Pažangiausios technologijos, drono pilotavimas, 3D papildyta realybė, urbanistikos pagrindai, suplanuotos teritorijos 360° vaizdas telefone – visa tai ir dar daugiau penkių dienų GIS (geoinformacinių sistemų) stovykloje, kur liepos viduryje susirinko konkurso „Mano žemėlapis Lietuvai“ laureatai iš visos Lietuvos mokyklų.
Vaikai, kurie nori mokytis vasarą, juos sunku išvaryti į pertrauką, vaikai, kurie moka orientuotis aplinkoje, eina į žygius, renka meteorologinius duomenis, pažįsta gamtą ir kuria skaitmeninius žemėlapius.
Stovykla, į kurią norisi sugrįžti
Kasmet stovykloje galima sutikti matytų veidų – vaikai vėl ir vėl dalyvauja „Mano Žemėlapis Lietuvai“ konkurse, kurio pagrindinis prizas nugalėtojams – ši vasaros stovykla.
Gimnazistė Simona Žukauskaitė – iš VDU Ugnės Karvelis gimnazijos pirmą kartą šioje stovykloje, tačiau čia ji jaučiasi kaip žuvis vandenyje – kartu su komanda dalyvauja įvairiose geografinėse veiklose – renka duomenis, eina į žygius, projektuoja, kol galiausiai visos patirtys nugula į galutinį projektą. Kviečiame ir jus pasižvalgyti po Simonos ir jos komandos žemėlapio pasakojimą: GIS stovykla 2024 (arcgis.com)
Stovykloje ir daugiau kauniečių – technologiškai stipriausio darbo nominaciją gavę 7-8 klasių moksleiviai iš Simono Daukanto progimnazijos – Gustė Jačėnaitė, Mykolas Dziegoraitis ir Gabrielė Karmazinaitė, prie bendro projekto dirbę ir nugalėję Juozo Grušo menų gimnazijos 8-okai jau rezga planus, koks projektas galėtų laimėti ir ateinančiais metais – visiems norisi sugrįžti į šią stovyklą.
Stovykloje ir svečiai
Jau ne pirmi metai, moksleivius stovykloje aplanko kariškiai iš Lietuvos kariuomenės Karo kartografijos centro, įsikūrusio Domeikavoje (Kauno raj.). Šiandien Lietuvos vėliava plazda aukštai – pažangios technologijos sudarė sąlygas sukurti valstybės lyderės vardo vertus karinius žemėlapius. Lietuva viena iš pirmųjų NATO šalių, naudojanti inovatyvią automatinio generalizavimo technologiją karinių žemėlapių gamybai. Moksleiviai turi progą gyvai pamatyti šiuos žemėlapius, pačiupinėti tikrą karinį droną, pasimatuoti šalmą, užtaisyti ginklą ir pabandyti pakelti kariškio kuprinę.
O kas toliau?
„Konkursą „Mano Žemėlapis Lietuvai“ organizuojame devintus metus, o stovyklaujame ketvirtus. „Hnit-Baltic“ kartu su pasauline geoinformacinių sistemų (GIS) lydere Esri, dovanoja Lietuvos mokykloms galimybę nemokamai prisijungti ir naudotis ArcGIS žemėlapių kūrimo, erdvinių duomenų valdymo ir analizės sistema. Šios programos tikslas – gerinti Lietuvos moksleivių erdvinį bei analitinį mąstymą, pasitelkiant geoinformacines (GIS) technologijas, skatinti kūrybiškumą, į(-si)traukiant į klasės, mokyklos bendruomenės projektų veiklas. Skatinti mokytojus pamokoje ar popamokinėse veiklose taikyti GIS technologijas, kaip tyrimo, komunikacijos priemonę, padedančią per interaktyvų žemėlapį atskleisti pasirinktą temą. Kai sutinki tokius kaip Šarūnas, kurie užaugo su šia technologija ir po mokyklos planuoja toliau gilinti GISininko kompetencijas, pamatai šios programos prasmę. Galbūt šie stovykloje sutikti moksleiviai taps įkvepiančiais geografijos mokytojais, auginančiais motyvuotus mokinius, arba naujos kartos GIS specialistais, kurių labai trūksta įvairiose srityse – tiek valstybiniame, tiek privačiame sektoriuje, transporto, saugumo, statybų, inžinerinių tinklų ir kitų sričių organizacijose“, – sako Liuda Kučinskienė, „Hnit-Baltic“ švietimo projektų koordinatorė ir stovyklos vadovė.