Likus kelioms dienoms iki mokslo metų pradžios, savivaldybės vadovai sukvietė švietimo bendruomenę į Šlienavos pagrindinę mokyklą, kur vyko kasmetinė Kauno rajono švietimo vadovų ir pedagogų konferencija. Šįmet jos tema – „Bendruomenės galia mokyklos kaitai“.
„Ugdymo įstaiga – tai namai, kuriuose turi būti gera, vaikai yra mylimi ir gerbiami, tai vieta, kurioje mes augama ir tobulėjame, į kurią yra noras sugrįžti ir atrasti ką nors naujo“, – konferencijos metu pabrėžė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Pirko pastatą darželiui
Kauno rajonas sparčiai auga, per pastaruosius dvejus metus pakaunės bendruomenė padidėjo net 10 tūkstančių gyventojų ir perkopė 115 tūkst. ribą. O augančiam kraštui reikia naujų ugdymo įstaigų. Simboliškai šiandien oficialiai prasidėjo dar vienos švietimo įstaigos – Šlienavos darželio – patalpų remonto darbai.
Šiuo metu Šlienavos pagrindinėje mokykloje veikia 2 ikimokyklinio ir 1 priešmokyklinė grupės, kurias lanko 57 vaikai. Tačiau šių vietų mažiesiems neužtenka.
Atsižvelgdama į ugdymo vietų trūkumą ikimokyklinio ugdymo įstaigose Samylų seniūnijoje, Kauno rajono savivaldybė už 287 tūkst. eurų įsigijo mokslo paskirties darželio patalpas Šlienavos kaime.
„Kažkada šiame pastate veikė darželis, tada jis buvo privatizuotas, daug metų čia veikė keramikos cechas. Džiaugiuosi, kad su savininkais pavyko susitarti, ir mes nupirkome pastatą. Šlienava auga, šitas kraštas yra gyvybingas, todėl patys mažiausieji nusipelno turėti patį geriausią darželį“, – sakė V. Makūnas.
Sutvarkius pastatą, jame bus įsteigtos 5 ikimokyklinukų grupės, kurias galės lankyti 97 vaikai. Rekonstrukcija kainuos 1,25 mln. eurų.
Rangovai, bendrovės „Rofolis“ vadovai pažadėjo, kad kita rugsėjo 1-oji bus švenčiama naujai sutvarkytame darželyje.
Kauno rajono meras pasidžiaugė, kad nuo rugsėjo 1 dienos visuotinis ikimokyklinis ugdymas nuo 3 metų amžiaus bus užtikrintas visiems Kauno rajono vaikams – į darželius priimti visi 527 eilėje laukę šio amžiaus vaikai.
Iš viso į ikimokyklines grupes nuo rudens priimta 1630 vaikų. Darželiuose įsteigus naujas grupes, jas lankyti pradės 320 daugiau vaikų. Savivaldybė siekia, kad kiekvienas vaikas nuo 2 metų turėtų galimybę patekti į darželį.
Iššūkis bendruomenėms
„Lietuvos Respublikos Seimas patvirtino valstybės pažangos strategiją, kurioje akcentuojamos dvi svarbios plotmės – demokratija ir švietimas. Demokratinės vertybės ir švietimas lemia, kokia visuomenė būsime ateityje. Tai dvi gyvenimo sritys, kurioms reikia didžiausio mūsų dėmesio ir kuriomis būtina nuolatos rūpintis – jos lems mūsų ateitį“, – švietimo konferencijoje sakė meras V. Makūnas.
Dėl tinklo kūrimo taisyklių pakeitimų, kuomet nuspręsta didinti vidurinio ugdymo programos mokinių skaičių klasėse iki 21 (buvo 12), dalis Kauno rajono mokyklų susirūpino, kad teks užsidaryti, nes nepavyks surinkti tiek mokinių.
„Dar pernai lapkritį savivaldybė kreipėsi į Vyriausybę, Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, bet atsakymo negavome. Bet Vyriausybės nutarimas buvo papildytas išimtimi – gimnazijų skyriuose leisti formuoti III gimnazijos klases su 12 mokinių“, – pabrėžė savivaldybės vadovas.
Čekiškės ir Vandžiogalos gimnazijose nepakanka mokinių III gimnazijos klasėms formuoti, todėl jie bus priimti į artimiausias Vilkijos ir Babtų gimnazijas. Bendradarbiaujant vadovams ir mokytojams buvo surastos galimybės mokiniams likti mokytis toje pačioje ugdymo įstaigoje.
Dėmesys pedagogams
Savivaldybės specialistai stebi tendenciją, kad mokytojų amžius pakaunės ugdymo įstaigose jaunėja – tam įtakos turėjo savivaldybėje taikomos mokytojų pritraukimo ir skatinimo priemonės.
„2023–2024 mokslo metų pabaigoje mokyklose trūko 100 pedagogų, šiuo metu – tik 19“, – džiaugėsi V. Makūnas.
Nuo 2021 m., įgyvendinant savivaldybės pedagogų programą, finansuotos studijos 76 mokytojams (49 jau baigė, 27 dar mokosi). Daugiausia parengta ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojų – 21 ir 12.
Per dvejus metus iš „Jaunojo pedagogo“ klubo 23 mokinių, baigusių mokyklą, pedagogikos studijas pasirinko 11. Jau 3 iš jų ateitį sieja su Kauno rajono mokyklomis.
Netoleruoja smurto ir patyčių
Socialinis ir emocinis ugdymas – svarbi mokymosi proceso dalis, padedanti mokiniams gerai jaustis ir siekti geresnių rezultatų.
Tyrimai rodo, kad saugi mokyklos aplinka ir mokinių socialinių emocinių kompetencijų ugdymas stiprina teigiamas mokinių nuostatas, mažina rizikingo elgesio tikimybę, kartu gerėja mokyklos lankomumas ir mokymosi rezultatai. Todėl Kauno rajono savivaldybės švietimo įstaigos vykdo socialinio ir emocinio ugdymo programas, įgyvendina patyčių prevencijos priemones.
Per metus mokyklose net 50 proc. sumažėjo nusikalstamų veikų, beveik 8 proc. padidėjo gerai mokykloje besijaučiančių mokinių dalis.
Nors užfiksuotų patyčių ir smurto fiksavimo atvejų padaugėjo, tačiau to priežastis – geriau atpažįstamos patyčios ir smurtas, tai netoleruojama.
Kauno rajono savivaldybė sau kelia didelį iššūkį – suvaldyti cigarečių, ypač elektroninių, ir kitų narkotinių medžiagų vartojimą tarp jaunimo.
Jau yra sudaryta sutartis su profesoriumi habil. dr. Gediminu Merkiu dėl psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo paplitimo tyrimo ir stebėsenos metodikos sukūrimo. Šiuo metu yra kuriamas klausimynas, pirmąjį apklausos etapą mokyklose planuojama atlikti spalio mėnesį.