Likus vos keletui savaičių iki sunkiausių planetos lenktynių starto Benediktas Vanagas atskleidė dalyvavimo Dakare detales. Sekmadienį sportininkas galutinai patvirtino „Toyota Gazoo Racing Baltics“ planą startuoti 2022-ųjų Dakare. Nuotoliniame pristatyme geriausią Baltijos šalių rekordą išlaikantis lenktynininkas pristatė komandos ir partnerių sudėtį bei technikos pokyčius. Didžiausia intriga laikyta spėlionė, ar Benediktas Vanagas atnaujins bolidą į naująją T1+ kategoriją.
„Rugsėjo mėn. priėmėme sprendimą, kuris pareikalavo nervų ląstelių ir pridėjo žilų plaukų, bet per 10 metų Dakaro kelionės nėra buvę kitaip. Augimas ir kova yra užprogramuoti komandos DNR“, – kalbėjo Benediktas Vanagas likus prieš atidengdamas atnaujintą Toyota Gazoo Racing Dakar Hilux – T1+ klasės automobilį.
Artėjančiame Dakare šioje klasėje startuos nemažai stiprių ekipažų – 4 Toyota gamyklinės komandos bolidai bei 3 Overdrive komandų pilotai. Galimybę pirmauti technologijų varžybose ir naują bolido komplektaciją lėmė artimas santykis su Toyota gamykline komanda. Taip pat T1+ kategorijoje startuos ir Bachreino remiama Prodive ekipa su BRX bolidais bei stipri privati komanda iš Čekijos su Ford bolidu.
T1+ klasė Dakare: trys privalumai ir vienas trūkumas
Užuominos apie naująją klasę T1+ klasę prasidėjo vos pasibaigus 2021-ųjų Dakarui, kurio metu išryškėjo dideli technologiniai skirtumai tarp keturiais ratais varomų bolidų ir mažųjų bagių. „Automobilių sporte yra siekiama surasti, kuris individas yra greičiausias, lenktyniaujant panašiausiais automobiliais“ – aiškino lenktynininkas. Dakarui persikėlus į Saudo Arabiją, varžybos tarp keturiais ratais varomų bolidų ir palyginti lengvų ir didelius ratus turinčių bagių tampa nepilnavertės. Akmeningose trasose žymiai dažniau pramušamos keturiais ratais varomų automobilių padangos, todėl lenktynininkams tenka dažniau stoti trasoje jų keisti.
Siekiant šiuos skirtumus išlyginti Dakaro organizatoriai drauge su Tarptautine automobilių federacija T1+ kategorija siekia sudaryti suvienodinti sąlygas keturiais ratais varomų bei bagių pilotams. Naujasis Toyota Gazoo Racing Dakar Hilux turi 5 coliais didesnius ratus (37 coliai vietoje buvusių 32 colių). Iš 280 mm iki 350 mm padidėjusi pakabos eiga leis automobiliui važiuoti stabiliau nei iki šiol. Kitas ryškiai matomas pokytis – automobilio plotis. Į abi puses jis praplatėjo 30 centimetrų iki 2,3 metro.
Galiausiai, ieškant balanso prie visų atnaujinto automobilio privalumų Dakaro organizatoriai pridėjo papildomą minimalų svorį. Nuo šiol bolidas privalės sverti ne mažiau 2 tonų arba kitaip, 150 kg daugiau nei prieš tai buvusi jo versija.
Benediktas Vanagas su naujuoju bolidu dar nėra važiavęs, o pagrindiniai testai įvyks tik Saudo Arabijoje. Lenktynininkas pripažįsta, kad pasirinkimas lenktyniauti su visiškai naujoje T1+ klasėje yra rizikingas, tačiau noras eiti pirmyn svarbesnis.
Šturmano kėdėje jau trečią sezoną Filipe Palmeiro
Dakaro misiją Benediktas Vanagas tęsia drauge su portugalu šturmanu Filipe Palmeiro. Linkėjimus lietuviams siuntęs šturmanas priminė, kad šį sezoną turėjo trumpą, bet rezultatyvų pasiruošimą Dakarui. Dviejuose FIA pasaulio taurės etapuose ekipažas užėmė trečiąsias vietas ir lipo ant nugalėtojų pakilos. Į savo penkioliktąjį Dakarą išvyksiantis šturmanas teigė, kad konkurencija šiemet bus didelė, bet komanda pasiruošusi kovoti.
2022-ųjų startas Benediktui Vanagui bus dešimtasis. Šia proga jam bus suteiktas Dakaro legendos statusas. Gruodžio 30–31 dienomis vyks administracinės ir techninės patikros. Dakaro ralio startas – sausio 1 dieną. 2022 metai lietuviams bus rekordiniai. Lenktynėse planuoja pasirodyti iki šiol didžiausias skaičius ekipažų – 10.
Nuotraukos: Vytautas Pilkauskas ir Andrius Laucius