Bendras AS „EkspressGrupp“ skaitmeninių prenumeratų skaičius Baltijos šalyse 2023 m., palyginti su praėjusiais metais, padidėjo 41 proc. ir gruodžio pabaigoje siekė 207 328. Lietuvoje bendras augimasviršijo 2 kartus ir buvo didžiausiasvisoseBaltijos šalyse.
Skaitmeninių „Delfi“ prenumeratų skaičius Lietuvoje per metus padidėjo 112 proc. (IV ketvirtį – 39 proc.) ir siekė 39 872. Lietuvos žiniasklaidos portalas „Lrytas“ mokamu turiniu pradėjo prekiauti 2023 m. IV ketvirtį ir gruodžio pabaigoje pasiekė 6 363 skaitmenines prenumeratas.
Pasak „EkspressGrupp“ valdybos pirmininkės Mari-LiisRüütsalu, visi praėjusieji metai, o ypač paskutinis ketvirtis, „EkspressGrupp“ žiniasklaidos leidiniams buvo labai sėkmingi: bendras prenumeratų skaičius Baltijos šalyse per metus išaugo 41 proc. ir gruodžio pabaigoje siekė 207 000 prenumeratų.
„Estijos rinkoje didžiausios žiniasklaidos bendrovės „DelfiMeedia“ skaitmeninių prenumeratų skaičius per metus išaugo 20 proc. ir gruodžio mėnesį pirmą kartą peržengė 100 000 prenumeratorių ribą. Palyginti su Estijos gyventojų skaičiumi, „Delfi“, ko gero, tapo viena sėkmingiausių skaitmeninės žiniasklaidos bendrovių pagal skaitmeninių prenumeratų dalį tiek Europoje, tiek visame pasaulyje.
Lietuvos ir Latvijos rinkose taip pat įvyko tam tikras proveržis pereinant prie skaitmeninės prenumeratos modelio, kurio jau kurį laiką tikėjomės. Skaitmeninių „Delfi“ prenumeratorių skaičius Lietuvoje išaugo daugiau nei dvigubai ir metų pabaigoje siekė beveik 40 000 prenumeratorių. Latvijoje „Delfi“ prenumeratorių skaičius išaugo 87 proc. ir siekė daugiau nei 26 000. Naujausia „EkspressGrupp“ priklausanti Lietuvos žiniasklaidos bendrovė „Lrytas“ paskutinį ketvirtį perėjo prie skaitmeninės prenumeratos modelio ir metų pabaigoje jau turėjo daugiau nei 6 000 prenumeratorių. Šie skaičiai rodo, kad, kaip ir Estijoje, kitų Baltijos šalių skaitytojai perima skaitmeninės prenumeratos žurnalistikos modelį ir vertina vietinį, nepriklausomą turinį, kuriamą jų gimtąja kalba“, – sakė Rüütsalu.
Išsami skaitmeninių prenumeratų apžvalga
2023.12.31 | 2023.09.30 | pokytis | 2022.12.31 | pokytis | |
AS DelfiMeedia (Estija) | 102,793 | 98,982 | 4% | 85,551 | 20% |
AS ÕhtulehtKirjastus (Estija) | 24,875 | 25,406 | -2% | 22,530 | 10% |
GeeniusMeedia OÜ (Estija) | 6,998 | 6,466 | 8% | 5,616 | 25% |
Delfi AS (Latvija) | 26,427 | 20,169 | 31% | 14,131 | 87% |
Delfi UAB (Lietuva) | 39,872 | 28,730 | 39% | 18,780 | 112% |
Lrytas UAB (Lietuva) | 6,363 | – | – | – | – |
Iš visoEkspressGrupp | 207,328 | 179,753 | 15% | 146,608 | 41% |
Skaitmeniniais abonementais „EkspressGrupp“ laiko tik tuos abonementus, kurių vertė yra didesnė nei 1 euras per kalendorinį mėnesį, už kuriuos išrašomos atskiros sąskaitos faktūros ir kuriuos bet kuriuo metu galima atskirai atšaukti.
Skaitmeninės prenumeratos pajamos sudaro vis didesnę „EkspressGrupp“ skaitmeninių pajamų dalį. Įmonė juda ilgalaikių grupės tikslų kryptimi – iki 2026 m. pabaigos skaitmeninių prenumeratų apimtis Baltijos šalyse padidinti iki 340 000 prenumeratorių. Ilgalaikiai „EkspressGrupp“ tikslai buvo nustatyti ir atskleisti 2022 m. pradžioje.
AS „EkspressGrupp“ yra pirmaujanti žiniasklaidos grupė Baltijos šalyse, kurios pagrindinė veikla – interneto žiniasklaidos turinio kūrimas, laikraščių, žurnalų ir knygų leidyba. Grupė taip pat valdo elektroninių bilietų pardavimo platformą ir bilietų pardavimo punktus bei teikia lauko ekranų paslaugas Estijoje ir Latvijoje. Bendrovė „EkspressGrupp“ veiklą pradėjo 1989 m., joje dirba beveik 1 100 darbuotojų.