Viešumoje buvo paskelbta informacija apie tai, kad Nacionalinio stadiono koncesininkas – Balt Cap fondas (toliau – Koncesininkas)- sustabdė Nacionalinio stadiono statybos darbų vykdymą bei kreipėsi į Vilniaus m. savivaldybę (toliau VMS) dėl Nacionalinio stadiono statybos ir valdymoprojekto (toliau-Projektas) kainos ir galimai kitų sąlygų (toliau-Sąlygų) peržiūrėjimo, atsižvelgiant, kad šis klausimas bus svarstomas artimiausiame Vilniaus m. savivaldybės tarybos posėdyje.
Taip pat viešumoje buvo paskelbta informacija apie tai, kad vienas iš Koncesininko partnerių, kuris buvo atsakingas už Projektą, galimai neteisėtai pasisavino Koncesininko lėšas, skirtasProjekto statybos darbų finansavimui.
Esant ribotai prieštaringai informacijai minėtas klausimas jau sukėlė didelį rezonansą visuomenėje, nes pagrįstai nuogąstaujama, kad Projekto įgyvendinimuiKoncesininkas galimai siekia gauti neteisėtą papildomą atlygį.
Dėl to, vykdydamas rinkėjų man patikėtą mandatą rūpintis, kad VMS lėšos būtų naudojamos teisėtai, racionaliai ir tinkamai, kreipiuosi į jus, reikalaudamas skubiai (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas) pateikti žemiau nurodytą informaciją:
- Koncesininko finansinį auditą (toliau -Auditas). Pažymiu, kad Auditas turėjo būti pateiktas kartu su Koncesininko kreipimusi dėl Sąlygų keitimo arba atliktas nedelsiant po to, kai VMS gavo minėtą kreipimąsi. Auditas yra būtinas VMS administracijai ir VMS tarybos nariams, kad būtų galima įsitikinti, ar Koncesininko siekis padidinti Projekto kainą ir/ar keisti kitas Sąlygas, nėra susijęs su Koncesininko patiriamu lėšų trūkumu sklandžiam Projekto įgyvendinimui, taip pat dėl galimo turimų lėšų praradimo ir/ar Koncesininko finansuotojų, kurie reikalingi Koncesininkui norint užtikrinti neįprastai dideles apyvartines lėšas,atsisakymu toliau skolinti lėšas Koncesininkui,būtinas Projekto įgyvendinimui. Tuo atveju, jeigu Koncesininkas dėl kurios nors minėtos ar kitų priežasčių patiria lėšų trūkumą Projekto įgyvendinimui, t.y. Koncesininko finansinė situacija nėra stabili ir patikima, VMS turi spręsti esminį klausimą dėl tolimesnio Projekto įgyvendinimo pasitelkiant Koncesininką, nes pastarajam tapus nemokiu, iškiltų nepateisinamai didelė rizika prarasti didelės vertės viešąsias lėšas.
- Koncesininko kreipimąsi į VMS ir VMS bei Koncesininko sutarties nuostatas, kuriomis remiantis Koncesininkas sustabdė Projekto statybos darbų vykdymą ir siekia peržiūrėti sutarties kainąbei kitas Sąlygas. Neturint šio kreipimosi ir jame nurodytų VMS ir Koncesininko sutarties nuostatų, aš kaip tarybos narys negaliu įvertinti Koncesininko reikalavimų pagrįstumo ir priimti kokių nors sprendimų,susijusių su minėtu Koncesininko kreipimusi.
Atkreipiu jūsų dėmesį, kad aukščiau norydytai informacijai negali būti taikomi konfidencialumo įsipareigojimai dėl žemiau nurodomų priežasčių:
- Projekto pirkimas buvo vykdomas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, pagal kurio nuostatas negali būti konfidenciali jokia informacija apie galutines sąlygas, kuriomis viešasis subjektas (šiuo atveju VMS) sudarė sutartį su pirkimą laimėjusiu pirkimo dalyviu (šiuo atveju Koncesininku)
- Aš, būdamas VMS tarybos nariu ir veikdamas pagal rinkėjų man suteiktą mandatą, turiu teisę gauti visą reikalingą informaciją tokioje apimtyje ir tokiais terminais, kad:
- galėčiau priimti sprendimus, būdamas pilnai informuotas;
- turėčiau galimybę gauti trūkstamą informaciją, kuri yra svarbi sprendimų priėmimui, jeigu įprasta tvarka ir terminais pateikta informacija yra nepilna ar neišsami;
- tuo atveju, jeigu laikau, kad sprendimas prieštarauja viešajam interesui ir ypač, jeigu sprendimas gali būti susijęs su neteisėta, nusikalstama veika, turėčiau galimybę kreiptis į teisėsaugos institucijas, kurios turi galimybę užkardyti neteisėtą veiką ir viešųjų lėšų neteisėtą grobstymą.
Almantas Stankūnas yra politikas, atstovaująs partijai Nacionalinis susivienijimas.
|