Europos automobilių gamintojams susiduriant su vis didėjančiomis problemomis 2025 m., „Goldman Sachs“ sumažino „Mercedes-Benz AG“ ir „Porsche SE“ reitingus, nurodydama didėjančias sąnaudas, tarifus ir spaudimą maržai.
Vokietijos automobilių gamybos titanai, ilgą laiką garsėję savo inžineriniu meistriškumu, dabar susiduria su dviem iššūkiais – silpnu elektromobilių pelningumu ir mažėjančiomis pajamomis Kinijoje.
Dėl šių neaiškių aplinkybių „Goldman Sachs“ sumažino „Porsche SE“ ir „Mercedes-Benz AG“ reitingą, o tai nuteikia niūriai vertinant visą Europos automobilių pramonę.
Šią savaitę paskelbtame pranešime „Goldman Sachs“ analitikas George’as Galliersas atkreipė dėmesį į sunkumus, su kuriais susiduria Europos automobilių gamintojai, nurodydamas didėjančias darbo sąnaudas, tarifų riziką, krintantį pelningumą Kinijoje ir didėjantį spaudimą laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių.
„Manome, kad 2025 m. Europos automobilių akcijoms bus dar vieni sunkūs metai“, – sakė G. Galliersas, pažymėdamas, kad 2024 m. sektorius jau patyrė daugiau kaip 12 % nuosmukį.
Atsižvelgdama į didėjantį spaudimą, „Goldman Sachs“ sumažino šio sektoriaus pelno prognozes 9 % 2025 m. ir 6 % 2026 m.
Viena iš pagrindinių problemų, kenkiančių Europos automobilių gamintojams, yra akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių (BEV) pelningumas.
Bankas „Goldman Sachs“ prognozuoja, kad BEV skvarba Europoje ir Europos laisvosios prekybos asociacijoje (ELPA) padidės nuo 14,3 % pardavimų 2024 m. iki maždaug 19 % 2025 m., o tai lems reguliavimo reikalavimai mažinti CO2 išmetimą.
Tačiau Galliers suabejojo, ar šie pardavimai galėtų kompensuoti dideles BEV gamybos sąnaudas, kurios vis dar mažina pelno maržą.
Be to, Vokietijos automobilių gamintojai jaučia nuosmukį dėl mažėjančio Kinijos ir ES bendrųjų įmonių pelno. Goldman Sachs“ duomenimis, 2024 m. šių įmonių pelnas, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 36 %, o tai rodo platesnio masto problemas, su kuriomis susiduria Vakarų automobilių gamintojai didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje.
Galliers“ pridūrė, kad ‚Ford‘ ir ‚General Motors‘ veiklos Kinijoje jau tapo nuostolingos, ir vis labiau nerimaujama, kad Europos gamintojai gali pasekti jų pavyzdžiu.
„Matome ribotas galimybes 2025 m. didinti pelną“, – teigė ‚Galliers‘, sumažintą reitingą aiškindama sumažėjusia BEV automobilių paklausa Vakarų rinkose ir tebesitęsiančiomis problemomis Kinijoje.
Be to, analitikas atkreipė dėmesį į „Porsche“ finansines problemas, įskaitant didelį finansinį svertą ir „Volkswagen“ restruktūrizavimo pastangas, kurios gali apriboti bet kokį artimiausio laikotarpio bendrovės finansinių rodiklių pagerėjimą. Goldman Sachs nesitiki, kad iki 2027 m. „Porsche“ grynoji skola sumažės iki 4 mlrd. eurų.
Taip pat buvo sumažintas „Mercedes-Benz AG“ reitingas: nuo „Pirkti“ iki „Neutralaus“. Ataskaitoje minimas tebesitęsiantis netikrumas dėl bendrovės aukščiausios klasės prabangių automobilių pardavimų, ypač atsižvelgiant į mažesnę paklausą pagrindinėse rinkose, nevienareikšmišką AMG modelių vertinimą ir senstančią S klasės modelių liniją.
Iki 2024 m. trečiojo ketvirčio pabaigos „Mercedes“ automobilių padalinio pakoreguotas pelnas prieš palūkanas ir mokesčius (EBIT) nuo metų pradžios sumažėjo 44 %, o per visus metus numatomas 40 % sumažėjimas. Žvelgiant į ateitį, „Goldman“ tikisi, kad 2025 m. pelnas sumažės dar 14 %, o 2026 m. šiek tiek atsigaus.
„Tikėtina, kad investuotojai reikalaus iš naujo nustatyti „Mercedes“ artimiausio ir vidutinio laikotarpio maržos tikslus“, – teigė ‚Galliers‘ ir pridūrė, kad BEV pelningumas ir mažėjantis Kinijos indėlis tebekelia didžiausią susirūpinimą.
Nepaisant šių nuogąstavimų, „Goldman Sachs“ atkreipė dėmesį į potencialias „Mercedes-Benz“ galimybes, ypač dėl pažangos 2+ lygio autonominio vairavimo technologijų srityje ir partnerystės su „Nvidia“.
Pažanga šiose srityse kartu su aiškiomis akcininkų grąžos strategijomis ir planais dėl „Daimler Truck“ akcijų paketo gali suteikti teigiamų perspektyvų bendrovės akcijų istorijai.
Prie pramonės sektoriaus bėdų prisideda ir neišspręsta prekybos ir tarifų rizika. Europos Sąjunga neseniai nustatė muitus Kinijoje pagamintiems BEV automobiliams, o didėjanti prekybos įtampa su Donaldo Trumpo administracija gali dar labiau sutrikdyti pasaulines tiekimo grandines.
„Automobilių pramonė iš esmės yra pasaulinė, todėl daugelis originalios įrangos gamintojų (OEM) yra pažeidžiami dėl bet kokio tarifų padidėjimo“, – pažymėjo ‚Galliers‘.
Nepaisant sudėtingų aplinkybių, „Goldman Sachs“ išskyrė „Renault“ kaip potencialiai geresnių rezultatų Europos automobilių sektoriuje galinčią pasiekti bendrovę. Prancūzijos automobilių gamintojo dėmesys sąnaudų drausmei ir stiprus naujų produktų planas gali padėti jam geriau nei jo kolegoms iš Vokietijos įveikti neramias rinkos sąlygas.
Dabar kyla klausimas, ar legendiniai Europos automobilių gamintojai sugebės prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios aplinkos. Kaip pastebėjo Galliers: „Sekuliarios problemos jau beveik dešimtmetį slegia automobilių rinkos daugiklius“.