Esate programuotojas, verslininkas ar mokslų daktaras, kurio galvoje sukasi daugybė idėjų, tačiau sunku rasti bendraminčių? Norėtumėte susirasti draugų, sutikti naujų žmonių ar tiesiog pavalgyti su nepažįstamuoju pietų pertraukos metu? Jeigu galvojate, kad Lietuvoje tam mažai galimybių, klystate, nes nuo šiol visa tai įmanoma su naująja interneto platforma „No Small Contact“.
Nepailstantis nuo naujų idėjų įgyvendinimo, „Kontaktų vakarų“ organizatorius Edvinas Micuta, ką tik „paleido“ savo naują projektą „No Small Contact“. Tai internetinė svetainė, kurioje užsiregistravę įvairių profesijų, pomėgių žmonės turi galimybę susipažinti, vėliau bendrauti gyvai. Platformoje tereikia užsiregistruoti, įrašyti savo profesiją, pomėgius bei kokių santykių ieškote ir ši parinks jums tinkančius asmenis. Netrukus galėsite gerti kavą su įdomiu nepažįstamuoju.
Apie šio projekto kūrimą, tikslus ir viziją kalbėsime su jo sumanytoju E. Micuta.
Kokią vertę norite sukurti platforma besinaudojantiems žmonėms?
Su „No Small Contact“ platforma siekiame visiems suteikti galimybę atrasti reikalingus žmones ir padėti kuo paprasčiau susiplanuoti gyvus susitikimus. Laiką, skirtą pietums, juk galime puikiausiai išnaudoti susipažindami su įdomiu žmogumi. Dalyvaudami konferencijose ar seminaruose, galime gauti ne tik naujų žinių, bet ir praplėsti savo kontaktų ratą, nes platforma leidžia jau iš anksto sutikti seminare dalyvausiančius žmones. Užsiimdami mėgstama veikla galime ne tik smagiai leisti laiką, bet ir užmegzti kokybiškus santykius su panašia veikla besidominčiais.
Kodėl pasirinkote tokį pavadinimą: „No Small Contact“ ? Ką jis reiškia?
Pasirinkau anglišką pavadinimą, nes labai norėjosi įtraukti ir angliškai kalbančius žmones. Taip galima surasti daugiau vertingų kontaktų ir kartu lavinti savo užsienio kalbos įgūdžius gyvo bendravimo metu.
Pavadinimas “No Small Contact” yra ganėtinai ilgas, sunkiau įsimenamas, bet vis tiek jį pasirinkau. Jis primena labai svarbią žinutę, kad nėra mažų, nereikšmingų kontaktų. Visai neseniai „Kontaktų vakarai“ renginyje susipažino verslininkas ir studentas. Iš pirmo žvilgsnio jie neturėjo nieko bendro, tačiau dėl specifinės vakaro programos, jie buvo priversti bendrauti 5 minutes ir po šio pokalbio, susitikimo, verslininkas nusprendė investuoti į studento idėjos įgyvendinimą. Tokios istorijos tik parodo, kad kiekviena nauja pažintis atveria naujas galimybes, apie kurias anksčiau net nebūtume pagalvoję, todėl ji yra be galo vertinga.
Albertas Einšteinas yra pasakęs: „Su visais kalbu tuo pačiu būdu, ar tai būtų žmogus iš šiukšlyno ar universiteto prezidentas“. Mano manymu, tai yra labai svarbu įsisąmoninti, nes kiekvienas žmogus turi unikalią patirtį, jis yra savaip reikalingas ir turi būti vertinamas vienodai pagarbiai.
Kaip kūrėte platformą? Joje daug simbolių, kaip gulbė, kurmis. Ar jie kažką reiškia Jums asmeniškai?
Pats platformos kūrimas buvo labai įdomus procesas, nes viena yra tai, kokią viziją turi galvoje ir visai kas kita, kai ją bandai perteikti programuotojui. Todėl nemažai laiko teko praleisti prie balto popieriaus lapo, bandant perteikti viziją, piešiant eskizus.
Šiame projekte išties nemažai simbolikos, pradedant jau aptartu platformos pavadinimu ir pereinant prie personažų kūrimo, kurie atsispindi ir logotipe. Patys personažai simbolizuoja labai skirtingas žmonių grupes. Kurmis, tiek literatūroje, tiek man asmeniškai, asocijuojasi su verslu, pinigais, logika ir gyvenimu po žeme (tai galėtų būti tipiškas intravertas). Gulbė, visiška priešingybė, ji labai moteriška, spinduliuojanti grožiu ir džiaugsmu, gyvenanti ten, kur jai patinka. Tai yra visiškos priešingybės, tačiau jos gali atrasti sėkmingų, bendrų sąlyčio taškų, tik svarbu neužsidaryti savo urve ar kūdroje.
Šie personažai man yra itin lietuviški ir savyje turintys labai daug prasmės. Asmeniškai save aš tapatinu su kurmiu, nes, kad ir kaip būtų paradoksalu, esu visiškas intravertas.
Logotipą sudaro kurmio ir gulbės personažų galvos, kurių forma tuo pačiu primena ir pokalbio langelius, angliškai vadinamus „chat bubble“.
Kokia šio projekto vizija?
Pagrindinė projekto vizija yra sugrąžinti bendravimą iš virtualios erdvės į gyvą pokalbį. Noriu parodyti kaip svarbu yra ne tik keistis vizitinėmis kortelėmis, bet ir pažinti įvairius žmones. Šiuo metu skaitau David‘o Burkus knygą anglų kalba “Friend of a Friend”. Man labai įstrigo viena mintis, kad kai mes sprendžiame iškilusią problemą, dažniausiai kreipiamės į pačius artimiausius žmones, tikėdamiesi, kad jie padės surasti sprendimą. Vis tik problema yra ta, kad save apsupame žmonėmis, labai panašiais į mus pačius ir jų siūlomos idėjos būna labai panašios į mūsų pačių. Tai galioja ir įmonėse, kuriose nevyksta rotacija, su projektais dirba nesikeičiantys komandos nariai, dėl to mažiau atsiranda naujų idėjų, požiūrių ir inovacijų. Šią prielaidą patvirtina ir Ed Catmullo knygoje “Creative, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration”, kurioje rašoma apie vieną Steve‘o Jobso kompaniją – „Pixar“. Šioje kompanijoje naujas idėjas siūlydavo visi darbuotojai, neapsiribojant tik režisieriais. Taip jie pasiekė neįtikėtinų rezultatų.
Kaip norėtumėte išvystyti šį internetinį projektą?
Šiuo metu jau veikiančiai internetinei platformai yra kuriama speciali aplikacija, skirta mobiliesiems telefonams. Visa tai daroma tam, kad žmonės, turėdami laisvą minutę, galėtų tą laiką efektyviai išnaudoti kalbantis prie kavos puodelio ar laukiant sekančio pranešimo konferencijoje.