Balandžio mėnesį Kauno MTP vyko verslumą skatinančių mokymų ciklo penktieji mokymai „Informacijos valdymas: verslo modeliavimas“, kuriuos vedė lektorė Janina Sabaitė Melnikovienė. Mokymuose dalyvaujančių įmonių atstovams buvo pristatytas Business Model Canvas įrankis, naudojamas kaip kontrolinis sąrašas, kai kuriais aspektais lenkiantis verslo planą. Tokia verslo modeliavimo drobė leidžia apibūdinti visus skandžiam verslo funkcionavimui reikalingus komponentus.
Pagrindiniai komponentai, kuriuos reikia išvardinti analizuojant savo verslo modelį yra: pagrindinės įmonės veiklos; partneriai; reikalinga atsakyti, kokią vertę sukuria įmonė; kaip palaiko ryšį su vartotojais; kas yra kuriamų paslaugų ar produkto vartotojai; kas generuoja įmonės pajamas; kokiais kanalais platinama produkcija; kas sudaro įmonės sąnaudas ir kokie yra pagrindiniai įmonės ištekliai.
Susitikimo metu buvo pristatyti „Lego“ „Disney“ ir „Amazon“ kompanijų atvejai, kai verslo komponentų apžvalga ir naujų metodų taikymas leido tinkamu metu susidoroti su verslui iškilusiais iššūkiais. Mokymų dalyviai kartu su lektore nagrinėjo Business Model Canvas praktinius pavyzdžius ir atkūrė realų pavyzdį – vienos buitine technika prekiaujančios Lietuvos įmonės verslo modeliavimo drobės komponentus. Vėliau savo verslo komponentus naudodamiesi auditorijos ir lektorės pagalba braižė Kauno MTP įsikūrusių įmonių atstovai.
„Išsamiai apžvalgai pakanka 4-5 įmonės komandos narių, dviejų dienų darbo ir visą šį procesą koordinuojančio marketingo eksperto arba verslo konsultanto. Džiugu, kad užsienyje pakankamai plačiai naudojamu įrankiu susidomi ir Lietuvos įmonės. Esminė nauda, kurią suteikia verslo modeliavimo drobė, yra gebėjimas pamatyti naujas galimybes arba atrasti egzistuojančias spragas, neleidžiančias Jūsų verslui išvystyti tinkamo greičio“, – pastebi J. Sabaitė Melnikovienė.
Mokymuose dalyvauja daugiau nei 15-os Kauno mokslo ir technologijų parke įsikūrusių jaunų įmonių atstovai, tiesiogiai susiduriantys su neseniai sukurtam verslui tenkančiais iššūkiais. Įmonių atstovai susipažįsta su pagrindiniais jaunam verslui kylančiais iššūkiais, tobulina savo profesinius ir socialinius įgūdžius bei kompetencijas. Mokymai iš dalies finansuojami projekto „I-BIS“ lėšomis. Šio projekto tikslas – išanalizuoti įvairias startuolių vystymosi ir augimo koncepcijas, taikyti praktinius būdus darniam jų augimui užtikrinti.
Šaltinis: http://kaunomtp.lt