Palyginti su pernykščiu, šiųmečiame Kauno rajono biudžete kelių infrastruktūros plėtrai numatytas net 50 proc. didesnis finansavimas. Keliams ir gatvėms remontuoti skirta 3 mln. eurų, o 1 mln. eurų – daugiabučių namų kiemams asfaltuoti.
Sprendimus diktuoja plėtra
Kauno rajono savivaldybė yra viena iš nedaugelio, kuri keliams, gatvėms statyti, rekonstruoti ir taisyti lėšų skiria iš savo biudžeto. Kasmet didinti finansavimą šiai sričiai verčia nuolatinė plėtra: pakaunėje kuriasi nauji gyvenamieji kvartalai, sparčiai plečiasi gatvių tinklas, todėl, pasak mero Valerijaus Makūno, kelių ir vandentvarkos infrastruktūros yra tarp Kauno rajono savivaldybės prioritetinių sričių.
Taip pat tikimasi sulaukti 4,8 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP). Panašu, kad šiemet valstybė Kauno rajonui bus dosnesnė: numatoma skirti 400 tūkst. eurų arba 9 proc. daugiau nei pernai. Tai džiugina, nes 2021 m., palyginti su 2020 m., finansavimas net 15 proc. buvo mažesnis.
Pasak Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus Šarūno Šukevičiaus, didžiausias dėmesys šiemet bus skiriamas jau pradėtiems projektams užbaigti, daugiabučių namų kiemų asfaltavimo ir sodininkų rėmimo fondo programoms įgyvendinti, taip pat startuos ne vienas naujas projektas.
Pagražės kurortinės teritorijos
Atnaujintomis gatvėmis ir šaligatviais šiemet džiaugsis kurortinės teritorijos statusą turinčių Kačerginės ir Kulautuvos gyventojai, svečiai. Kulautuvoje ketinama baigti Akacijų alėjos ir Augustausko gatvės, o Kačerginėje – J.Janonio ir J.Zikaro gatvių rekonstrukciją. Šie projektai pradėti pernai birželį.
Akacijų alėjos ir V.Augustausko gatvės ilgis – 2,09 km. Po rekonstrukcijos gatvių važiuojamoji dalis bus platesnė ir sieks 6 m, projekto metu bus atnaujinti ir pėsčiųjų takai. Į kiemus ir kitas šalia gatvės esančias teritorijas ves ne siauresnės kaip 3,5 m pločio nuovažos su betoninių trinkelių arba asfalto danga. Pagrindinėse miestelio gatvėse bus įrengtas naujas, modernus apšvietimas, sutvarkyti želdynai, atsiras nauji suoliukai, šiukšliadėžės.
Panašus – 2,17 km – yra ir J.Janonio, J.Zikaro gatvių ilgis, Kačerginėje bus atliekami tokie pat darbai, kaip ir Kulautuvoje. J.Janonio gatvėje rangovai įrengs aptarnaujančio transporto apsisukimo aikštelę, atsiras žiedinė sankryža, gatvės pradžioje bus rekonstruota ten esanti automobilių stovėjimo juosta, o naujos įrengtos prie bažnyčios ir mokyklos.
Šiuo metu rengiamas ir jau baigiamas derinti Vytauto gatvės per Zapyškio miestelį dangos atnaujinimo, pėsčiųjų takų ir apšvietimo įrengimo projektas. Jei visos privalomos derinimo procedūros su Lietuvos automobilių kelių direkcija neužtruks, yra tikimybė, kad darbai prasidės dar šiemet.
Žada daugiau pabaigtuvių
„Kelių statybininkai žada rekonstrukcijos darbų pabaigtuves Garliavoje V.Montvilos gatvėje, Veterinarų gatvėje, planuoja įrengti Aviacijos ir Užtvankos gatves LEZ teritorijoje (Karmėlavos seniūnija), Mokyklos gatvę Garliavos apylinkių seniūnijoje“, – pasakojo Š.Šukevičius.
Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėja Gita Kaminskienė įvardijo ir svarbiausius naujus projektus, kurių įgyvendinimas prasidės šiemet. Tai Domeikavos seniūnijos Neries gatvės, B.Buračo tako Karmėlavos seniūnijoje, Neveronių seniūnijos Bijūnų gatvės, Linksmakalnio seniūnijoje Žaliosios gatvės, Ringaudų seniūnijos Žalgirio gatvės, Vilkijos seniūnijos Čekiškės gatvės ruožo nuo 1,04 iki 1,216 km, Šviesos gatvės Zapyškio seniūnijoje, J.Šimkaus gatvės Garliavos seniūnijoje rekonstrukcijos darbai.
„Atnaujinant minėtą Vilkijos seniūnijos Čekiškės gatvės atkarpą, numatyta įrengti ne tik automobilių stovėjimo aikštelę, šaligatvius ir pėsčiųjų takus, bet ir elektromobilių krovimo kolonėlę“, – sakė G.Kaminskienė.
Rengiasi lopyti duobes
Pastaruosius kelerius metus Kauno rajono savivaldybė asfaltuotose vietinės reikšmės keliuose ir gatvėse atsiradusioms duobėms užlyginti skirdavo maždaug po 200 tūkst. eurų. Pernai už 204 tūkst. eurų sutvarkyti 10 200 kv. m. Gali būti, kad šiemet ūgtelės ir ši suma.
Kelių ir transporto skyrius iki vasario 11 d. dar laukė paraiškų iš seniūnų, todėl kol kas neaišku, kiek kvadratinių metrų duobių reikės užlopyti šiemet. „Kai kurios gatvės ir keliai pakaunėje asfaltuoti seniai. Gali būti, kad anuomet buvo padaryti nekokybiški pagrindai. Net jei jie geri, asfalto danga dėvisi, ypač kai judėjimas intensyvus“, – sakė G.Kaminskienė.
Paprastai nelaukiama, kol bėda dar padidės, duobės pakaunės keliuose ir gatvėse pradedamos lopyti ankstų pavasarį, kai tik leidžia oro sąlygos.