Pasibaigus šildymo sezonui, būtina patikrinti ir paruošti šilumos tiekimo tinklus ateinančiam. Šiuo tikslu šilumos tiekimo įmonės kiekvienais metais vykdo tinklų hidraulinius bandymus ir, esant poreikiui, remontuoja vamzdynus. Tai daroma siekiant išvengti avarijų ar šilumos tiekimo sutrikimų kito šildymo sezono metu.
Iki rugsėjo Kauno šilumininkams tenka patikrinti daugiau nei 400 kilometrų po visu miestu išsiraizgiusių šilumos tiekimo vamzdynų. Šilumnešio slėgis juose padidinamas iki 20 bar (darbo režimo slėgis – nuo 4 iki 16 Bar). Silpnos vamzdynų vietos šio slėgio neatlaiko ir trūksta, taip parodydamos, kur reikia remontuoti. Visi rasti nesandarumai sutvarkomi. Tačiau tam reikia laiko ir tenka nuo išorinio tinklo atjungti pastatų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemas. Būtent dėl šios priežasties kuriam laikui sustabdomas karšto vandens tiekimas vartotojams.
Apie numatomus hidraulinius bandymus bei planinius remontus, taip pat ir jų grafikus bendrovė informuoja savo interneto svetainėje www.kaunoenergija.lt, skiltyse „Paslaugų teikimo stabdymai / atnaujinimai“ bei „Hidrauliniai bandymai ir planiniai remontai“. Taip pat apie numatomus atlikti hidraulinius bandymus bei planinius remontus bendrovė informuoja ir savo Facebook paskyroje, Kauno m. savivaldybės interneto svetainėje bei laikraščiuose, nuolat prašo pastatų administratorių ar bendrijų pirmininkų pakabinti skelbimus apie numatomą karšto vandens netiekimo laiką prie laiptinių.
Siekdama kaip įmanoma sutrumpinti karšto vandens netiekimo laiką, bendrovė „Kauno energija“ nuolat tobulina hidraulinių bandymų vykdymo sistemą. Dar prieš keletą metų hidraulinių bandymų ir planinių remontų metu karšto vandens tiekimas vartotojams būdavo sustabdomas 2 savaitėms. Ankstesniais laikais – net ir mėnesiui. Kai kuriuose Lietuvos miestuose iki šiol taip yra. Tuo tarpu, Kaune karšto vandens netiekimo laikas sutrumpintas iki 2 – 4 dienų, o dažnai karšto vandens tiekimas atnaujinamas netgi tą pačią dieną. Gyventojai, kurie dienos metu nebūna namuose, net nepajunta, kad karštas vanduo buvo atjungtas. Praėjusiais metais tą pačią dieną termofikacinio vandens tiekimas (karštam vandeniui ruošti) buvo atnaujintas 34 proc. vartotojų.
Jei atsitinka taip, kad defektų nustatoma daug arba kai jų remontas yra komplikuotas ir pareikalauja daugiau laiko, nei numatyta, termofikacinio vandens (taip pat ir karšto vandens) tiekimo atnaujinimo terminas pratęsiamas. Apie termino pratęsimą bendrovė taip pat informuoja savo interneto svetainėje www.kaunoenergija.lt.
Jei informacijos apie darbų termino pratęsimą interneto svetainėje nėra, o karštas vanduo vis dar neįjungtas, bendrovė „Kauno energija“ maloniai prašo gyventojų kreiptis į savo pastato administratorių ar bendrijos pirmininką, nes neretai pasitaiko atvejų, kad šilumininkai darbus jau būna pabaigę, o karšto vandens įjungti nesuskumba pastato šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojas. Savo pastato administratorių ar sistemų prižiūrėtojų kontaktus galima rasti AB „Kauno energija“ interneto svetainės skiltyje „Gyventojams/Šilumos suvartojimas Jūsų name“ arba paskelbtus savo laiptinėse.
Taip pat pasitaiko ir atvejų, kai, vykdant išorinių tinklų hidraulinius bandymus, įvyksta trūkiai pastatų šildymo ir karšto vandens sistemose. Dažniausiai jie įvyksta dėl to, kad pastatų šildymo ir karšto vandens sistemos nebūna tinkamai ir patikimai atjungtos nuo išorės tinklų. Tokiais atvejais šilumnešio slėgis pastatų šildymo bei karšto vandens sistemose pakyla iki 20 bar ir silpnesnėse jų vietose įvyksta trūkiai (pastatuose bandymai vykdomi tik iki 6 bar slėgiu). Siekdama išvengti trūkių gyventojų patalpose, AB „Kauno energija“ visuomet prašo pastatų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojų prieš prasidedant hidrauliniams bandymams, patikimai atjungti pastatų vidaus sistemas nuo išorės tinklų. Pastebėjus bet kokį termofikacinio vandens nutekėjimą, AB „Kauno energija“ prašo nedelsiant pranešti kauniečių aptarnavimo centrui „Mano Kaunas“ nemokamu telefonu 8 800 20 000.
kaunoenergija.lt inf.