Dar pernai didžiausia pasaulyje baterij7 gamintoja CATL paskelbė, kad kuria savo universalią platformą elektromobiliams. Vėliau bendrovė pasidalijo pirmaisiais savo važiuoklės bandymų rezultatais, o dabar įvyko oficiali platformos premjera.
Ji pavadinta CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) ir sukurta savotišku riedlentės principu, t. y. joje sujungti traukos akumuliatorius, elektros varikliai su pavarų dėžėmis, galios ir valdymo elektronika, pakaba ir vairo mechanizmas. Taigi ši platforma yra visiškai paruoštas sprendimas trečiųjų šalių automobilių gamintojams, tam tikras pusfabrikatis, kur tereikės ant jos sumontuoti savo kėbulą. Prieš metus buvo paskelbta, kad ant CIIC važiuoklės sumontuotas prototipas per vasaros bandymus sugebėjo nuvažiuoti 1 000 km be įkrovimo ir pademonstravo pavydėtiną degalų naudojimo efektyvumą – 10,5 kWh/100 km. Žiemą, esant -7 °C temperatūrai, nuvažiuojamas atstumas sumažėjo iki 700 kilometrų.
CIIC platforma numato keletą variantų skirtingų klasių automobiliams, o pirmasis pristatomas brangiausias variantas, pavadintas „Bedrock“. Pristatymo metu ypatingas dėmesys buvo skirtas pasyviajam saugumui. Pavyzdžiui, gaminant važiuoklę naudojamas karštai kaltas plienas (2000 MPa) ir aliuminis (600 MPa). Siekiant padidinti konstrukcijos standumą, traukos baterija integruota į grindų jėgos konstrukciją. Be to, akumuliatoriuje naudojama didelio atsparumo izoliacinė plėvelė. Smūgio atveju ji sugeria dalį energijos ir neleidžia deformuotis elementams, todėl sumažėja gaisro pavojus. O jei gaisro išvengti nepavyksta, dėl apverstos elementų konstrukcijos ugnis ir karštis nukreipiami žemyn, o ne aukštyn į keleivių saloną. Galiausiai avarinė sistema per 0,01 sek. išjungia aukštos įtampos grandinę.
„Bedrock“ platformoje yra trys elektriniai traukos varikliai. CATL tikina, kad jos universali platforma sutrumpins visą naujo elektromobilio kūrimo ciklą iki 12-18 mėnesių, kad gaminys būtų kuo greičiau pateiktas rinkai. Jei „Bedrock“ ir apskritai CIIC išpopuliarės, Kinijos gamintojai taps daug produktyvesni. O pirmasis naujosios architektūros modelis bus naujos kartos elektromobilis „Avatr“: žadama, kad automobilis bus pristatytas jau 2025 m. antroje pusėje. Toks pasirinkimas nestebina, nes CATL yra vienas iš „Avatr“ prekės ženklo įkūrėjų.