Įsivaizduokite: rašote draugui per „Messenger“ ar „WhatsApp“, o netikėtai gaunate žinutę iš nepažįstamo… DI pokalbių roboto. „Tikiuosi, šiandien jaučiatės puikiai!“ – rašo virtualus personažas. „Gal atradote naujų mėgstamų kompozitorių? O gal galiu pasiūlyti vakaro filmų repertuarą?“
Tai – ne fantastikos siužetas, o reali žinutė, kurią galėtų siųsti vienas iš „Meta“ kuriamų DI personažų. Nutekėję dokumentai atskleidė, kad „Meta“ bendradarbiauja su duomenų ženklinimo įmone „Alignerr“, siekdama apmokyti DI, kad jis galėtų pats pirmas susisiekti su naudotojais ir tęsti ankstesnius pokalbius.
DI, kuris jus prisimena ir rašo pirmas
Pagal „Meta“ planus, šiuos DI personažus naudotojai galės kurti per „AI Studio“ platformą. Botai ne tik siūlys teminius pokalbius, bet ir atsimins naudotojų pomėgius bei ankstesnes žinutes. „Meta“ patvirtino portalui „TechCrunch“, kad jau testuoja šiuos vadinamuosius „follow-up“ pranešimus.
Tačiau yra apribojimų: DI gali susisiekti tik per 14 dienų nuo naudotojo inicijuoto pokalbio ir tik tuo atveju, jei per tą laiką buvo išsiųstos bent penkios žinutės. Jei žmogus nereaguoja į pirmąją DI žinutę – daugiau nieko negaus.
Pasak „Meta“ atstovo, „tai leidžia toliau tyrinėti įdomias temas ir palaikyti prasmingesnius pokalbius su mūsų DI visose platformose“.
DI draugai – nuo „Replika“ iki „Meta“
Panašias galimybes jau siūlo tokios startuolių platformos kaip „Character.AI“ ar „Replika“, leidžiančios DI pradėti pokalbius, veikti kaip emociniai palydovai ar net „draugai“. Įdomu tai, kad „Character.AI“ vadovu neseniai tapo Karandeepas Anandas – buvęs „Meta“ verslo produktų vadovas.
Tačiau su įsitraukimu atsiranda ir rizika. „Character.AI“ šiuo metu įsivėlusi į teismo procesą, kai vienas jų pokalbių botų esą prisidėjo prie 14-mečio berniuko savižudybės.
Paklausta apie saugumo užtikrinimą, „Meta“ pateikė eilę įspėjimų. Tarp jų – aiškus pranešimas, kad DI atsakymai gali būti netikslūs, netinkami, o pokalbiai nėra skirti profesionalioms konsultacijoms. Sveikatos, finansų ar teisės klausimais – tikri specialistai vis dar yra nepakeičiami.
Be to, nors kai kurios JAV valstijos, pavyzdžiui, Tenesis, riboja paauglių sąveiką su DI, „Meta“ globaliu mastu nėra įdiegusi jokio amžiaus cenzo.
Draugystė, reklama ar abu?
Oficialiai „Meta“ deklaruoja, kad siekia kovoti su „vienišumo epidemija“. Tačiau kartu pripažįstama, kad didžioji bendrovės verslo dalis remiasi reklama ir naudotojų įsitraukimu.
Nutekintuose dokumentuose teigiama, jog iki 2025 m. „Meta“ tikisi, kad generatyvinio DI produktai atneš nuo 2 iki 3 milijardų dolerių pajamų, o iki 2035 m. ši suma gali išaugti net iki 1,4 trilijono. Didžioji šių pajamų dalis būtų susijusi su DI modelių, tokių kaip LLaMA, komercializavimu ir integracija į įvairias platformas.
Nors „Meta“ kol kas neatskleidžia, ar DI pokalbiuose bus rodomos reklamos, ar siūloma prenumerata, akivaizdu, kad bendraujant su „draugišku“ DI netrukus gali tekti atidžiau žiūrėti, kas iš tikrųjų sėdi kitoje pokalbio pusėje – draugas ar reklamos agentas.
Parengta pagal užsienio žiniasklaidą