Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Naujienos
  • Visuomenė ir gyvenimas
  • Kultūra
  • Švietimas
  • Verslas
  • Krašto gynyba
  • Video
  • Sportas
Menu Close
  • Naujienos 
    • Naujienos
    • Visuomenė ir gyvenimas
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Verslas
    • Krašto gynyba
    • Video
    • Sportas
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

KTU mokslininkė apie DI įtaką studentams: kaip galėtų keistis atsiskaitymai ir jų vertinimas universitetuose?

  • 2024-01-18
  • kaunieciams.lt
  • Kaunas, Kauno rajonas, Mokslas, Technologijos

Nors dirbtinio intelekto (DI) sprendimai švietime naudojami jau seniai, daugelis sutinka, kad 2022 metų pabaigoje plačiai atvertos didžiųjų kalbos modelių galimybės (žinomiausias pokalbių robotas, paremtas tokiais modeliais, yra ChatGPT) atnešė daug esminių pokyčių. Komentuoja Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų (KTU SHMMF) docentė Evelina Jaleniauskienė

Jei pradžioje dar buvo nemažai svarstymų apie DI įrankių žalą ar net jų ribojimą, tai dabar jau tapo akivaizdu, jog tiek tobulėjančių tokių įrankių augančios pasiūlos, tiek kasdieninio naudojimosi jais tikrai nesustabdysime. Į duris beldžiasi jau ir nauji multimodalinį turinį generuojantys įrankiai.

Panašu, kad darbdaviai vis dažniau dairysis tų darbuotojų, kurie geba dirbti efektyviai ir greitai būtent pasitelkiant DI, o ne be jo pagalbos. Todėl ir universitetams svarbu studentus paruošti atsižvelgiant į darbo rinkos poreikius.

Evelina Jaleniauskienė
Evelina Jaleniauskiene

KTU sukurta DI naudojimo politika

KTU darbo grupė, vadovaujama SHMMF profesorės Ramunės Kasperės, baigė rengti generatyvinių dirbtinio intelekto įrankių naudojimo politiką bei rekomendacijas dėstytojams ir studentams. Dokumente yra pateikiami svarbiausi patarimai, kaip generatyviniais DI įrankiais pasinaudoti efektyviai ir užtikrinančiai akademinį sąžiningumą. Be abejo, kol kas ten visko sutalpinti nepavyko, mat tai –  itin nauja ir greitai kintanti sritis.

Buvimas šioje universiteto darbo grupėje leido dalyvauti reguliariose diskusijose, gilintis į kitų universitetų praktikas, sekti DI įrankių pasiūlą ir jų galimybių plėtrą ir, svarbiausia, išbandyti naujus sprendimus su savo studentais.

Labiausiai teko gilintis į tokius aspektus, kaip naujų mokymo(si) veiklų kūrimas ir jų vertinimas, apie kuriuos ir dalinuosi savo asmeninėmis įžvalgomis. Svarbu paminėti ir tai, jog, universitetuose pirmiausia pradėta kalbėti apie akademinį sąžiningumą, sugeneruotų faktų teisingumą ar šališkumą, o tokios sritis, kaip naujų mokymo(si) veiklų organizavimas ir jų vertinimas, dar yra labai mažai aptartos.

Svarbiausia – nebijoti pokyčių

Visų pirma, jei to dar nepadarėme, svarbiausias pokytis, kurį turime drąsiai priimti – atsisakyti dalies tradicinių sprendimų tiek organizuojant mokymo(si) veiklas, tiek jas vertinant. Žinoma, svarbu nepamiršti, jog ir toliau turėtume laikytis esminių vertinimo principų – vertinimas turi derėti su mokymosi veiklomis ir laukiamais rezultatais, jis turi būti patikimas, savalaikis, teisingas ir aiškus.

Taip pat turime galvoti ne tik ką ir kaip vertiname, bet ir dėl ko vertiname – vertinimas turi besimokančiuosius motyvuoti bei jiems padėti pasiekti geresnių mokymosi rezultatų. Neabejotinai, jei seniau vertinome tik tai, ką padarė studentas ar jų grupelės, tai dabar sunkiausia bus vertinti tai, ką padarė DI ir studentai kartu.

Universitetuose dar dažnai daugiausia dėmesio skiriama dalykinėms žinioms ar tam tikroms procedūroms išmokyti, kai vėliau yra tikrinama studentų gebėjimai tai atsiminti. Dažnai tai gali būti išmokstama prieš pat egzaminą ir greitai pamirštama, taip pat neaišku, kurių konkrečių žinių prireiks realiame gyvenime ir ar dalis jų jau nebus pasenę.

Vietoj to, didesnį dėmesį turėtume skirti aukštesnių gebėjimų lavinimui ir jų tikrinimui – gebėjimui naujai įgytas dalykines žinias vertinti kritiškai, jas pritaikymui realaus gyvenimo kontekstui ir situacijoms, problemų sprendimui ar inovacijų kūrimui, geriausia tai darant bendradarbiaujant su kitais (kartu tai būtų ir pasiruošimas vis populiarėjančiam projektiniam darbui).

Pavyzdžiui, studentų gali būti prašoma atlikti ir įrašyti realų interviu su mokslininku dirbančiu kurioje nors studijuojamo dalyko srityje ar su kitais tos srities atstovais (darbdaviais, darbuotojais ar klientais). Tokių užduočių pokalbių robotai tikrai nepadarys, nebent padės joms pasiruošti pasiūlydami tinkamus klausimus.

Vertinimo svoris – nebe dalykinėms žinioms

Jei tradiciškai didžiausias vertinimo balas būdavo skiriama už dalykines žinias, kurias DI įrankiai gali sugeneruoti akimirksniu, tai dabar galbūt pagrindinį svorį reikėtų perkelti visai kitų aspektų vertinimui – pavyzdžiui, kūrybiškumo, originalumo, gebėjimo atsirinkti tinkamus įrankius mokymosi proceso palengvinimui ar refleksijos apie metakognityvinių gebėjimų kaitą.

Vertinimo dėmesį turėtume perkelti nuo tų dalykų, kurie buvo svarbūs anksčiau, į naujas kompetencijas (pvz., pereiti nuo gebėjimo esė parašyti pačiam vertinimo į gebėjimą ją parašyti DI įrankių pagalba, gebėjimą atskirti DI sugeneruoto turinio šališkumą bei netikrus faktus). Nereikėtų vertinti tik galutinių mokymosi įrodymų, svarbu vertinti ir patį procesą (pvz., paprašyti studentų pasidalinti nuorodą į bendrą rašymo dokumentą ir stebėti procesą jame).

Kalbant apie įvairaus tipo rašymo užduotis, turėtume atsisakyti tokių užduočių, kurias studentams gali atlikti DI įrankių pagalba nuo pat pradžių iki galo. Nauja užduotis, pavyzdžiui, galėtų būti surasti (net nereikia sakyti, jog studentai tai darys DI pagalba) ir įvertinti, ką ta pačia tema ar klausimu parašė kiti, surastos nuomonės ar faktų įvertinimas ir tik tada savo argumentų išdėstymas. DI įrankių naudojimas gali būti pasiūlytas ir teksto taisyklingumui bei sklandumui užtikrinimui ar greitesniam tyrimo atlikimui. Dėstytojai turėtų pergalvoti ir pačią rašymo paskirtį, pavyzdžiui, ar tikrai tam tikrų techniškųjų specialybių studentams svarbu išmokti kažkurio konkretaus formato rašymo reikalavimus ar užtektų tik trumpesnių kūrybiškų rašymo užduočių, kuriose būtų užtikrinama teksto kokybė ir originalumas. Esant galimybei, rašymo užduotys galėtų būti keičiamos į atsiskaitymus žodžiu.

Dažna praktika universitetuose yra ir atsiskaitymai žodinių iliustruotų pranešimų pagalba. Kadangi jau yra gausybė DI įrankių (pavyzdžiui, „SlidesGPT“, „Canva“, „Simplified“ ar „Gamma“), kurie gali sukurti pakankamai kokybiškus iliustruotus pranešimus bet kokia tema akimirksniu, šio formato naudojimas turėtų būti mažinamas ir keičiamas įvairesnėmis formomis.

Jei visgi šis vertinimo būdas naudojamas, dėstytojai galėtų sugalvoti netradicinius reikalavimus žodinių iliustruotų pranešimų kūrimo rengimui (pvz., įtraukti tik tam tikrus elementus) ar visą pranešimą iliustruoti tik vaizdų rinkiniu, plakatu, infografiku, grafiniu abstraktu ar net gyvais klausimais-apklausa studentams pačio pranešimo metu (tam tikslui yra sukurta puikių programėlių, leidžiančių klausimus ir kartu atsakymus matyti savo mobiliųjų telefonų ekranuose). Dėstytojai galėtų paprašyti ir atvirkštinio proceso – DI sukurtą pateiktį sutrumpinti, kritiškai įvertinti ar pritaikyti kontekstui.

Kaip organizuoti atsiskaitymus?

Organizuojant galutinius egzaminus, reikėtų mažinti „užverstos knygos“ metodo taikymą, kuris dažnai tikrina tik trumpalaikes besimokančiųjų dalykinių žinių įsiminimo galimybes. Pavyzdžiui, tradicinis uždarų ar/ir atvirų klausimų egzaminas (kartais dėl didelio studentų skaičiaus, akademinį sąžiningumą jo metu būna sunku užtikrinti) galėtų būti pakeistas į studentų diskusijas mažose grupelėse, kurių metu jie galėtų pademonstruoti iš anksto pateiktos egzamino medžiagos supratimą ar kritinį vertinimą.

Studentai galėtų ir patys būti įtraukiami į egzamino klausimų ar net visos medžiagos ruošimą, o taip pat ir įvertinimo ar įsivertinimo kriterijų atranką. Juk kiekvienas jaučiamės svarbus ir gerbiamas, kai yra klausiama ir atsižvelgiama į mūsų nuomonę, o ne priimami „nuleisti iš viršaus“ sprendimai.

Manau, jog dabartinė situacija suaktyvino diskusijas ir apie nevertinimo balais (angl. „ungrading“) metodų grupės taikymą. Mes visi esame įpratę, jog vertinimas visuomet pasibaigia galutiniu pažymiu ar balais ir tai dažnai motyvuoja studentus atlikti jiems skirtas užduotis.

Tuo pačiu puikiai žinome, jog, kai studentai gauna pažymį ir dar kažkokius komentarus apie užduotį, juos domina tik galutiniai balai. Tačiau viso to trūkumas yra tai, jog patys pažymiai yra mažai vertingi studentams. Daug vertingiau yra dėstytojų komentarai arba jų pačių savirefleksijos apie mokymąsi, kurios galėtų pasibaigti įsivertinimu balais (taip būtų sutelpama į reikalaujančios įvertinimų balais sistemos rėmus).

Studentų gali būti prašoma reflektuoti apie tai, kokias naujas dalykines žinias įgijo, kokie aspektai sekėsi geriausiai, kas buvo naudingiausia, su kokiais sunkumais susidūrė, kiek pastangų įdėjo, kaip sekėsi bendradarbiauti ir pan.

Pačių studentų įsivertinimo taikymas rodytų pasitikėjimą jais. Tačiau mano asmeninė patirtis kartu rodo, jog, prašant studentus rašyti refleksijas, labai svarbu išdetalizuoti tą procesą ir, pavyzdžiui, iš anksto pateikti konkretesnius smulkesnius klausimus ar aspektus, nes studentai stokoja gebėjimo tinkamai reflektuoti apie savo mokymąsi.

Tai neabejotinai juos labiau įtrauktų į mokymosi procesą nei vien tik galutinio pažymio gavimas. Dar vienas tradicinis supratimas, kurio reikėtų dažnai atsisakyti, yra tai, jog vertinti geriausiai gali tik dėstytojai. Pačių studentų vienas kitos vertinimas yra ne mažiau svarbus.

Vis dar trūksta DI raštingumo

Šiuo metu itin dažni yra pastebėjimai apie DI raštingumo trūkumą visuomenėje. Tiek universitetų dėstytojams, tiek patiems studentams vien tik naudojimosi DI įrankiais praktikos gali būti negana, svarbu ir universiteto iniciatyvos, užtikrinančios papildomas mokymosi galimybes apie DI integravimą universitetinėse studijose ir vėlesnį pritaikymą realiame gyvenime.

Dėstytojai turbūt jau yra girdėję, jog šiuo metu svarbiausias gebėjimas DI raštingumo ir taikymo srityje yra tinkamų užklausų formulavimas (angl. „prompt engineering“), būtent šio aspekto mokymasis galėtų būti svarbiu tiek patiems dėstytojams, tiek patiems studentams.

„OpenAI“ jau pasidalino bendrosiomis užklausų formulavimo strategijomis siekiant gauti geresnius rezultatus, tačiau gali būti ir specifinės tam tikrai sričiai ar funkcijai atlikti užklausos, kurių taikymo gebėjimą galėtų plėtoti kiekvieno dalyko dėstytojas, atsižvelgdamas į konkretaus dalyko specifiką.

Pavyzdžiui, šiuo metu rengiu bendrauniversitetinį mikromodulį problemų sprendimo gebėjimui tobulinti, kurio metu yra integruojamas DI ir žmogaus partnerystė sprendžiant problemas bei lavinu studentų gebėjimą tinkamai pasinaudoti DI galimybėmis šioje srityje.

Dėstytojai studentams galėtų paaiškinti, kaip pasinaudoti moderniais DI įrankiais efektyviai ir kūrybiškai. Pavyzdžiui, jie gali būti puikūs mokymosi pagalbininkai – perkurti ar apibendrinti mokomąją medžiagą, išversti, paaiškinti sąvokas, atsakyti klausimus apie mokomąją medžiagą ar pati mokymosi procesą, parodyti pavyzdžių, suteikti grįžtamąjį ryšį apie jau atliktą veiklą, paaiškinti konkrečias užduotis smulkiau, padėti planuoti mokymosi procesą ar bendradarbiauti su kitais studentais ar dėstytojais ir pan.

Dėstytojams ir patiems svarbu pagilinti žinias, kaip panaudoti DI įrankius kuriant naujas mokymo/si veiklas bei planuojant jų vertinimą. Mano asmeninė patirtis parodė, kad tokių įrankių naudojimas gali reikšmingai sutrumpinti laiką paskaitos pasiruošimui ir profesionalesnių vertinimo metodų parengimui.

Studentai jau išbandė

Kartu norėčiau pasidalinti ir vienu iš naujų, autentiškų ir, mano nuomone, prasmingesnių mokymosi veiklų pavyzdžiu ir jo vertinimo ypatumais, kurį neseniai teko įgyvendinti savo dėstomame modulyje „Akademinė ir dalykinės srities komunikacija anglų kalba“ KTU Informatikos fakultete su multimedijos specialybės studentais.

Vietoj tradicinių ir mažai prasmingų pavienių pratimų (tokių, kaip žodžių sudarymo ar tinkamų žodžių parinkimo į tarpelius), dalies modulio metu studentai darė įvairias kalbines veiklas, susijusias su asmens duomenų saugumo internete.

Projekto temą „Digital Footprint, Privacy and Costs“ paskatino faktas, jog 2023 metai buvo laikomi pačiais nesaugiausiais šiuo atžvilgiu, ką parodė ir mūsų universiteto patirtis. Projekto veiklas taip pat įkvėpė ir panašus projektas atliktas University of Massachusetts Amherst, kurį modifikavau su doc. dr. Torrey Trust sutikimu.

Tai buvo daugiafunkcinis projektas, kurio metu be kalbos įgūdžių tobulinimo, studentai taip pat turėjo galimybę įgyti žinių šioje srityje bei plėtoti kitus įvairius gebėjimus – bendradarbiavimą, kritinį mąstymą, vaizdinį raštingumą, tarpkultūrinę komunikaciją (grupėse buvo ir užsieniečių studentų), viešą kalbėjimą bei skaitmeninį raštingumą (įskaitant ir DI raštingumą).

Dirbdami grupelėse, projekto pabaigoje studentai turėjo pasirinkti tikslinę auditoriją ir sukurti įtikinamą komunikacinį (modulis skirtas komunikacinių gebėjimų lavinimui) įvairaus formato multimodalinį turinį, kuris prisidėtų prie asmens duomenų saugumo didinimo jiems atliekant įvairias veiklas internetinėje erdvėje. Šį turinį jie turėjo pristatyti viešai universiteto bibliotekoje (mano asmeninė patirtis rodo, jog projektų galutinių darbų pristatymas viešai užtikrina jų aukštesnę kokybę ir taip daro mokymosi veiklas prasmingesnėmis).

Džiugu, jog projekto metu studentai sukūrė įvairaus formato turinį – vaizdo įrašus, infografikus, interaktyvią viktoriną, komiksus, lankstinukus ir pan. Kai kurios grupelės kūrybingai panaudojo ir įvairias komunikacines prieigas.

Pavyzdžiui, viena grupelė sukūrė turinį, remiantis romanu „1984-ieji“, kuris laikomas viena žymiausių literatūrinių utopijų apie per didelį valdžios ar atskirų asmenų siekį prižiūrėti ir kontroliuoti visuomenę su išgalvotu personažu Didysis Brolis (angl. „Big Brother) ir fraze „Didysis Brolis stebi tave“ (angl. „Big Brother is Watching You“).

Kitos grupelės vaizdo įrašas buvo įkvėptas Leonido Kanevskio kriminalinių istorijų formato. Dar viena grupelė vaišino auditoriją tikrais sausainiais pateikdami interaktyvią viktoriną apie slapukų (angl. „cookies“) naudojimą.

Padės spręsti ateities problemas

Ypač svarbu yra tai, jog studentai turėjo galimybę išbandyti įvairius DI įrankius ir jų galimybes –  scenarijaus rašymui, vaizdo įrašų redagavimui ir kūrimui, vaizdų generavimui, balso keitimui, garso kokybės redagavimui, naujų formatų kūrimui ir pan., kas buvo rekomenduojama pateikiant šią užduotį.

Jei kalbinių veiklų vertinimas yra pažįstamas, tai kitų aspektų, tokių, kaip originalumo, kūrybiškumo ar pastangų vertinimas, ypač kai veiklos buvo atliekamos partnerystėje su DI, tikrai nebuvo lengva – tai, ką sukūrė studentai projekto pabaigoje, labai skyrėsi – nuo ilgų filmavimų ir savo scenarijaus rašymo iki paprastos tekstinės užklausos pateikimo moderniam įrankiui ir būtent to įrankio sugeneruoto turinio pristatymas.

Svarbiausia, jog tai buvo autentiška užduotis su galimybe visiems pasimokyti naudoti DI įrankius, kurių multimedijų specialybės studentams neabejotinai prireiks realiame gyvenime. Kartu, manau, jog tai buvo prasmingesnė mokymosi patirtis, kurią studentai įsimins ir po universitetinių studijų.

Apibendrinant, manau, jog drąsūs pokyčiai, netradiciniai sprendimai, nesustojantis ir dar intensyvesnis mokymasis (to reikalauja dabartinis laikmetis) bei ilgesnė praktika tiek kuriant naujas mokymo(si) veiklas, tiek parenkant jų vertinimą kartu su universitetų suteikta laisve tai taikyti, galėtų prisidėti prie dar šaunesnių būsimų darbdavių ar darbuotojų paruošimo, gebančių nesunkiai prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios darbo rinkos poreikių ir lengviau spręsti suintensyvėjusias įvairias pasaulio problemas.

KTU informacija

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Daugiau naujienų:

Ar skaitėte George’o Orwello „Gyvulių ūkį“? Kieno Krymas?

Ruginienė nusprendė atleisti Šakalienę

Akyse vėl užsidegė ryžtas: ką Ukrainos kariams reiškia tinkama reabilitacija?

Istorijos perrašymas – propagandos ginklas, kuris taikosi į mūsų atmintį

Aleksoto bendruomenei džiugi žinia: atnaujintas Antakalnio parkas

Pasieniečiai jau aptiko 10 balionų su cigaretėmis, sulaikė 4 įtariamuosius

Kaune, įtariama, padegtos bendrovės gamybinės patalpos

Paulauskas: teismas pasakė, kad pareigūnas turi pareigą panaudoti ginklą, siekdamas apsiginti

LAT: religinių įsitikinimų turintys jaunuoliai privalo atlikti alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą

Savaitgalį Birštone nušvis moliūgų sodas – kurortas jaukiai minės rudens šventes

Grupė parlamentarų kreipėsi Popovienę: prašo užtikrinti ugdymą lietuvių kalba Vilniaus rajone

Seimas imasi kitų metų valstybės biudžeto projekto

Kaunas apdovanotas „Auksine krivūle“

„Čekiukų” bylos: į savivaldybių biudžetus grįžo 1,2 mln. eurų, siekiama išieškoti dar 1,3 mln. eurų

Sukčiautoja įtikino kaunietę paimti beveik 23 tūkst. eurų paskolų

Kaune nuo policijos bėgo maišelį su narkotikais burnoje laikęs vyras

Ką veikti Kauno rajone? Kultūros ir sporto renginiai spalio 20-26 d.

Stanislovas Buškevičius

Stanislovas Buškevičius. Vilnius jau krito: turime apginti Kauną ir Lietuvą

Daug moterų bijo kalbėti apie savo kūną: gydytoja ginekologė paaiškina, nuo ko pradėti

Studentai kviečiami į vaistines atsiimti kalio jodido tablečių

Atnaujinti mokinių ir studentų bendrabučiams skirta 5,7 mln. eurų

Higiena, kuri telpa kišenėje – greitas sprendimas jūsų saugumui

Nuo pieninių dantų iki implantų – šypsenos istorija su „Altamedica“

Henriko Daktaro namą apšaudę bei sprogdinę nuteistieji tikisi švelnesnės bausmės

Stasys Buškevičius

S. Buškevičius. Vizija miestui: geresnė Lietuva prasideda Kaune

Sprendimas sumažinti Cichanouskajos fizinės apsaugos lygį sulaukė Kremliaus žiniasklaidos dėmesio

Babtų vaikai turės naują erdvę kūrybai, poilsiui ir bendrystei

„Skelbk žodį, veik laiku ir nelaiku” (2 Tim 4, 2), 29 eilinis sekmadienis

Baltarusijos pasienyje VSAT apgręžė 18 neteisėtų migrantų

Pergalę prieš Lietuvą EŽTT pasiekęs Misiūnas žada vėl skųsti prezidento sprendimą neskirti jo teisėju

Gimtadienį švenčiantis Landsbergis ragina atsispirti blogiui: Lietuvą nuodija melas

Prasidėjo Karinių oro pajėgų pratybos „Budrus sakalas“

Vingio parke rengiamas paramos bėgimas „In Memoriam“, skirtas mirusiems kariams atminti

KAM atstovė: dėl Rupšio dantų buvo vykdomas didelis tyrimas, Karo medicinos tarnyba neteikė duomenų

STT „čekiukų“ byloje pareiškė įtarimus Seimo nariui Martinaičiui

Seimo Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisija pagerbė Mažosios Lietuvos genocido aukas

Ekspertė pasidalino psichologiniais triukais, kurie pravers plečiant verslą JAV

Šiaulių mero Visocko byloje prokurorė pareiškė 54,7 tūkst. eurų ieškinį

Kaune, Tauragėje ir Šiaulių rajone sukčiai iš žmonių išviliojo apie 41,8 tūkst. eurų

Tautvydas Barštys. Diagnozė Lietuvos politikams

Prokurorė: „Grigeo Klaipėda“ išleistų nuotekų užterštumas aplinkosaugines normas viršijo 166 kartus

Anduose rastas iki šiol nežinomos dinozaurų rūšies skeletas

Kada metas keisti čiužinį? Pagrindiniai ženklai

„Grigeo Klaipėda“ byloje dėl Kuršių marių taršos bus sakomos baigiamosios kalbos

Premjerė: apmaudu, kad kultūros bendruomenės protestai tęsis

Sinkevičius: kyšio neėmiau, Lobovas spekuliuoja vaikų tema

Kaišiadorių rajono tarybos narys M. Kuklierius kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl UAB „Kaišiadorių vandenys“ veiklos

Tamašunienė apie priekaištus dėl partnerystės: socdemai, pasikvietę LLRA-KŠS į koaliciją, žinojo mūsų poziciją

Vaišvydavos bendruomenė kviečia pokalbiui prie kavos: kartu spręs vietos problemas

Seimo nariai nustojo net vaidinti rūpestį Lietuvos dirbančiaisiais

Prokuratūra: sprendimas pridėti 10 taškų prie VBE rezultatų prieštarauja įstatymams

SGD terminale įvykdyta pirmoji biometano virtualaus skystinimo operacija

Olekas apie Sabatausko sprendimą išstoti iš LSDP: geras, bet gal ankstyvas žingsnis

Siekiant kovoti su vėžiu ES, PSO ragina griežtinti alkoholio politiką

Lietuvos tenise tęsiasi graži tradicija – Rožinio kaspino turnyras

Pirmasis „Performanso meno savaitgalis“ Kaune suburs ryškius užsienio ir Lietuvos menininkus

Visvaldas Matijošaitis: „Buvęs kultūros ministras nevengdavo darbo metu ir ant sofos pamiegoti”

Į Lietuvą neįleistas suklastotus automobilio dokumentus turėjęs baltarusis

EK svarsto griežtinti tabako gaminių pardavimą ir vartojimą

Lietuviškas „X-Wing“ Ukrainoje: greitai įsijungs į kovą prieš rusų okupantus

Užimtumo tarnyba apžvelgė atlyginimų raidą: ryškėja nauji lyderiai

Miego svarba: penktadalis sunkių eismo įvykių – dėl mieguistumo ir nekokybiško poilsio

Stanislovas Buškevičius

Stanislovas Buškevičius: nepasiduokime iš Europos ateinančiai antisemitizmo bangai

NATO nori laimėti?

Kauno rajone užsiliepsnojus pastatui, iš jo evakuotas 21 žmogus

Policija: po futbolo rungtynių Kaune viešoji tvarka nebuvo sutrikdyta

Donatas Latkauskas. Kamščiuose dūstantis Kaunas – ką daryti?

Tūkstančiai žmonių minėjo Pasaulinę psichikos sveikatos dieną

„Tavo tikėjimas išgelbėjo tave” (Lk 17, 19) 28 eilinis sekmadienis

Rusijos provokacijos: „žalieji žmogeliukai“ Estijos pasienyje

Už šnipinėjimą Rusijai nuteistas Manovas savo skundo nagrinėjime nepasirodė

Kitą savaitę Ruginienė pradės konsultacijas dėl kultūros ministro: mano, kad tinkamiausia būtų Aleknavičienė

Seimas įstatymu reglamentuos šunų pagalbininkų darbą

Premjerės patarėjas smerkia Žemaitaičio pareiškimus apie Gelūną: žada vertinti ir pasisakymus, ir padėtį koalicijoje

Patogus apsipirkimas iš namų: ką verta rinktis internetinėse parduotuvėse?

Piniginiai panašumai tarp Lietuvos ir Rusijos (Video)

PSO: trečdalį Europos gydytojų ir slaugytojų kamuoja depresija

ES priimtos naujos taisyklės dėl mokamos politinės reklamos

Angelų kūrėja Giedrė Slavinskienė: „Mano žmogeliukai ne visada gimsta su sparnais“

Kaune atidaryta didžiausia Lietuvoje ekstremalaus bėgimo su kliūtimis trasa

Žvilgsnis į Vytauto Didžiojo karo muziejaus parodą „Birutės vardu šventą ugnį nešu”

Akriliniai dažai, jų savybės ir panaudojimo sritys

Kaune dviratininkas atsitrenkė į policininko automobilį

Migracijos departamento vadovu konkursu susidomėjo apie 10 pretendentų

Teismui perduota byla, kurioje vyras kaltinamas Kaune esančiame bute susprogdinęs granatą

Kauno rajone bus tiesiamas 4 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas

Drobiazko advokatė: KT nutarimu teisminis ginčas nesibaigė

Raudondvario plente esančioje teritorijoje Kaune išsiliejo gyvsidabris

Ar Kaunas pagaliau turės dalyvaujamąjį biudžetą?

Pagerbti Kauno rajono mokytojai

Ruginienė sako, kad būtina tobulinti gyventojų perspėjimo sistemą: man nepatinka, kad ne visur girdime sirenas

Kauno valstybiniame lėlių teatre – ekologinė pasaka „Šiltnamis“: ar draugystė gali išgelbėti gamtą?

VSAT: dėl balionais gabenamos kontrabandos per operacijas sulaikyti 6 įtariamieji

„Eksporto kodas 2025“ Kaune: kaip Lietuvos verslui atsiverti pasaulio rinkoms

Robertas Kaunas: buvusio ministro S. Kairio įsakymas dėl nemokamų bilietų politikams primena sovietinius laikus

Mindaugas Kuklierius, Antikorupcijos komisijos pirmininkas

Ar teisus prezidentas, vetavęs vagims naudingas pataisas?

Stasys Buškevičius. Paauglių nusikalstamumas – atsakomybės nebuvimo pasekmė

Baudžiamojoje byloje nuteistas Gražulis: kreipsiuosi į Trumpą

Gyventojų evakavimo pratybos vyksta be trikdžių

„Išlįsk iš ekrano“ – atvira diskusija Kaune apie tai, kaip technologijos keičia mūsų gyvenimą

Budraitis perrinktas Nacionalinio dramos teatro vadovu

Teismas skelbs nuosprendį LGBTQ asmenų niekinimu kaltinamam europarlamentarui Gražuliui

Ar skaitėte George’o Orwello „Gyvulių ūkį“? Kieno Krymas?

2025-10-22

Ruginienė nusprendė atleisti Šakalienę

2025-10-22

Akyse vėl užsidegė ryžtas: ką Ukrainos kariams reiškia tinkama reabilitacija?

2025-10-22

Istorijos perrašymas – propagandos ginklas, kuris taikosi į mūsų atmintį

2025-10-22

Aleksoto bendruomenei džiugi žinia: atnaujintas Antakalnio parkas

2025-10-22

Pasieniečiai jau aptiko 10 balionų su cigaretėmis, sulaikė 4 įtariamuosius

2025-10-22

Kaune, įtariama, padegtos bendrovės gamybinės patalpos

2025-10-22

Paulauskas: teismas pasakė, kad pareigūnas turi pareigą panaudoti ginklą, siekdamas apsiginti

2025-10-21

LAT: religinių įsitikinimų turintys jaunuoliai privalo atlikti alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą

2025-10-21

Savaitgalį Birštone nušvis moliūgų sodas – kurortas jaukiai minės rudens šventes

2025-10-21

Grupė parlamentarų kreipėsi Popovienę: prašo užtikrinti ugdymą lietuvių kalba Vilniaus rajone

2025-10-21

Seimas imasi kitų metų valstybės biudžeto projekto

2025-10-21

Kaunas apdovanotas „Auksine krivūle“

2025-10-21

„Čekiukų” bylos: į savivaldybių biudžetus grįžo 1,2 mln. eurų, siekiama išieškoti dar 1,3 mln. eurų

2025-10-21

Sukčiautoja įtikino kaunietę paimti beveik 23 tūkst. eurų paskolų

2025-10-21

Kaune nuo policijos bėgo maišelį su narkotikais burnoje laikęs vyras

2025-10-21

Ką veikti Kauno rajone? Kultūros ir sporto renginiai spalio 20-26 d.

2025-10-20
Stanislovas Buškevičius

Stanislovas Buškevičius. Vilnius jau krito: turime apginti Kauną ir Lietuvą

2025-10-20

Daug moterų bijo kalbėti apie savo kūną: gydytoja ginekologė paaiškina, nuo ko pradėti

2025-10-20

Studentai kviečiami į vaistines atsiimti kalio jodido tablečių

2025-10-20

Atnaujinti mokinių ir studentų bendrabučiams skirta 5,7 mln. eurų

2025-10-20

Higiena, kuri telpa kišenėje – greitas sprendimas jūsų saugumui

2025-10-20

Nuo pieninių dantų iki implantų – šypsenos istorija su „Altamedica“

2025-10-20

Henriko Daktaro namą apšaudę bei sprogdinę nuteistieji tikisi švelnesnės bausmės

2025-10-19
Stasys Buškevičius

S. Buškevičius. Vizija miestui: geresnė Lietuva prasideda Kaune

2025-10-19

Sprendimas sumažinti Cichanouskajos fizinės apsaugos lygį sulaukė Kremliaus žiniasklaidos dėmesio

2025-10-19

Babtų vaikai turės naują erdvę kūrybai, poilsiui ir bendrystei

2025-10-19

„Skelbk žodį, veik laiku ir nelaiku” (2 Tim 4, 2), 29 eilinis sekmadienis

2025-10-19

Baltarusijos pasienyje VSAT apgręžė 18 neteisėtų migrantų

2025-10-19

Pergalę prieš Lietuvą EŽTT pasiekęs Misiūnas žada vėl skųsti prezidento sprendimą neskirti jo teisėju

2025-10-18

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos