2021 06 30
Populiariausia eksporto į Izraelį prekė yra kviečiai, tačiau Lietuva siekia šios šalies vartotojams pasiūlyti ir aukštos pridėtinės vertės produktų. VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros („Litfood“) bei Lietuvos ambasados Izraelyje surengtame virtualiame verslo susitikime mūsų šalies maisto pramonės įmonės turėjo galimybę pristatyti savo gaminamą produkciją Izraelio verslininkams.
Pasak žemės ūkio viceministro Pauliaus Lukševičiaus, maisto pramonė turi dar neišnaudotas galimybes eksportuoti į Izraelį. Pernai Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į šią šalį siekė beveik 45 mln. eurų. Palyginti su 2019 m., jis išaugo vos ne 50 proc. Eksporto struktūroje pagal šalis Izraelis buvo 28 vietoje iš 155 eksporto partnerių.
Į Izraelį daugiausia eksportuojama lietuviškos kilmės kviečių, taip pat – sūrių ir varškės, kviečių glitimo, ledų, konservuotų daržovių. „Tai nėra visa produktų paletė, kurią Lietuva gali pasiūlyti Izraelio rinkai. Mes galime daug daugiau“, – teigia viceministras. Išrankūs Izraelio vartotojai taiko ypač aukštus kokybės reikalavimus, todėl šioje šalyje savo nišą turėtų rasti ir lietuviški aukštos pridėtinės vertės produktai.
Nors pastarųjų kelerių metų statistika rodo žemės ūkio ir maisto produktų eksporto padidėjimą, tačiau, palyginti su kitomis šalimis, prekybiniai santykiai su Izraeliu nėra itin išvystyti. Ši šalis – dar neatrasta rinka daugeliui mūsų verslo sektorių. Tai ir gyvybės mokslai, farmacijos, chemijos, baldų pramonė, lazerių ir kitų aukštųjų technologijų sektoriai.
Anot žemės ūkio viceministro P. Lukševičiaus, virtualūs verslo susitikimai yra dar vienas žingsnis intensyvinant bendradarbiavimą visose įmanomose srityse.
Žemės ūkio ministerija yra nustačiusi prioritetines žemės ūkio ir maisto produktų eksporto rinkas. Didžiausias dėmesys skiriamas aukštesnės pridėtinės vertės ir inovatyviems maisto produktams, ekologiškai produkcijai. Šiuo metu pagrindiniai eksporto skatinimo instrumentai – tarptautinės maisto produktų ir gėrimų parodos bei verslo misijos. Taip pat dėmesys skiriamas ir tiksliniams renginiams, pristatymams, degustacijoms, kurios orientuotos į tam tikros rinkos prekybos tinklų poreikius. Už eksporto skatinimą atsakinga ministerijai pavaldi VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra.