2021 03 10
Lietuva laikosi nuoseklios pozicijos dėl Europos Sąjungos vidaus rinkos principų taikymo ir visomis teisinėmis priemonėmis gins šalies vežėjų interesus, taip šiandien Vyriausybės priimtą sprendimą prisijungti prie kitų šalių bylų ES Teisingumo Teisme prieš vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas, komentuoja susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Lietuva palaiko pagrindinius Mobilumo paketo tikslus – gerinti vairuotojų socialines sąlygas, užtikrinti kelių transporto veiksmingumą ir tvarumą, tačiau tos nuostatos, kurios nurodo kas aštuonias savaites grąžinti transporto priemonę į jos įsisteigimo valstybę ir riboja kabotažą – vidinius pervežimus ES šalyse, niekaip nedera su ambicingais žaliosios ES darbotvarkės tikslais ir bendrosios rinkos principais. Savo vertinime tai jau konstatavo ir Europos Komisija“, – sako ministras.
Vilkiko grąžinimas ir kabotažo reikalavimai taip pat yra kvestionuojami Lenkijos, Kipro, Maltos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos ieškiniuose, prie kurių jungsis ir Lietuva. Siekdama užtikrinti, kad Lietuvos vežėjai nepatirtų diskriminavimo, nelygių konkurencijos sąlygų, kad jiems nebūtų taikomi nepagrįsti ir neproporcingi reikalavimai, suteikiantys konkurencinį pranašumą kitų šalių vežėjams vieningoje ES rinkoje, Lietuva taip pat yra pateikusi ieškinius ES Teisingumo Teismui dėl atitinkamų Mobilumo paketo nuostatų.
Paramą Lietuvos skundui yra išreiškusi Lenkija, o prie pateikto skundo dar ketina prisijungti ir Latvija, Estija bei Belgija. Valstybės narės prisijungti prie bylų gali iki kovo 11 d.
Susisiekimo ministras atkreipia dėmesį, kad Europos Komisija, atlikusi poveikio vertinimą dėl Mobilumo paketo, vasario pabaigoje patvirtino Lietuvos nuosekliai kartotus argumentus, kad įpareigojimas periodiškai grąžinti vilkikus į įsisteigimo šalį privers šimtus tūkstančių vairuotojų važiuoti tuščiomis puspriekabėmis namo, taip sukeliant papildomą anglies dvideginio ir kietųjų dalelių išmetimą, o tai prieštarauja Europos žaliajam susitarimui.
„Ši Europos Komisijos išvada taip pat gali būti svarbus argumentas Lietuvos ir kitų ES šalių iškeltose bylose ES Teisingumo Teisme“, – pabrėžia M. Skuodis.