANTIS GREITĖJIMAS
Važiuoklės struktūra suteikia galimybę variklių galią efektyviai perduoti ratams, todėl „ZOE E-Sport“ techniniai duomenys yra ypač aukšto lygio.
„ZOE E-Sport“ greitėja taip pat sparčiai, kaip ir bet kuris serijinis elektromobilis, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 3,2 sekundės.
Didžiausias „ZOE E-Sport“ greitis yra apribotas iki 210 km/h; automobilis jį pasiekia greičiau nei per 10 sekundžių.
Jo galios ir svorio santykis (460 AG tenkančių 1 460 kg svorio, įskaitant vairuotoją) ‒ stulbinantis.
Labai aukštas „ZOE E-Sport“ maksimalus sukimo momentas (640 Nm, arba po 320 Nm iš kiekvieno variklio) pasiekiamas beveik akimirksniu. Elektros motorai visą pajėgumą pasiekia nuo pat įsijungimo momento. O 4 300 sūkių per minutę ribą pasiekia vos per kelias dešimtąsias sekundės dalis.
Ekstremaliai dinamikai sukurtas „ZOE E-Sport“ suteikia neeilinius įspūdžius.
Dėl momentinio greitėjimo galimybės „ZOE E-Sport“ reaguoja per sekundės dalį.
Visiškas susikaupimas: „ZOE E-Sport“ neskleidžia jokių triukšmingų garsų, būdingų vidaus degimo varikliu varomam sportiniam automobiliui. Kaip ir kalbant apie „Formule E“, „ZOE E-Sport“ triukšmas apsiriboja transmisijos ir padangų keliamu garsu.