Praėjusią savaitę šio straipsnio autorius, nors automobilius įvairioms apžvalgoms bando daugiau nei ketvirtį amžiaus, turėjo pirmą kartą. Tiesiog buvo galimybė „pačiupinėti“ kinškus „BYD“ automobilius. Žurnalistams atstovai surengė automobilių pristatymą ir bandomąjį važiavimą. „BYD“ – tai tikras kinų milžinas, pasaulinėje elektromobilių rinkoje kovojantis dėl pirmos vietos su „Tesla“, turintis savo baterijų gamyklas ir krūvą kitokių verslų. Ko jau, o pinigų kompanija turi, tad jų automobiliai tobulėja velnioniškais tempais.
Tiesa, su kiekvienu iš bandytų automobilių pravažiavau vos po 20 kilometrų, tad daug ko papasakoti dar negaliu – tam reikės išsamaus testo. Tačiau galiu pasakyti, kad važiuoja bandyti “BYD” tikrai padoriai, kaip ir derėtų tokio formato elektromobiliams. Tad labai smalsu, kaip šiuos automobilius priims mūsų rinka. O sudedamųjų čia daug – viskas priklausys nuo kainos, reputacijos ir net vertybinių dalykų.
Visa tai iliustruoja ir bendras tendencijas. Apie tai turėjau galimybę samprotauti dar sausio pradžioje Miuncheno oro uoste laukdamas lėktuvo į Vilnių. Ten netoliese gaminami „BMW“, irgi greta, nors jau ir kitose pietinėse Vokietijos žemėse, veikia ir „Mercedes-Benz“ ir „Volkswagen“ gamyklos. Tačiau Miuncheno oro uosto reklaminiai stendai visą vakarą it užkeikimais svaidėsi nepatikėsite kuo – o gi „BYD“ ir dar kelių kitų Kinijos automobilių gamintojų plakatais. Visa tai daug pasako apie kinų ambicijas.
Tiesa, Kinijos automobilių gamintojų žengimas į Europą ir Lietuvą primena kažką jau regėto. Šio straipsnio autorius čia norėtų regėti šiokias tokias paraleles su Pietų Korėjos automobilių gamintojų žingsniais darytais kadaise. Pietų Korėjos gamintojams įsitvirtinti mūsų žemyne prireikė kažkur ketvirčio amžiaus. Tačiau laikai dabar greitesni, o kinų rinkodara agresyvesnė. Tad labai smalsu, kokios transformacijos lauks mūsų automobilių rinkose.